Citat:
Du skrev "vatten finns inte på Mars". Jag visade att det gör det visst. Du skrev även att vatten inte kan bete sig annorlunda någonstans i kosmos. Jag visade att det kan bete sig annorlunda. Jag vet inte riktigt vad din poäng är men jag vill att du ska förstå att även om du verkar tro det, så vet du inte allt. Vissa konstanter är inte alltid konstanta, och även om de skulle vara det, vad bevisar det egentligen? Att det är konstant. Det säger ingenting om gudar, skaparkrafter eller allsmäktiga gudar som bryr sig om apor med storhetsvansinne knullar varandra i röven eller inte. Vad i helvete pratar du om? Jag säger att vatten fryser till is vid samma punkt som den gör på jorden. Fattar du vad jag skriver? Frågan är inte huruvida vatten finns på Mars eller inte. Utan om vatten fryser till is vid samma punkt överallt i universum och det gör det. Det finns kometer som enbart består av is. Det kan finnas vatten på flera ställen i universum. Vi diskuterar nåt annat nu lillen.
Citat:
Haha, det är inom verkligheten att "ta bort all materia" men att ta ett glas vatten till Mars har "inte med verkligheten att göra" trots att vi satt robotar på planeten och kört runt i flera år.. Okay.
Ja, jag säger det igen, du kan inte ge exempel som inte har med verkligheten att göra. Det jag gör kan vi föreställa oss eftersom vi har materia och tar vi bort allt materia så har vi ingenting. Men vad du sa var att om man hällde vatten på en viss planet skulle det koka bort på grund av tryck. Hur kan man ens föreställa sig att man häller vatten på en planet?
Citat:
Åh, det hade varit spännande att höra lite fakta från dig istället för en massa påhitt och vidskeplighet.
HAHAH, lillen, jag är inte här för att vinna argumentet mot er. Jag är här för att presentera fakta och skiter blanka fan i om ni köper det eller inte. Men fakta kommer jag att presentera.
Citat:
Vi vinner rätten att ha den regerande världsuppfattningen.
Ni kan hoppas och önska på att ni ska vi era argument men vad vinner ni egentligen? För argumentens skull säger vi att ni vinner argumentet mot mig, vilket ni absolut aldrig kommer göra eller gjort men säg för sakens skull. Vad har ni vunnit då? Absolut ingenting. Eller om ni har vunnits nåt vill jag gärna att du delar med dig vad det är.

Vi vinner mot vidskepelse.
Citat:
Det var bland det dummaste utlägg jag läst i den här tråden. Bravo.
Du tycker att jag är dum? Herre min skapare i himlen. Du diskuterar nåt som du inte tror på, tycker saknar värde och ändå har du diskuterat det sen 2010 och enbart det. Du säger att intresse driver dig men samtidigt inte tror på vad du diskuterar och tycker inte heller att det du diskuterar har nåt värde att erbjuda. Alltså diskuterar du religion och har gjort det i 5 års tid och enbart det med hela din kropp och själ. Du köper det du läser och hör på internet med hull och hår. Du är med andra ord dummare än sten och detta förstår du själv mycket väl om du ser på din tillvaro. Att ljuga på Flashback är lätt att göra men din verklighet säger nåt annat och det vet du själv. Din situation blir absolut inte bättre av att ljuga på Flashback. Och dessutom, återigen, säg att jag var dum, är du då inte dummare som lägger tid och energi på att svara mina inlägg? HAHA även om jag ger dig rätt vid första anblicken får du alltid fel i slutändan. Kan du inte se det? Du är för dum för att förstå det.
Citat:
http://rspb.royalsocietypublishing.org/content/280/1758/20130168.full
Vad var deras hjärnor anpassade till? Har alla människor idag samma gener? Tom tvillingpar har olika gener. Återigen ger du inte några exempel på vad som skiljer mellan dagens människor och neandertalare.
Där har du forskningsrapporten. Läs själv hur deras hjärnor är annorlunda.
Nej, alla människor har inte samma gener. Det är stora fysiologiska skillnader mellan oss och neandertalarna även fast vi delar deras ursprung. Ungefär som skillnaden mellan hund och varg exempelvis. Det spelar ingen roll. Poängen är att vi kan påvisa att det funnits likartade egenskaper i vår värld men de har varit så nära besläktade med oss att vi helt enkelt dödat och knullat dem ur existens. Människan är för framgångsrik. Men, som sagt förut, även om vi skulle vara unikt begåvade bevisar det inte någon gud.
Citat:
Vad heter tråden? Heter den ens någonting med "evolution"? Nej. Tror du att även om du skulle motbevisa evolutionen att du bevisar gud? Berätta.
Kyss dig själv på axeln också och klappa dig själv på ryggen. HAHA Du har inte krossat ett enda argument. Gå och ta din medicin så att du inte hallucinerar mera. Dina argumentationer ligger på ett barns nivå. Varför ber du mig fråga om evolution i biologiforumet? Kan du inte diskutera evolution här? Tönt.
Citat:
Om den är intressant får man ut ett värde av den.
Skulle du med vett och vilja se en film som är 3 timmar lång om du inte gillade filmen, och tyckte att den inte gav nåt av värde? Svaret är definitivt nej.
Citat:
Falsk analogi. Jösses pojk, din argumentation saknar så mycket substans och ärlighet att det är rent löjligt.
Skulle du vilja vara i sällskap av människor som du inte tror på och tycker att de inte erbjuder nåt av värde? Svaret är definitivt nej.
Citat:
Falsk analogi.
Skulle du äta maträtt som du inte gillade och inte tyckte den gav nåt av värde 4 dagar i veckan? Svar nej.
Citat:
Dagen du förstår varför ditt argument är korkad är dagen du höjer dig över dagisnivå.
Hur i hela fridens namn kan du diskutera religion som du inte tror på och inte tycker att den har nåt av värde att erbjuda och ändå tycka att det är intressant. Då måste du vara dum och lida av ADHD om du inte förstår att det inte går ihop.