2019-01-30, 18:17
Medlem
Kaellkritiks avatar
Förmodligen extremt långsökt men ingen har föreslagit ekonomi som boven i detta? Jag tänker att Ida är nära vän med Isabella Löwengrip som nyligen bröt med sin kärlek på grund av att han visade sig vara en riskkapitalist utöver det vanliga. Bland annat har han lånat pengar av en känd fd SHL-spelare (eller NHL?). Kanske han och Per haft någon deal?
Alt annan ekonomisk oförlåtlig grej? Ida har ju byggt upp ett eget ”imperium” och jag skulle inte tro att någon får riskera hennes business...
Citera
2019-01-30, 18:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Vet att han har en taskig kvinnosyn och är väääldigt kontrollerande. Därav det tog slut med hans barns mamma (hans ex innan Ida).

Alla i hennes närhet var såå lättade att hon gjort sig av med ”aset”....i detta fall vet jag inte vad som hänt än, men kan vara både otrohet, sanningen om sexköpen, eller att hon fick nog av hans ev kontrollbehov och dåliga kvinnosyn?....
Någon vän, släkting har ju svaret...hoppas någon vågar träda fram
Väääldigt kontrollerande - Betyder det svartsjuk, eller pedantisk på nåt sätt?

Taskig kvinnosyn - Vad innebär det i PE's fall?
Citera
2019-01-30, 19:26
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Kärringen har åkt på en förlossningsdepression, kolla bara hennes visionboard som en svagbegåvad psykos.

Ja men vad hade man förväntat sig, den gjordes ju tillsammans med Isabella Löwensvin. Det är ju så man fan svimmar men vad kan man förvänta sig av dessa två svagbegåvade WT brudar. Ja deras visionboard lär ju förbli en vision

https://www.isabellalowengrip.se/2019/01/27/en-helg-i-umea/
Citera
2019-02-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Förmodligen extremt långsökt men ingen har föreslagit ekonomi som boven i detta? Jag tänker att Ida är nära vän med Isabella Löwengrip som nyligen bröt med sin kärlek på grund av att han visade sig vara en riskkapitalist utöver det vanliga. Bland annat har han lånat pengar av en känd fd SHL-spelare (eller NHL?). Kanske han och Per haft någon deal?
Alt annan ekonomisk oförlåtlig grej? Ida har ju byggt upp ett eget ”imperium” och jag skulle inte tro att någon får riskera hennes business...
Varför inte? Jobbar inte eller har inte Per varit anställd av Swedbank? Men jag kan vara helt fel ute.
Citera
2019-02-03, 20:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Varför inte? Jobbar inte eller har inte Per varit anställd av Swedbank? Men jag kan vara helt fel ute.
Han jobbade åt Swedbank private banking för att ta in idrottsmän och deras tillgångar till banken.
Citera
2019-02-06, 11:12
Medlem
SmygarBerits avatar
Polisen i Umeå har arbetat hårt med riktade insatser just mot prostitution i stan varpå Pär blev ertappad för ngt år sedan. Stod nyss i tidningen om en man i 40 års åldern som tagit strafföreläggande kring köp av sex. Dvs han erkänner. Frågan är då ifall det kommer synas på Lexbase snart om det är han?
När allt uppdagades sig och ryktet spred sig om att det var han som köpt sex så gick han ut med att det absolut inte var han det var tal om, hur han och alla nära och kära fått lida.

Tror helt enkelt att ryktet stämmer, Per har gjort allt i sin makt att mörka detta och sen när Ida får veta att ryktet är sant så kan hon inte fortsätta relationen.

Sen att han blev sjuk här mitt i allt, det är en helt egen grej som inte har ngt med detta eller orsaken till separationen.
Senast redigerad av SmygarBerit 2019-02-06 kl. 11:13. Anledning: Felstavat
Citera
2019-02-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davveju
I inlägget där hon berättar på instagram så får i alla fall jag intrycket mellan raderna att det är något av mer moralisk karaktär och något som hänt relativt nyligen (baserat på "oavsett hur sjuk man är"). Det känns inte riktigt som otrohet, men jag har å andra sidan ingen annan tanke om vad det skulle kunna vara istället.

Har han kommit ut med att han röstar på SD eller?
Citera
2019-02-07, 21:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenya12
Har han kommit ut med att han röstar på SD eller?
Knullat horor till 99,9 % sannolikhet.
Citera
2019-02-08, 00:21
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik

Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han jobbade åt Swedbank private banking för att ta in idrottsmän och deras tillgångar till banken.

Inte alls långsökt utan en mycket bra spaning! Tycker det finns fler indicier som pekar på ekonomisk brottslighet än prostitution som egentligen bara är ett rykte...

Hon Rapunzel verkar ju helt fucking loco och extremt självupptagen/egofixerad, hennes instagram är fan sjuk i huvvet, postar 3-4 bilder per dag och verkar leva i någon slags bubbla där allt ska se perfekt ut, så hon vill nog inte bli inblandad i något ekonomiskt hokuspokus och därför lämnade hon Per... det är min tanke.
Citera
2019-02-08, 00:57
Medlem
Han har tydligen inte aterhamtat sig sen Mühlegg knackte killen
Citera
2019-02-12, 19:07
Medlem
Förra gången så gick Per ut och dementerade ryktet om att han går till prostituerade den här gången är han tyst, betyder det att ryktet är bättre än sanningen ?
Citera
2019-02-12, 21:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Polisen i Umeå har arbetat hårt med riktade insatser just mot prostitution i stan varpå Pär blev ertappad för ngt år sedan. Stod nyss i tidningen om en man i 40 års åldern som tagit strafföreläggande kring köp av sex. Dvs han erkänner. Frågan är då ifall det kommer synas på Lexbase snart om det är han?
När allt uppdagades sig och ryktet spred sig om att det var han som köpt sex så gick han ut med att det absolut inte var han det var tal om, hur han och alla nära och kära fått lida.

Tror helt enkelt att ryktet stämmer, Per har gjort allt i sin makt att mörka detta och sen när Ida får veta att ryktet är sant så kan hon inte fortsätta relationen.

Sen att han blev sjuk här mitt i allt, det är en helt egen grej som inte har ngt med detta eller orsaken till separationen.

Jag har svårt att tro att Per Elofsson åkt dit för sexköp om vi utgår från fakta och inte rykten. Här kommer min lilla utredning kring detta:

- Per Eilert Elofsson född 1977 står inte med i Lexbase.
- Har man fått strafföreläggande för sexköp står man med i Lexbase.
- Tråden där sexköpet dök upp är från år 2015.
- Enligt Lexbase gallras man ut efter 5 år vid strafföreläggande. Men det har inte gått 5 år.

SLUTSATS: Per Elofsson har alltså inte åkt dit för sexköp. Han kan så klart ha köpt sex. Men inte blivit tagen för det. Så enkelt var det att kolla upp det ryktet. Så en dom för sexköp var inte anledningen till skilsmässan. Han kan däremot mycket väl vara en allmänt knepig man som det är svårt att leva med.

Här är en man som det stått om på Flashback angående strafföreläggande. MF i Steninge. Han står med i Lexbase bara för att ge ett exempel på att det stämmer angående strafförelägganden.

(FB) Kommunal toppchef i Helsingborg erkänner sexköp - Avgår. Vem?
https://www.dagenshandel.se/article/view/582718/naringslivsprofil_avgar_efter_sexkop
https://www.hd.se/2013-11-20/entreprenorskap-ar-en-stor-del-av-mitt-liv
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Michael+Fransson&Se arch%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in