2015-11-20, 01:48
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Menar du med tanke på hur de uttrycker sig i avsnittet? För jag tänkte på några saker de sa som lät som att de anspelade på Kringlan, men tänkte också att det kanske bara var jag som ville tolka in det.
Olas inledande snack om att Kringlan inte kommer vara med mer var i alla fall pålagt i efterhand. Men det är klart, det kan ju vara så att de bara förbjöd sig att prata om ämnet när det fortfarande stormade som mest. Men å andra sidan var det på onsdagen utbrottet skedde och under den eftermiddagen han blev utslängd från Lilla Drevet. Känns som att de skulle spela in tidigare än onsdagen om avsnittet släpps natten till fredagen. Men jag vet inte.
Eller, jag är helt säker att det spelades in efter.
Citera
2015-11-20, 02:53
Avslutad
Nisse hoppas väl av pga. konflikträdslan, skulle inte förvåna mig. Som komiker ska du inte vara vän med alla överallt, det är inte möjligt att pleasa varje person du stöter på
Citera
2015-11-20, 05:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Mr. Soneby måste tro att jag är hans värsta fiende, egentligen bryr jag mig inte. Medelålders ganska trötta män Stockholms innerstad med allt vad det innebär (oftast en skämskuddde) men egentligen bryr jag mig inte rent personligen.

Men de kanske blir tredje gången gillt. Martin Sonerbys fall?
Hörde bara "Allt är är inställt på senaste Alla Mina Kamrater" på iTunes
Citera
2015-11-20, 08:55
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Nisse hoppas väl av pga. konflikträdslan, skulle inte förvåna mig. Som komiker ska du inte vara vän med alla överallt, det är inte möjligt att pleasa varje person du stöter på
Det är just pga sånt här Nisse aldrig kommer bli en stor komiker. Han är för feg.
Citera
2015-11-20, 09:15
Medlem
Axeluss avatar
Jag har lyssnat en hel del på AMK tidigare. Och det är väldigt klart för mig att de personerna aldrig skulle uttalat sig på det sätt som Kringlan gör. Samtidigt är det är klart att det är personer som i någon mån kan tänkas ha svårigheter att sätta gränser gentemot detta beteende.

Nisse har tidigare framhållit att han är en känslig och sårbar person, som lätt "tar in" andras känslor och uttryck i mötet, och säkerligen blir överväldigad känslomässigt som person. Han får panik och vet inte hur han ska agera. Med tanke på hans skriverier efter händelsen, blir detta scenario mer tänkbart. Han verkar minst sagt väldigt ångerfull och besvärad, både under och efter sändningen.

Soneby, å andra sidan verkar ha andra besvär med att sätta gränser, genom hur han felaktigt tolkar den situation som uppstod. Han blev taggad av Kringlans beteende, men borde självklart förstått att det är fullständigt oacceptabelt. Han går in i, och fascineras av Kringlans vansinne, och profiterar och exploaterar det i viss mån, men verkar som sagt mest vara fascinerad och imponerad av att vara en del i något kontroversiellt. Han tycker ju det är lite coolt.

Fritte är den i sammanhanget som tydligast försöker visa på någon sorts handlingskraft och agerande. Det handlar mest om att försöka styra om samtalet, snarare än att sätta ner foten och visa att det är fullständigt oacceptabelt. Däremot säger han vid tillfällen att han tycker att det här "riktigt obehagligt" och att han säger att detta blir "första gången som vi kommer klippa bort poddmaterial" eller liknande. Jag kan förstå att det är svårt med att exempelvis slänga ut Kringlan i denna situation, med tanke på att det är live.

Hade inte Soneby varit med hade de garanterat klippt om/tagit bort avsnittet. Soneby säger att de "ska INTE klippa i podden", att han "älskar det här" osv. Han eldar upp Kringlan i samtalet och läser upp Kringlans twitter. Att han dessutom försvarar sitt agerande i viss mån i morgondagens sändning samt på Twitter efteråt är ytterligare spikar i hans egen kista. Han säger att de sände för att Kringlan sagt att han är okej med detta direkt efter, när han är full.

