2015-11-19, 21:57
Medlem
Ingen som har koll på lönen som managementkonsult?
Citera
2015-11-24, 21:52
Medlem
Skulle gissa på 50-60 på de firmorna med din bakgrund (accenture strategy och capgemini strategy är antagligen högre).
Citera
2015-11-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Ingen som har koll på lönen som managementkonsult?

Ganska olika, beror såklart på vad du gör. Men för att tjäna 60 lappar får du jobba en jävla massa helg, och övertid. Givetvis måste du oxå vara senior i din profession.
Citera
2015-11-27, 10:47
Medlem
Måste bara fråga. Varför slutar alla trådar som har med Inddek att göra, med att det sitte massa folk och ljuger. Det existerar inga såna ingångslöner som ni skriver om här PUNKT
Citera
2015-11-27, 13:27
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollower
Måste bara fråga. Varför slutar alla trådar som har med Inddek att göra, med att det sitte massa folk och ljuger. Det existerar inga såna ingångslöner som ni skriver om här PUNKT

Det gör det absolut, jag har flera vänner som började på nivån. Jag själv var bara en simple mgmtkonsult hos en av de stora som nämnts här, men börjar du som strattare hos MCK, BCG, Bain eller liknande så kommer du starta med en lön närmare 50'.
Citera
2015-12-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Det gör det absolut, jag har flera vänner som började på nivån. Jag själv var bara en simple mgmtkonsult hos en av de stora som nämnts här, men börjar du som strattare hos MCK, BCG, Bain eller liknande så kommer du starta med en lön närmare 50'.

Nej, du ljuger.
Citera
2015-12-06, 09:00
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Nej, du ljuger.

Är det bara för att du själv inte kan komma upp till nivån även efter 10 år som du säger så?
Citera
2015-12-06, 12:36
Medlem
Citat:
Nej, du ljuger.

Hej.

Detta forum är ett intressant "spektakel" där vi alla (uppenbarligen mig inkluderad) lägger tid och energi på diverse diskussioner, som ofta slutar i irrationella dispyter.

Låt oss fokusera på kärnan istället. Den som hävdar att det är lögn med höga ingångslöner på stratrgifirmor (jobbar själv som Strategikonsult) bör stödja sina påståenden med fakta/data. Har man ingen data, är påståendena endast hypoteser som kan lyftas i något filosofiskt forum (eller med fördel testas genom att hitta stödjande data).

Det är tillräckligt tidsdrivande att göra inlägg här, så låt oss inte göra det än mer tidsdrivande. Punkt.
Citera
2015-12-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76

Är nog snarare 50' eller mer exl. bonus...
Citera
2015-12-06, 23:17
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayhemkaos
Är nog snarare 50' eller mer exl. bonus...

Det kan det säkert vara i dagsläge, det var många år sedan jag höll reda på siffrorna.
Citera
2015-12-08, 20:33
Medlem
Tack för input!

Citat:
Ursprungligen postat av mayhemkaos
Skulle gissa på 50-60 på de firmorna med din bakgrund (accenture strategy och capgemini strategy är antagligen högre).
Citera
2015-12-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Tack för input!

För att hålla oss till fakta nu då...

Ingång på de "kända" bolagen, avs managementkonsult börjar på 27K. Har du något speciellt att erbjuda kan de gå att få 40K. Det finns ingen där pappa-inte-känner-chefen som går in på 50k efter examen.

Angående fenomenet i stort är det en krympande marknad i Sverige, mindre och nischade företag plockar på sig andelar i hög fart.

Hur vet jag detta?

Jag har sett exakta siffror!. Alltså inget antagande, eller vad jag tror. Jag vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in