Citat:
Ursprungligen postat av
Prayerposition
Hej!
Jag har nyligen köpt ny lägenhet. Till min förvåning är det väldigt lyhört i min bostad. Det är främst grannen ovanför min som hörs. Jag hör i princip ALLT! Tv (så högt att jag kan höra vilket program som tittas på), så fort personen går runt i lägenheten, när den går på toa, när den pratar i telefon osv. Extremt irriterande. Vad fan kan jag göra? Känns inte jättekul direkt...
Någon som har tips? Råd?
Tack på förhand
Jag har en jävligt bra ide till dig! Vänta så ska jag skriva och förklara detaljerat.
Beroende på hur stort ditt rum är eller taket i lägenheten är.. Slå upp x antal reglar som går lodrätt i rummet med några centimeters mellanrum mellan varje regel. Du kan även skala av dessa reglar så att du kan placera in spottar i hålen som du skalar av (Om du vill dvs). Sedan pyntar du in en massa glasfiberisolering i mellan reglarna som du drar upp i taket utanpå dem sedan så fäster du 1 - 2 gipsplattor. Därefter ska allting vara tyst och lugnt.
Kostnad för detta? säg max 4 - 5 k. ?
Jag tror t.o.m att jag hade klarat bygga detta med hjälp utav rätt verktyg.. så sätt igång!