Citat:
Sepiritz|55426483]Du skrev "vatten finns inte på Mars". Jag visade att det gör det visst. Du skrev även att vatten inte kan bete sig annorlunda någonstans i kosmos. Jag visade att det kan bete sig annorlunda. Jag vet inte riktigt vad din poäng är men jag vill att du ska förstå att även om du verkar tro det, så vet du inte allt. Vissa konstanter är inte alltid konstanta, och även om de skulle vara det, vad bevisar det egentligen? Att det är konstant. Det säger ingenting om gudar, skaparkrafter eller allsmäktiga gudar som bryr sig om apor med storhetsvansinne knullar varandra i röven eller inte.
Nej din lögnare. Jag skrev att vatten fryser till is vid samma temperatur överallt i kosmos. Varpå skrev du att vatten i en viss planet ( det var inte mars du angav utan en annan) inte gjorde det, vidare skrev du att vatten på den där specifika planeten kan koka bort på grund av tryck om temperaturen sjunker till en viss minusgrad. Men min argumentation var inte det. Utan att vatten fryser till is överallt vid samma temperatur som den gör på jorden. Alltså om vatten fryser till is vid 0 på jorden så behöver temperaturen inte vara lägre än så för att vatten ska frysa på en annan planet i kosmos. Du fattar ju uppenbarligen nada av det jag skriver. Det har visst betydelse men dina hjärnceller fattar det inte. Det jag försöker visa är mönster, och andra fenomen som enbart kan existera om en ingenjör ligger bakom och inte icke-vetande processer. Mönster ser vi överallt i kosmos och på jorden. Det finns inte en enda synlig sak i hela universum som inte är ett bevis i sig på Guds barmhärtighet. Att du är blind för dig är högst förvånande. Jag bryter de i bitar så att du ska fatta men det verka vara helt omöjligt.
Citat:
Haha, det är inom verkligheten att "ta bort all materia" men att ta ett glas vatten till Mars har "inte med verkligheten att göra" trots att vi satt robotar på planeten och kört runt i flera år.. Okay.
Du skrev först och främst inte mars. Du angav en annan planet som exempel som vatten skulle kokas bort på grind av tryck. Och ja teoretiskt kan man ta bort allt i den fysiska världen utan att det låter verklighetsfrånvarande. Detta kommer att ske i slutändan. Detta är både troende och icke troende överens om. Universum kommer att dö ut. Galaxer, stjärnor, planeter, rum, tid osv förstörs. Man pratar om att allting börjar om från den där ''pricken'' som expanderade igen. Hur som helst är det teoretiskt möjligt att ta bort materia ur verkligheten. Materia fanns inte en gång innan universum skapades så det är inte omöjligt att föreställa sig det. Men ditt exempel löd: På en viss planet kan vatten kokas bort, om vi skulle hälla vatten på planeten på grund av tryck. Då är min fråga. Kan man i verkligheten hälla vatten i/på en planet där trycket är så högt att man kan hälla vatten på planeten? Det är verklighetensfrånvarande. Varför vill du inte förstå?
Citat:
Åh, det hade varit spännande att höra lite fakta från dig istället för en massa påhitt och vidskeplighet. Vi vinner rätten att ha den regerande världsuppfattningen. 
Vi vinner mot vidskepelse.

Vi vinner mot vidskepelse.
HAHA va? Rätten att ha den regerande världsuppfattningen? Kan du vara snäll och förklara lite närmare. Jag ler lite nu.
Vilken världsuppfattning? HAHA, menar du att jag är så viktig att om ni vinner mot mig så är det en världsuppfattning som står på spel? Ser du ens vad jag skriver? du talar ju emot dig själv hela tiden haha. Jag frågade, vi antar att ni vinner mot mig, alltså att ni vinner argumentet vad har ni vunnit då? varpå du svarar världsuppfattning haha. Tack för komplimangen
Citat:
Det var bland det dummaste utlägg jag läst i den här tråden. Bravo.
Därför att? Kom igen utveckla hela tiden dina påståenden som jag gör.
Citat:
http://rspb.royalsocietypublishing.org/content/280/1758/20130168.full
Där har du forskningsrapporten. Läs själv hur deras hjärnor är annorlunda.
Nej, alla människor har inte samma gener. Det är stora fysiologiska skillnader mellan oss och neandertalarna även fast vi delar deras ursprung. Ungefär som skillnaden mellan hund och varg exempelvis. Det spelar ingen roll. Poängen är att vi kan påvisa att det funnits likartade egenskaper i vår värld men de har varit så nära besläktade med oss att vi helt enkelt dödat och knullat dem ur existens. Människan är för framgångsrik. Men, som sagt förut, även om vi skulle vara unikt begåvade bevisar det inte någon gud.
