2015-11-19, 01:00
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vet man som kvinna om att man är oskyddad då man har sex och vet att man kan bli med barn då man har sex med oskyddad man Och inte bara en gång utan två, tre,fyra och fem gånger och går till barnmorskor för att ta bort detta barn man medvetet och med stor chansning hoppats klara sig i från.
Då använder man bevisligen aborter som preventivmedel.
Eller är totalt efterbliven eller totalt
känslokall. Framförallt jävligt egoistiskt.
Äsch vad gör det, ta mig nu och jag kan ju göra abort för femte gången om jag nu blir gravid igen...
Komma in till barnmorskan och säga vad?
Jag är med barn igen? Ta bort det. Jag vill inte ha det.
Kvinnor skall ej få använda abort som preventivmedel.

Säger sig självt.
Dessutom sedan säga. Det är min kropp så jag dödar vem jag vill och när jag vill.
Det finns skrämmande siffror på att kvinnor använder abort som preventivmedel.
Är det frihet att först ha sex utan skydd trotts vetskap om graviditetsrisk och aborträtt?
Vems frihet?
En egoistisk kvinnas?
Jag förstår mig som kvinna inte på dessa kvinnor.
Har mött kvinnor som tagit abort tre till fyra gånger.
Prata om veckor på dödandet istället för sitt eget ansvar att skydda sig och undvika att behöva döda ett liv.
Starkt emot detta.
Oavsett vad du eller någon annan så kallad frihetskämpe kämpar för vad gäller rätt till sin kropp.
Har inte barnet man nonchalant knullat ihop någon rätt alls?
Är det synd om en kvinna som blir med barn fem ggr och tar abort när hon själv valt att spela rysk rolett?
Nej tycker jag inte.

Nej, barnet har inte rätt till någon annans kropp, precis som att du inte har rätt till någon annans kropp. Harregud, man måste ha tillstånd från döda för att använda deras kroppar. Att du är villig att ge ett foster såpass mycket makt att döda kroppar har fler rättigheter än en levande kvinna är ju vansinne.
Citera
2015-11-19, 01:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Så använd det inte som ett preventivmedel då. Men att begära av andra kvinnor att en andra abort helt plöstligt skulle göra en oönskad graviditet... ja, att man blir tvungen att agera inkubator åt en varelse man inte vill ha/kan ta hand om/kanske är missbildad/kanske skaffad med olämplig partner osv. Vafan? SÄRSKILT när vi inte har ett enda preventivmedel på marknaden som är 100% effektivt. Tänk lite.
Om jag som kvinna full medvetet har oskyddad sex så vet jag också att jag måste kolla om jag blev gravid.
Gör jag detta medvetna val fem gånger så är jag en stor egoistisk skit.
Jag vet att jag som kvinna direkt efter oskyddad sex eventuellt kan vara gravid.
Jag går då också medvetet och väntar på resultatet.
Och jaha jag blev med barn. Ring barnmorskan, ta bort och ja så börja om igen. Chansa!
Är inte dessa kvinnor totalt snedvridna i skallen tycker du?
Jag tycker det. Och där bör det finnas lagar som är restrektiva mer än att man skall diskutera åldersgränsen på fostret.
Ska man få ta abort tre gånger samma år?
Dessa frågor bör man diskutera mer i stället.
Citera
2015-11-19, 01:12
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Om jag som kvinna full medvetet har oskyddad sex så vet jag också att jag måste kolla om jag blev gravid.
Gör jag detta medvetna val fem gånger så är jag en stor egoistisk skit.
Jag vet att jag som kvinna direkt efter oskyddad sex eventuellt kan vara gravid.
Jag går då också medvetet och väntar på resultatet.
Och jaha jag blev med barn. Ring barnmorskan, ta bort och ja så börja om igen. Chansa!
Är inte dessa kvinnor totalt snedvridna i skallen tycker du?
Jag tycker det. Och där bör det finnas lagar som är restrektiva mer än att man skall diskutera åldersgränsen på fostret.
Ska man få ta abort tre gånger samma år?
Dessa frågor bör man diskutera mer i stället.

Så om om man fattar dumma beslut ett par gånger så bör man förlora rätten till att bestämma över sin egen kropp? Idioter har inga rättigheter?

Jag säger inte att det är något jag skulle göra själv; men det innebär inte att det är rätt att frånta andra möjligheten.
Citera
2015-11-19, 01:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Så om om man fattar dumma beslut ett par gånger så bör man förlora rätten till att bestämma över sin egen kropp? Idioter har inga rättigheter?