Jag skulle tro att övriga AMK-medlemmar tar avstånd ifrån Soneby. Jag hade gjort det. Soneby har tyvärr blottat en ganska obehaglig och opportunistisk del av sig själv. Svårigheter att ta till sig kritik och i att vara inkännande. Barnsligt agerande, i att han tycker det var häftigt. Utnyttjande av en full kollega. Om jag vore Soneby skulle jag känna en överväldigande skamkänsla. Det är skamligt gjort, och han har dessutom blivit tagen med fingrarna i syltburken. Det är skammen som gör att de måste lägga ner podden och bryta med varandra.
Citera
2015-11-20, 10:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Det är just pga sånt här Nisse aldrig kommer bli en stor komiker. Han är för feg.

Efter att ha gråtit ut på sin egen pod och på twitter och instagram om hur "iskall och paralyserad av skräck" han var inför kringlansituationen och hur fel det är att använda "f-ordet" har han nu blivit förlåten av kava zolfagary och politismfolket o sitter nu på twitter och fjäskar för Soran ismael och andra mainstreammänniskor

Slår vad om att han ligger väldigt lågt med sin favorithumor just nu: dvs skoja om tjocka, vanskapta och handikappade.

Är han riktigt duktig kanske han kan få uppträda i pausen på ett Betnér -gig
Citera
2015-11-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
Från en källa som inte är komiker men hänger rätt mycket bland Malmökomiker: Soneby har kallat Fritzson för "en otacksam fitta" efter avhoppet av AMK.

Finns väl inget som tyder på något annat. Är ju fittigt att han som medgrundare och en som verkligen dragit i trådarna bakom AMK försvinner ut bakvägen när det börjar blåsa snålt. Han om någon har ju kamperat ihop med Soneby i många år och borde vet vem han jobbar med.
Citera
2015-11-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
Jag har lyssnat en hel del på AMK tidigare. Och det är väldigt klart för mig att de personerna aldrig skulle uttalat sig på det sätt som Kringlan gör. Samtidigt är det är klart att det är personer som i någon mån kan tänkas ha svårigheter att sätta gränser gentemot detta beteende.

Nisse har tidigare framhållit att han är en känslig och sårbar person, som lätt "tar in" andras känslor och uttryck i mötet, och säkerligen blir överväldigad känslomässigt som person. Han får panik och vet inte hur han ska agera. Med tanke på hans skriverier efter händelsen, blir detta scenario mer tänkbart. Han verkar minst sagt väldigt ångerfull och besvärad, både under och efter sändningen.

Soneby, å andra sidan verkar ha andra besvär med att sätta gränser, genom hur han felaktigt tolkar den situation som uppstod. Han blev taggad av Kringlans beteende, men borde självklart förstått att det är fullständigt oacceptabelt. Han går in i, och fascineras av Kringlans vansinne, och profiterar och exploaterar det i viss mån, men verkar som sagt mest vara fascinerad och imponerad av att vara en del i något kontroversiellt. Han tycker ju det är lite coolt.

Fritte är den i sammanhanget som tydligast försöker visa på någon sorts handlingskraft och agerande. Det handlar mest om att försöka styra om samtalet, snarare än att sätta ner foten och visa att det är fullständigt oacceptabelt. Däremot säger han vid tillfällen att han tycker att det här "riktigt obehagligt" och att han säger att detta blir "första gången som vi kommer klippa bort poddmaterial" eller liknande. Jag kan förstå att det är svårt med att exempelvis slänga ut Kringlan i denna situation, med tanke på att det är live.

