2015-11-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag menar att jag tror att han fattar en del dåliga beslut när det är bråttom.

Vilka bevis tyder på att det fattades dåliga "beslut"? Eller är han både planerande och impulsiv menar du? Lite huller om buller- precis som DNA-spåren?
2015-11-19, 20:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Allt är inte svart eller vitt. Fanns knappast någon planering i NB:s lilla hjärna efter dådet.

Nu vill gärna veta uppgiften om 12 bokade gäster hos Jönssons. Eller har du drömt igen?
Hans arbetsgivare vittnar om att han var nöjd med brödernas arbete och de arbetade självständigt vilket måste ha inneburit en löpande planering. Ingen betalar 2x20.000 kr/mån för ingenting.

Jag tror tvärtom att han var mycket duktig på att planera sin verksamhet. Men om han har en abnorm längtan efter att döda och så gör det, så är det inte omöjligt att han uppträder irrationellt under någon form av berusning efteråt.
2015-11-19, 20:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du påstår det, men sökhunden fann inga utgående spår och en bekant till caféägarinnan såg Lisa åka söderut ungefär 18:30.

Det här hittar du på eller så har du missförstått. Det finns inga vittnesuppgifter i FUP om att någon sett Lisa färdas på mopeden efter caféets stängning.
2015-11-19, 20:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du missat att IB och Arnes fru träffades den 7:e?
Nej - men du verkar ha missat att den middag du syftar på skulle gå av stapeln dagen därpå, dvs måndag; s. 1250.
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var nog sen sämsta analys jag läst. Finns inget i FUP som stödjer din teori.
Det är ingen "analys" utan en hypotes. Och inga fakta i FUP motsäger hypotesen vad jag vet.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var första gången med moppe den här dagen dessutom. Enligt ett vittne berodde det på att hon mer eller mindre tvingades. Det är inte kollat.

Lisa arbetade på kafèet tillsammans med sin mamma som arbetar där ibland. De åkte dit tillsammans. Denna dagen var dock mamman upptagen med annat arbete då hennes huvudsakliga yrke är ett annat. Därför skulle LH åka moped just den dagen.
2015-11-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag har reagerat mycket på arbetsvillkoren hos farbror Arne som säkert tycker han är genial som kan få ut så mycket arbete av dessa " drängar". Dom jobbar 60 timmar i veckan, antagligen för att kunna spara lite pengar.

Det ter sig som ett trist och grått liv, inga sociala kontakter kunde/ville dom ha. Kanske NB " spicade" upp sitt liv med det som fanns tiilgängligt. Dator, titta på tjejer och onanera.

Nu tror inte jag att pengarna är slut, hela grejen var väl att dom skulle spara och ha gott om pengar med litauiska mått mätt. Dom gjorde ju inte åt några pengar och dom bodde hyresfritt.

Irina har nog koll på pengarna tror jag. Hon verkar ju inte ha några större problem med att ljuga när det passar henne.

Litauen har euro sedan en tid och prisbilden ligger som i Sverige. I centrala Vilnius är det Stockholmspriser på lägenheter. Men sagofint är det i centrala gamla stan. Man har ordning på varje sten som ligger där.

Det är billigt köpa mat och sprit. Resten kostar som i Sverige.
2015-11-19, 20:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Hans arbetsgivare vittnar om att han var nöjd med brödernas arbete och de arbetade självständigt vilket måste ha inneburit en löpande planering. Ingen betalar 2x20.000 kr/mån för ingenting.

Jag tror tvärtom att han var mycket duktig på att planera sin verksamhet. Men om han har en abnorm längtan efter att döda och så gör det, så är det inte omöjligt att han uppträder irrationellt under någon form av berusning efteråt.

Nej jag motsäger inte det. I fortsättningen Arne kanske har koll på alla sina arbetare vid förnamn åtminstone, de är ju så duktiga. Kanske till och med kan han ta sig råd att anställa fler svenskar. Litauiska gästarbetare har ju en inomboende misstänksamhet/avundsjuka på svenskar och vårt samhälle.
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har breven gått igenom Tingsrätten för att lämnas till häktet är det allmän handling och då inget skvaller. Skvaller kan jag inte se att det handlar om utan om hot. Hot ser man hårt på oavsett vem det handlar om, men kanske speciellt då det handlar om en dömd.

Ja, det finns inte många anstalter att sätta den här typen på, så det behöver man inte vara pratglad för att inse. Alltså i någon av bunkrarna med andra likasinnade.
Dessutom tror jag en del anser att han kan ha det eftersom han då mördat en ung tjej på 17 år för att han saknar spärr vad det gäller sina sexuella perversioner. Han sitter inte säkert oavsett om han hamnar på bunkern eller någon annanstans. Han anses vara lägst stående inom den interna hierarki som anstalterna har.

Det här mordet är uppmärksammat med stort allmänt intresse, och det ska alltså informeras till allmänheten om vad det handlar om både innan domstol och efter domslut. Fortsättning lär följa ett bra tag framöver.

Vad fan har det här med vad jag skrev?

LJ ska inte sitta och sladdra i massmedia om saker som inte berör fallet, NB,s mående är inget han behöver kommentera och det är väl för fan självklart att NB har en hotbild mot sig, det var ju knappast en felparkering som gav honom livstid, det är inget som LJ behöver kommentera överhuvudtaget, det är mera ett bekymmer för kriminalvården.

LJ gjorde ett strålande jobb och han behöver inte förhäva sig genom att förnedra och sladdra om NB, det blir en solkig eftersmak av sådant.
Medlem
KeithRichardss avatar
"Hon gladdes åt att snart få sin första lön", sa pappan.
Han är mekaniker, mamman hade jobbat på café.
En hederlig arbetarfamilj som drabbades av den helt oförutsedda ondskan.

Dessa människor förtjänar empati och respekt.
2015-11-19, 20:19
Medlem
Citat:

Den som vittnade under ed kunde inte säga att han var berusad. Finns inget stöd för det.
2015-11-19, 20:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Det är ingen "analys" utan en hypotes. Och inga fakta i FUP motsäger hypotesen vad jag vet.

Hypotesen behöver inte vara bra för att den inte motsäger fakta i FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in