Jag säger inte att det är något jag skulle göra själv; men det innebär inte att det är rätt att frånta andra möjligheten.
Det finns inget som säger att en kvinna har rätt att använda abort som preventivmedel.
Det tycks vara tillåtet.
Det jag funderat över och frågat kvinnor också som gjort aborter fyra, fem gånger är.
Vad säger du tredje och fjärde gången?
Aldrig fått ett svar på den frågan.
Det pratar sitt tydliga språk, kan jag tycka.
Ljuger man där? Vad säger man?
Oj nu är jag gravid igen?
Sjuka kvinnor kan jag tycka som utsätter både sig själva och fostret för detta när de inte ens behöver det.
Förstår att du och jag ej kommer att mötas på denna punkt. Det behöver vi inte heller.
Du får resonera som du vill och jag som jag vill.
Kommer aldrig att någonsin acceptera abort som ett preventivmedel i dagens upplysta och moderna samhälle.
Anser det vara en egoistisk handling och kriminell.
Själva handlingen kan jag anse vara av vikt i abortfrågan och mer än tiden på att få ta bort fostret.
Tiden som är nu borde vara lägre. Om vi nu skall diskutera tidsbegränsning.
Vet att fostret redan som endast millimeter stort har ett hjärta som slår.
Man bör undvika att få de små hjärtanen att sluta slå och innan man sett till att det slår.
Det finns ett innan och detta innan kan ibland finnas där så mycket som fem gånger.
Citera
2015-11-19, 01:49
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Det finns inget som säger att en kvinna har rätt att använda abort som preventivmedel. Det tycks vara tillåtet.

Det är för att det är det.

Citat:
Det jag funderat över och frågat kvinnor också som gjort aborter fyra, fem gånger är. Vad säger du tredje och fjärde gången? Aldrig fått ett svar på den frågan.
Det pratar sitt tydliga språk, kan jag tycka.
Ljuger man där? Vad säger man? Oj nu är jag gravid igen?
Sjuka kvinnor kan jag tycka som utsätter både sig själva och fostret för detta när de inte ens behöver det.

Du vet mer om dessa kvinnors verklighet än vad jag gör. Jag vet inte hur deras ekonomiska situation eller livssituation ser ut.

Citat:
Förstår att du och jag ej kommer att mötas på denna punkt. Det behöver vi inte heller.Du får resonera som du vill och jag som jag vill.
Kommer aldrig att någonsin acceptera abort som ett preventivmedel i dagens upplysta och moderna samhälle. Anser det vara en egoistisk handling och kriminell.
Själva handlingen kan jag anse vara av vikt i abortfrågan och mer än tiden på att få ta bort fostret.
Tiden som är nu borde vara lägre. Om vi nu skall diskutera tidsbegränsning.
Vet att fostret redan som endast millimeter stort har ett hjärta som slår.
Man bör undvika att få de små hjärtanen att sluta slå och innan man sett till att det slår.
Det finns ett innan och detta innan kan ibland finnas där så mycket som fem gånger.

^Det här är inte argument baserade på logik. Du är fri att tycka att det är sjäviskt. Jag kan hålla med om att upprepade aborter är dumt; det är fysiskt påfrestande för kvinnan och borde påverka möjligheten att få barn i framtiden. Men troligtvis var de upprepade aborterna rätt beslut för de kvinnor du pratat med. Det kan och ska varken du eller jag lägga mig i.

Att önskade barn kommer till världen är det optimala. Att argumentera för något annat är bara grymt, och visar extremt liten hänsyn för både kvinnor och de eventuella barnen. Livet är fan svårt nog under rätt förutsättningar, att låta en ny människa födas av någon som inte velat ha den är inte en bra start för någon.
Citera
2015-11-19, 13:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är för att det är det.

Du vet mer om dessa kvinnors verklighet än vad jag gör. Jag vet inte hur deras ekonomiska situation eller livssituation ser ut.

^Det här är inte argument baserade på logik. Du är fri att tycka att det är sjäviskt. Jag kan hålla med om att upprepade aborter är dumt; det är fysiskt påfrestande för kvinnan och borde påverka möjligheten att få barn i framtiden. Men troligtvis var de upprepade aborterna rätt beslut för de kvinnor du pratat med. Det kan och ska varken du eller jag lägga mig i.