Hade inte Soneby varit med hade de garanterat klippt om/tagit bort avsnittet. Soneby säger att de "ska INTE klippa i podden", att han "älskar det här" osv. Han eldar upp Kringlan i samtalet och läser upp Kringlans twitter. Att han dessutom försvarar sitt agerande i viss mån i morgondagens sändning samt på Twitter efteråt är ytterligare spikar i hans egen kista. Han säger att de sände för att Kringlan sagt att han är okej med detta direkt efter, när han är full.

Jag skulle tro att övriga AMK-medlemmar tar avstånd ifrån Soneby. Jag hade gjort det. Soneby har tyvärr blottat en ganska obehaglig och opportunistisk del av sig själv. Svårigheter att ta till sig kritik och i att vara inkännande. Barnsligt agerande, i att han tycker det var häftigt. Utnyttjande av en full kollega. Om jag vore Soneby skulle jag känna en överväldigande skamkänsla. Det är skamligt gjort, och han har dessutom blivit tagen med fingrarna i syltburken. Det är skammen som gör att de måste lägga ner podden och bryta med varandra.

Verkar vara en ganska bra analys.
Att Nisse har ett psyke av glas är ju ofta ett tema.
Men som sagt, att Soneby går över gränsen och klantar till det kan ju inte komma som en överaskning för någon. Han gör det ju i princip hela tiden fast utan att det blivit några vidare konsekvenser.
Citera
2015-11-20, 11:26
Medlem
DolphinMelters avatar
Venne om den varit uppe tidigare i tråden men ja, såhär i efterhand känns det lite ironiskt. höhö Youtube:The Bernadottes - Impulskontroll
Citera
2015-11-20, 12:09
Medlem
swimp78s avatar
Jag lutat mer och mer åt att en stor del av nisses "ångest" inför det som hänt är spelad. Håller med det som sades i bc-pod om veckans Horunge.

Eller snarare, ångesten pga konflikträdsla och att folk är arga är nog sann. Men det där med att han är djupt skakad pga i studion uttalat "kvinnohat" och att Åsa Linderborg och världens kvinnor blivit otrygga och ledsna pga kringlans unkna värderingar osv.. Knappast. Han försöker bara rädda sitt eget skinn genom att spela upp nån sorts gråtande ånger-charad
Citera
2015-11-20, 12:15
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus

Ja fritte skötte sig, under omständigheterna, helt klart bäst i studion under den lite extraordinära situationen. problemet e bara att han försökte,istället för att byta samtalsämne helt, styra samtalet ifrån dom grova rantsen till mer lugnande samtal varför kringlan e så arg.Men att grotta i varför kringlan är så arg, och i vad exakt det e som svider så mkt får ju kringlan att återigen blossa upp. att säga "är det exakt det här som får dig att bli så arg? för det förstår jag.." - den
tacklingen av av situationen har ju ingen dämpande effekt direkt när man samtalar med en butthurt ragefag.river bara upp dom "mentala såren" hos K. det fanns ett litet hopp när kringlan sa att han ville gå vidare men frittes aproach fick oönskad effekt.väl medveten om att det e otroligt lätt att i efterhand med facit i hand sitta o tycka hur d skulle ha/inte ha skötts tycker bara att alla dessa "eloger" till fritte blir lite överdrivet. ville helt klart väl men..
Citera
2015-11-20, 12:17
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Finns väl inget som tyder på något annat. Är ju fittigt att han som medgrundare och en som verkligen dragit i trådarna bakom AMK försvinner ut bakvägen när det börjar blåsa snålt. Han om någon har ju kamperat ihop med Soneby i många år och borde vet vem han jobbar med.

Japp det är inget jag kan bekräfta till 100% men ser ingen anledning varför källan skulle ljuga. Imorse frågade jag vidare och nämnde att Martin håller på och gå in i väggen och få psykbryt pga hela den här cirkusen. Den som lever får se..

För att återgå till topic så är detta jävligt tråkigt. Har följt podden sedan dag 1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in