2015-11-20, 21:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nu ska väl Axel åka ändå? Tror Amanda får stå bredvid, det hon gjorde tror jag inte går hem i stugorna. Bara hon inte åker ut så....
Citera
2015-11-20, 21:33
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Men det är ju rösten som det skall fokuseras på och där tycker jag tveklöst att Markus är tveklöst bäst.
Menar du Martin? Isåfall håller jag med dig. Han kan dock mycket väl åka hem ikväll. Tveklöst.
Citera
2015-11-20, 21:39
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Menar du Martin? Isåfall håller jag med dig. Han kan dock mycket väl åka hem ikväll. Tveklöst.
Jepp, menade Martin. En jävla pipa utan dess like när han drar på. Hör man inte det så ska man inte sitta i en jury.

Speciellt inte en Rumpan-Bard.
Citera
2015-11-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ursäkta? Du menar väl inte allvar nu?

Klart jag menar allvar, annars hade jag inte skrivit det.

För övrigt tror jag inte att du förstått vad jag menar.

Det jag syftar på är igenkänningsfaktorn hos Martin och att han väcker empati hos de som kollar på idol. Det gör Axel också men det är på ett helt annat sätt. Martin visar att man kan klara av en hel del även om oddsen talar emot. Han har en positiv utstrålning och visar att han är en människa. Han verkar alltid glad men bakom glädjen och skämtsamheten döljer sig ändå en viss nedstämdhet och kass självkänsla. Det är det jag menar med dimensioner.
Citera
2015-11-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stayalivee
Ha ha nej. Jag är inte helt objektiv då jag inte gillar Amanda. Fast i ärlighetens namn så tror jag inte att hon kan skrivs egen musik och det har inget med hennes image att göra.

Jag tror inte att Martin kan skriva egen musik heller och han har betydligt fler dimensioner inom sig än vad Amanda verkar ha.

För övrigt vore det katastrof om inte Axel åkte idag (även om jag skulle föredra att Amanda åkte ut).
TJA Jag tror definitivt att Amanda kan skriva egen musik och framförallt Simon som är min favorit Jag tror alla som är musikaliskt sinnade kan det med lite eller mkt övning Om dom vill Och Amanda och Simon verkar vara musikaliska Martin vet jag inte fast han har snygg röst Troligtvis ja
Citera
2015-11-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
TJA Jag tror definitivt att Amanda kan skriva egen musik och framförallt Simon som är min favorit Jag tror alla som är musikaliskt sinnade kan det med lite eller mkt övning Om dom vill Och Amanda och Simon verkar vara musikaliska Martin vet jag inte fast han har snygg röst Troligtvis ja
Tar tillbaka det Martin är nog jättemusikalisk Men kass sjalvkänsla och dålig kondis
Citera
2015-11-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453

Hade varit jättetråkigt om alla hade samma åsikt

Simon är egentligen den enda av de som är kvar som jag tror kan skriva.
Citera
2015-11-20, 21:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Tror det står mellan Axel och Martin.
Citera
2015-11-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stayalivee
Hade varit jättetråkigt om alla hade samma åsikt

Simon är egentligen den enda av de som är kvar som jag tror kan skriva.
Jo håller med om det gäller musik som jag själv skulle gilla så är Simon den enda
Lite oldschool över honom Gillar det mkt
Citera
2015-11-20, 21:50
Medlem
Smegmas avatar
Jag har bara följt detta sporadiskt sedan det började. Men med viss erfarenhet inom branschen så är det jävligt viktigt att man tar rösten före framträdandet. Och det har verkligen Martin gjort.

Zion spelar mer på sitt framträdande/kuriosa än på rösten.

Axel är en sargad själ, men kommer att åka idag,

Punkt.
Citera
2015-11-20, 21:55
Medlem
teasardigs avatar
Jag tycker ljudteknikerna borde åka. I Amandas framträdande var det en höga trumpetstötar som överröstade hennes ljusa röst. Klart det låter skit när inte de kan ställa in ljudet rätt.
Citera
2015-11-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag har bara följt detta sporadiskt sedan det började. Men med viss erfarenhet inom branschen så är det jävligt viktigt att man tar rösten före framträdandet. Och det har verkligen Martin gjort.

Zion spelar mer på sitt framträdande/kuriosa än på rösten.

Axel är en sargad själ, men kommer att åka idag,

Punkt.
Simon använder sin röst för att tolka och spela upp musiken Han är musiker ut i fingertopparna Och nej rösten ska inte gå före framträdandet Framträdandet är summan av sång instrumentalt framträdande ev. dans uttryck text etc .etc. beroende på Sång är inte allt Men ja du vet ju kanske bättre med din erfarenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in