Att önskade barn kommer till världen är det optimala. Att argumentera för något annat är bara grymt, och visar extremt liten hänsyn för både kvinnor och de eventuella barnen. Livet är fan svårt nog under rätt förutsättningar, att låta en ny människa födas av någon som inte velat ha den är inte en bra start för någon.
Jag pratar inte om oönskade barn. Jag pratar om kvinnor som satt aborter i system som ett preventivmedel för att de KAN och får det.
Det är de kvinnorna jag cirkulerar runt. Det är dem man skall komma åt.
De finns. Tyvärr.
Citera
2015-11-19, 13:40
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Jag pratar inte om oönskade barn. Jag pratar om kvinnor som satt aborter i system som ett preventivmedel för att de KAN och får det.
Det är de kvinnorna jag cirkulerar runt. Det är dem man skall komma åt.
De finns. Tyvärr.

Såpass att du inte har några problem med att kasta de som gör aborter pga missbildningar på fostret/annat under bussen för att förhindra denna lilla grupp människor? För att ett fåtal använder sig av abort på ett sätt som du personligen inte gillar? OK.

Och att dessa kvinnor, som straff för att de gjort flera aborter, ska bli föräldrar. Tycker du att en sådan människa är en lämplig förälder?
Senast redigerad av demonmormor 2015-11-19 kl. 14:00.
Citera
2015-11-19, 14:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Såpass att du inte har några problem med att kasta de som gör aborter pga missbildningar på fostret/annat under bussen för att förhindra denna lilla grupp människor? För att ett fåtal använder sig av abort på ett sätt som du personligen inte gillar? OK.

Och att dessa kvinnor, som straff för att de gjort flera aborter, ska bli föräldrar. Tycker du att en sådan människa är en lämplig förälder?
Jag pratar fortfarande om de kvinnor som använder aborter som preventivmedel.
De vet själva vem de är. Och varför de valt det preventivmedlet.
Den genomsnittliga kvinnan använder abort i nödfall.
Och är från början tänkt för att skydda mot ofrivilliga graviditeter.
Absolut inte tänkt som ett preventivmedel.
Citera
2015-11-19, 14:29
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Jag pratar fortfarande om de kvinnor som använder aborter som preventivmedel.
De vet själva vem de är. Och varför de valt det preventivmedlet.
Den genomsnittliga kvinnan använder abort i nödfall.
Och är från början tänkt för att skydda mot ofrivilliga graviditeter.
Absolut inte tänkt som ett preventivmedel.

Ja, du har sagt detta hur många gånger som helst. Kan du svara på om du tycker att den sortens person - den som gör 5 aborter - är en lämplig förälder nu? För du tycker ju att upprepade aborter är tillräckligt för att sänka abortgränsen och därmed ge tvinga dessa personer att bli föräldrar fastän de helst skulle slippa.
Citera
2015-11-19, 14:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pufyri
Som rubriken lyder. Inom vilken tid ska fri abort tillåtas? Bör tiden vara längre eller kortare? Har ni något emot om tiden förlängs eller förkortas från 18 veckor?

EDIT:Tänker att kvinnor borde vara för en höjd tidsgräns, men jag kanske har fel? Eller ska gränsen vara oförändrad? Varför då?
Jag tycker den borde vara kortare.
Vid 18 veckor är fostret ca 20 centimeter långt och väger ca 250 gram.
Citera
2015-11-19, 14:44
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Jag tycker den borde vara kortare.
Vid 18 veckor är fostret ca 20 centimeter långt och väger ca 250 gram.

Är du svagbegåvad? Varför svarar du inte på mina frågor? Har du läst min kommentar om sena aborter med statistik från socialstyrelsen? #55 i den här tråden.
Citera
2015-11-19, 14:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, du har sagt detta hur många gånger som helst. Kan du svara på om du tycker att den sortens person - den som gör 5 aborter - är en lämplig förälder nu? För du tycker ju att upprepade aborter är tillräckligt för att sänka abortgränsen och därmed ge tvinga dessa personer att bli föräldrar fastän de helst skulle slippa.
Jag anser att den kvinna som medvetet lägger sig med en man oskyddat och utsätter sig själv och det eventuella barnet för detta dödande Och gång på gång.
Inte har något att skylla på annat än sin egen sjuka egoism.
Gör man som kvinna detta medvetet så är man en idiot.
Håll i sär begreppet.
Jag pratar om en medveten handling. Du pratar om annat och efter den medvetna eventuella handling.
Gränsen borde gå vid 8 veckor.
Samt restrektivt och kontrollerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in