Citat:
Vet man som kvinna om att man är oskyddad då man har sex och vet att man kan bli med barn då man har sex med oskyddad man Och inte bara en gång utan två, tre,fyra och fem gånger och går till barnmorskor för att ta bort detta barn man medvetet och med stor chansning hoppats klara sig i från.
Då använder man bevisligen aborter som preventivmedel.
Eller är totalt efterbliven eller totalt
känslokall. Framförallt jävligt egoistiskt.
Äsch vad gör det, ta mig nu och jag kan ju göra abort för femte gången om jag nu blir gravid igen...
Komma in till barnmorskan och säga vad?
Jag är med barn igen? Ta bort det. Jag vill inte ha det.
Kvinnor skall ej få använda abort som preventivmedel.
Säger sig självt.
Dessutom sedan säga. Det är min kropp så jag dödar vem jag vill och när jag vill.
Det finns skrämmande siffror på att kvinnor använder abort som preventivmedel.
Är det frihet att först ha sex utan skydd trotts vetskap om graviditetsrisk och aborträtt?
Vems frihet?
En egoistisk kvinnas?
Jag förstår mig som kvinna inte på dessa kvinnor.
Har mött kvinnor som tagit abort tre till fyra gånger.
Prata om veckor på dödandet istället för sitt eget ansvar att skydda sig och undvika att behöva döda ett liv.
Starkt emot detta.
Oavsett vad du eller någon annan så kallad frihetskämpe kämpar för vad gäller rätt till sin kropp.
Har inte barnet man nonchalant knullat ihop någon rätt alls?
Är det synd om en kvinna som blir med barn fem ggr och tar abort när hon själv valt att spela rysk rolett?
Nej tycker jag inte.
Då använder man bevisligen aborter som preventivmedel.
Eller är totalt efterbliven eller totalt
känslokall. Framförallt jävligt egoistiskt.
Äsch vad gör det, ta mig nu och jag kan ju göra abort för femte gången om jag nu blir gravid igen...
Komma in till barnmorskan och säga vad?
Jag är med barn igen? Ta bort det. Jag vill inte ha det.
Kvinnor skall ej få använda abort som preventivmedel.
Säger sig självt.
Dessutom sedan säga. Det är min kropp så jag dödar vem jag vill och när jag vill.
Det finns skrämmande siffror på att kvinnor använder abort som preventivmedel.
Är det frihet att först ha sex utan skydd trotts vetskap om graviditetsrisk och aborträtt?
Vems frihet?
En egoistisk kvinnas?
Jag förstår mig som kvinna inte på dessa kvinnor.
Har mött kvinnor som tagit abort tre till fyra gånger.
Prata om veckor på dödandet istället för sitt eget ansvar att skydda sig och undvika att behöva döda ett liv.
Starkt emot detta.
Oavsett vad du eller någon annan så kallad frihetskämpe kämpar för vad gäller rätt till sin kropp.
Har inte barnet man nonchalant knullat ihop någon rätt alls?
Är det synd om en kvinna som blir med barn fem ggr och tar abort när hon själv valt att spela rysk rolett?
Nej tycker jag inte.
Nej, barnet har inte rätt till någon annans kropp, precis som att du inte har rätt till någon annans kropp. Harregud, man måste ha tillstånd från döda för att använda deras kroppar. Att du är villig att ge ett foster såpass mycket makt att döda kroppar har fler rättigheter än en levande kvinna är ju vansinne.