Där har du forskningsrapporten. Läs själv hur deras hjärnor är annorlunda.
Nej, alla människor har inte samma gener. Det är stora fysiologiska skillnader mellan oss och neandertalarna även fast vi delar deras ursprung. Ungefär som skillnaden mellan hund och varg exempelvis. Det spelar ingen roll. Poängen är att vi kan påvisa att det funnits likartade egenskaper i vår värld men de har varit så nära besläktade med oss att vi helt enkelt dödat och knullat dem ur existens. Människan är för framgångsrik. Men, som sagt förut, även om vi skulle vara unikt begåvade bevisar det inte någon gud.
HAHA, kopiera och klistra inte. Du är själv emot det så var ärlig mot dig själv nu. Hur ska jag få dig att förstå. haha. Neandertalare var också människor. Det fanns genetiska skillnader mellan oss precis som det finns genetiska skillnader mellan afrikaner och asiater. Men de var också människor. Jo, att endast en art är överlägset alla andra arter är bevis på Guds allsmäktighet. Faktum är att allt i universum är bevis på Guds allsmäktighet.
Citat:
.
Vad heter tråden? Heter den ens någonting med "evolution"? Nej. Tror du att även om du skulle motbevisa evolutionen att du bevisar gud? Berätta
Verklige inte! Även om evolution bevisades bortom allt tvivel, skulle det inte vara motbevis på Gud. Det vi diskuterar leder oundvikligen till evolution och det är ni som tar upp det i varje diskussionen som har med Den barmhärtige att göra. Alla icke troende som troende har den fysiska världen att tillgå när vi vill argumentera/bevisa Guds allsmäktighet eller motsatsen. Vi kan inte se bortom den fysiska världen. Våra sinnen tillåter inte det, vårt förstånd kan inte hantera det och våra ögon kan inte se det, alltså har vi den fysiska världen att diskutera. När vi tar upp kosmos som exempel säger ni att det är evolution som står bakom alltså kosmisk evolution. Att alla grundämnen som Guld, silver, metall, järn osv ska vara ett resultat av stegvis utvecklingar av icke ovetande processer. När vi diskuterar liv och den eviga ingenjörens kunskap vad gäller människans uppbyggnad, alla andra arter, säger ni återigen evolution. Ni förklarar alla mönster, fenomen, maskineri, lagar osv md ett ord evolution. Ni kan lika gärna säga allting är ett resultat av icke vetande, icke tänkande processer, utan någon yttre påverkan. Det är detta som är så skrattretande. Sedan så finns det absolut inget som ens indikerar på att evolution någonsin har pågått eller pågår. Men Även om Evolution skulle bevisas mitt framför våra ögon i laboratorier osv, skulle det inte motbevisa Guds allsmäktighet utan skulle bara bevisa att Gud gick tillväga på detta sätt och använde evolution. Men evolution är inte fakta och icke vetande processer kan verkligen inte skapa allt från en prick till människans tanke som kan fundera och tänka på det. Detta finns inte på kartan. Det är filosofiskt, matematiskt, vetenskapligt omöjligt.
Citat:
Om den är intressant får man ut ett värde av den.
Jag har redan förklarat för dig men du fattar tydligen inte. Vad driver dig? Va ärlig nån gång. Ha lite skam i kroppen och berätta för oss vad som driver dig till att diskutera religion så ivrigt när du inte tror på det eller vill hämta nåt värde från det. Hoppas för din skull inte att du även diskuterar religion och sociala medier som Twitter, Facebook osv. HAHA hade inte förvånat mig men besattheten skulle vara personifierad i så fall.
Citat:
Falsk analogi. Jösses pojk, din argumentation saknar så mycket substans och ärlighet att det är rent löjligt.
Falsk analogi.
Falsk analogi.
Att du inte förstår det kan jag inte hjälpa men jag kan fråga varför du inte ger mig det som inte var ärligt i mitt resonemang.
Citat:
Dagen du förstår varför ditt argument är korkad är dagen du höjer dig över dagisnivå.
Ska du säga?! Du har gång på gång bevisat att du lider av mild till medel psykisk störning. Du diskuterar nåt och har gjort det i 5 års tid och endast det, trots att du inte tror på det, du tycker inte att det finns nåt av värde att hämta här, du har hittat din egen sanning som är evolution, ändå tycker du det är intressant. HAHA. Det är som att säga oj vad maten är sval jag brände mig på tungan. Sådana påståenden är du duktig på att göra men är inte medveten om det och du har mage till att påstå att jag diskuterar på dagisnivå. Det är lite komiskt, ja rent av patetiskt faktiskt.