2015-11-20, 07:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det har just hittats på ovan

Anade att det var så. Det enda vi vet är att fotbollstränaren åkt fast. Alla andra personer som nämnts verkar bara vara påhitt eller spekulationer så länge inga fakta framkommer.
Citera
2015-11-20, 07:48
Medlem
Ja P.E nekar men det gör Lisa Holms mördare också och massa andra män som ändå är skyldiga. Vad är eran poäng?

Han kan absolut vara oskyldig och min källa fel men att han gnäller i tidningen säger iaf mig inget om hans skuld/oskuld. Sluta vara så naiva.
Citera
2015-11-20, 12:14
Medlem
Naiva? Nä det har inget med det att göra. Du vet väl att alla domar är offentliga? Tror du verkligen Per skulle gå ut i tidningen och förneka allt detta, om han vet att han skulle riskera att bli dömd, och då får ju alla reda på det hur som helst. Det mest troliga är väl ändå att han talar helt sanning.Om nån tror nått annat. Ja Men fram med bevis då. Att sitta och anklaga folk här som ni gör. Utan det minsta bevis , det är fan sjukt att man ens får göra det. Sprida massa skitsnack och rykten , tänk på Vafan ni skriver, finns ju faktiskt folk som tror på er, fast ni bara yrar eller hittar på eller sprider vidare om Nått ni har hört.
Citera
2015-11-20, 12:44
Medlem
Kan väl inte direkt tycka att det som sagts här om Per skulle vara värre än skvaller som sprids om typ alla världens kändisar och sportstjärnor året runt. Att någon dementerar bevisar ju heller ingenting.
Jag har också påstått att jag är oskyldig till saker som jag visst gjort - det kallas att ljuga och det gör nog alla människor mer eller mindre.
Dessutom är ju det här trots allt flashback och de flesta borde veta att inte ta allt som skrivs här som 100% sanning. Men visst, skvaller är förjävligt och kan drabba många människor, inte bara den som utsätts utan alla runt omkring.
Hoppas och önskar dock att han är oskyldig.
Citera
2015-11-20, 12:49
Medlem
FatAgnuss avatar
Jag tycker det är jävligt svagt att gå ut här och namedroppa P & J som sexköpare.
Detta oavsett om någon av dom gjort det förut.
Misstänker att det är avundsjuka som driver en del härinne...
Citera
2015-11-20, 14:00
Medlem
Det är dock stor skillnad på att Spekulera hur ett mord gått till och att citera artiklar som uppenbarligen inte existerar. Vad Per E själv säger har som sagt ganska klen betydelse men när polisen själva säger att de inte ens har några misstankar mot honom så bör det ju gå upp för var och en.

Att han har alibi för samma kväll som johan sandahl åkte dit är ju inte ens lönt att nämna sålänge inte misstanken gällde att "de tre misstänka" hade kört ett bögtåg med rumänsk lokförare..
Citera
2015-11-20, 17:04
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatAgnus
Jag tycker det är jävligt svagt att gå ut här och namedroppa P & J som sexköpare. Detta oavsett om någon av dom gjort det förut. Misstänker att det är avundsjuka som driver en del härinne...

Om PE varit intresserad eller kanske t.o.m. varit besatt av sex så skall ni veta, han har fått allt han trånat efter, och det gratis, som alla andra framgångsrika idrottsmän.

Han har ett stort kontaktnät av kollegor och beundrare över hela landet, i den gruppen finns det lättfångade byten om det var sex han ville ha.

Att han söker spänning och torskar på ett så simpelt sätt är bara förtal. Tro mig, han är inte dum.
Citera
2015-11-20, 17:24
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Här har han pekats ut som sexköpare utifrån "säkra" källor, att frun flyttat ut och att han har fått sparken. Ingenting av detta verkar stämma.
En fet pudel med stor ursäkt skulle vara klädsamt från några i denna sladdertråd.

Varför är hans dementi en säkrare källa än dom andra? Han har väl all anledning att neka. Det är ju inte första gången som rykten dementeras. Blir det inte åtal så kommer inga "offentliga handlingar" att kunna spridas. Han kan ju ha gått med på ett strafföreläggande.
Citera
2015-11-20, 18:13
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Varför är hans dementi en säkrare källa än dom andra? Han har väl all anledning att neka. Det är ju inte första gången som rykten dementeras. Blir det inte åtal så kommer inga "offentliga handlingar" att kunna spridas. Han kan ju ha gått med på ett strafföreläggande.

Du har en poäng där. Så kan det vara, så har det varit ibland. "I've never touched that woman" hade ju t.ex en del desperationslögn i sig.

Skulle P.E göra offentlig dementi om han visste att han skrivit på ett strafföreläggande? Skulle han, trots vetskap om att sanningen kommer att komma fram om han är skyldig, begå dubbelfel genom att ljuga.

Det kan man inte veta såklart. Jag tror iaf inte att han skulle göra det. Lägg därtill tvärtystnad från de ivrigaste ryktesspridarna.
Case Closed för tråkig sladdertråd som skadat människor, tänker jag.
Citera
2015-11-21, 23:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatAgnus
Jag tycker det är jävligt svagt att gå ut här och namedroppa P & J som sexköpare.
Detta oavsett om någon av dom gjort det förut.
Misstänker att det är avundsjuka som driver en del härinne...

Snälla nån. Om du nu läst här så inser du ganska snabbt att detta varit ett lokalt rykte och det sedan hamnat här. Han säger typ själv detta har pågått en längre tid och bra innan namnet kom ut här. Skyll mycket på Flashback men just detta verkar mer vara någon lokal kampanj mot honom ifråga. Tufft läge oavsett och jag är med honom om att det måste vara jobbigt om nu som jag tror också att han är helt oskyldig.
Citera
2019-02-12, 21:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag har utgått från fakta i fallet och kommit fram till att Per Elofsson inte är en av männen som tagits för sexköp. Se nedan:

(FB) Per Elofsson ihop med Rapunzel Ida Backlund

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har svårt att tro att Per Elofsson åkt dit för sexköp om vi utgår från fakta och inte rykten. Här kommer min lilla utredning kring detta:

- Per Eilert Elofsson född 1977 står inte med i Lexbase.
- Har man fått strafföreläggande för sexköp står man med i Lexbase.
- Tråden där sexköpet dök upp är från år 2015.
- Enligt Lexbase gallras man ut efter 5 år vid strafföreläggande. Men det har inte gått 5 år.

SLUTSATS: Per Elofsson har alltså inte åkt dit för sexköp. Han kan så klart ha köpt sex. Men inte blivit tagen för det. Så enkelt var det att kolla upp det ryktet. Så en dom för sexköp var inte anledningen till skilsmässan. Han kan däremot mycket väl vara en allmänt knepig man som det är svårt att leva med.

Här är en man som det stått om på Flashback angående strafföreläggande. MF i Steninge. Han står med i Lexbase bara för att ge ett exempel på att det stämmer angående strafförelägganden.

(FB) Kommunal toppchef i Helsingborg erkänner sexköp - Avgår. Vem?
https://www.dagenshandel.se/article/view/582718/naringslivsprofil_avgar_efter_sexkop
https://www.hd.se/2013-11-20/entreprenorskap-ar-en-stor-del-av-mitt-liv
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Michael+Fransson&Se arch%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera
2019-03-04, 18:02
Medlem
steelis80s avatar
Nä han är inte dömd men ett envist rykte gör gällande att Hr Elofss*n blivit ertappad med att ha spenderat $ för att erhålla utomäktenskapligt samkväd.

Han är ju numera dessutom singel! Just saying
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in