2015-11-19, 10:39
Medlem
MeganFoxs avatar
Nu när det redan är läckt så.

"Hej igen patrons,

Jag tänker säga det till er först, eftersom ni är viktigast för AMK Morgon. Jag vill påminna om att AMK Morgon definitivt kommer tillbaka 30 november, därom råder inga tvivel.

Däremot kommer vi gå ut med ett officiellt meddelande imorgon om att AMK splittras och inte kommer att finnas längre. Jag försökte hålla ihop AMK in i det sista, men idag kom beslutet att Fritte, David och Nisse inte orkar längre. De har sina egna skäl att lämna, och det respekterar jag.

Så uppviglarna vann. De fick som de ville. De som inte vill att vi ska finnas. Podden finns inte, vi kommer inte att göra stand up tillsammans, och AMK som begrepp är tyvärr över.

Kanske kommer de tillbaka en dag, kanske inte. Jag hoppas att de gör det. Men just nu är det bara jag som gör AMK Morgon. Det är det sista de kan ta ifrån oss, men jag tänker kämpa för att det ska vara kvar. Om vi tvingas lägga ner AMK Morgon, har de tagit allt från oss. Då finns ingenting kvar.

Programmet kommer inte att vara detsamma när det inte är baserat på AMK, men jag ska göra allt för att göra två bra timmar om dagen, ta in bra folk som jag kan ha kul med, och ge er samma kvalitet som ni är vana vid. Vi har haft massor av roliga gäster som kan hoppa in på de tomma stolarna, och de kommer tillbaka.

Det här var inte det ni supportade från början, men om ni ger mig en chans de två veckorna i december vi har framför oss, så ska jag ge er ett väldigt bra program. Funkar allt som det ska, och vi kan stabilisera oss på en bra nivå, går jag i tankarna på att bygga en egen studio, och då kan vi börja göra riktigt bra saker.

Det är väldigt tråkigt allting som har hänt, men det är som det är och nu försöker jag rädda det sista vi har kvar. Hoppas att ni är med mig. Om inte, hoppas jag att ni lyssnar på Frittes podd Allt du velat veta, går på Nisses föreställning i vår som heter Jag är sjuk, eller tittar på Davids nästa tvgrej som heter Melodifestivalen.

Tack, ni är bäst

Martin

PS Jag ber er att hålla detta för er själva till imorgon den 19 nov då vi offentliggör detta. Skriv helst inget i Facebookgruppen eller ta skärmdumpar och lägg ut på Twitter. Jag ville att ni skulle få höra det först, men jag tar en risk genom att föregå det officiella uttalandet. DS
"
Citera
2015-11-19, 10:54
Medlem
gubbroras avatar
Om nu det publicerade inlägget är korrekt visar det återigen vilken syltrygg Martin är. Gruppen har kommit överens om att gå ut gemensamt 19/11. Martin sviker detta omedelbart och går bakom ryggen på sina "kamrater" och offentliggör själv splittringen i förväg samtidigt som han tigger pengar. Hur kan ni uppskatta en sådan person.
Citera
2015-11-19, 11:01
Medlem
canadianresourcess avatar
Jävligt trist att det skulle behöva sluta på det här viset. Förmodligen har dom utöver allt fått enormt mycket skit rent privat eftersom alla hoppar av. Annars kunde de bara tagit en paus kan man tycka.

Tänker fortsätta stötta på patreon enbart för att jag tycker genuint illa om de folk som sett till att det här hände. Vidriga präktiga jävlar som nu hetsat AMK i graven.
Citera
2015-11-19, 11:16
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Jävligt trist att det skulle behöva sluta på det här viset. Förmodligen har dom utöver allt fått enormt mycket skit rent privat eftersom alla hoppar av. Annars kunde de bara tagit en paus kan man tycka.

Tänker fortsätta stötta på patreon enbart för att jag tycker genuint illa om de folk som sett till att det här hände. Vidriga präktiga jävlar som nu hetsat AMK i graven.

Men om du fortsätter att stötta verkar det som du stöttar den som såg till att det hände (Martin). Vore det inte bättre att vänta och se vad de andra ska ta sig för istället för att belöna Martin för splittringen och sveken.
Citera
2015-11-19, 11:40
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Synd. Vad slår du dig i pannan för, gubbkuk?

Tycker du att det är fel att Martin fortfarande vill göra saker? Eller ska han också kickas från allt han har rört vid? Fritte har Oslipat, David har sina galor och reklamer och Nisse klarar sig bättre på bara standup än vad Martin kan göra.

Du är bara ett bittert jävla as som inte har bättre för dig. Visste du vilka AMK var innan du gick in och skrev här? Har du följt dem sedan starten 2012?

Martin får väl starta upp något nytt istället för att hänga sig kvar vid det gamla, för sin egen skull. Kommer han säkert göra också, han behöver väl bara smälta hela skiten först.
Citera
2015-11-19, 11:41
Medlem
nickeheaads avatar
Då blev det bevisat att Fritte, David och Nisse viker sig för PK-Mobben.
Hoppas nu anledningen till att Martin ändå fortsätter beror på kurage och inte för att han har något annat att luta sig på. (Tyvärr tror jag det beror på det sistnämnda, han har inga andra jobb/uppdrag nu och lär inte få några större heller).
Citera
2015-11-19, 12:18
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Martin får väl starta upp något nytt istället för att hänga sig kvar vid det gamla, för sin egen skull. Kommer han säkert göra också, han behöver väl bara smälta hela skiten först.

Jo blir nog en sån utveckling. Martin kommer försöka med AMK-morgon i någon vecka men sen blir det nog en re-branding till typ "louis katz 1a 2a 3e maj-podden".
Citera
2015-11-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Då blev det bevisat att Fritte, David och Nisse viker sig för PK-Mobben.
Hoppas nu anledningen till att Martin ändå fortsätter beror på kurage och inte för att han har något annat att luta sig på. (Tyvärr tror jag det beror på det sistnämnda, han har inga andra jobb/uppdrag nu och lär inte få några större heller).

Nej det är väl problemet när man satsat så mycket på ett och samma projekt, som Martin antagligen gjort.

Hoppas dock verkligen att han lyckas!
Citera
2015-11-19, 12:28
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Nu när du säger det så tänker jag nog faktiskt dubbla mitt bidrag. Jag tänker också börja stötta K Svenssons insamling. Inte för att jag är speciellt intresserad av hans pod utan enbart för att jag tycker illa om allt som du och dina blodtörstiga haters polare sysslar med.
Det står dig självfallet fritt attstödja vad du vill. Att stötta något som du egentligen inte gillar för att reta mig och andra som varit kritiska mot krimglan och Soneby är kanske lite barnsligt. Det kan kanske förklara att du uppskattar deras "humor" Sedan måste jag göra dig besviken jag är ingen hater jag är kritisk.Kritisk mot att geabbarna lät kringlan förstöra sin karriär, kritisk mot främst Soneby för hans fega agerande efter sändningen samt naturligtvis kritisk mot kringlans agerande. Det är för mig helt obegripligt att du tycker att det är Ok
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Synd. Vad slår du dig i pannan för, gubbkuk?

Tycker du att det är fel att Martin fortfarande vill göra saker? Eller ska han också kickas från allt han har rört vid? Fritte har Oslipat, David har sina galor och reklamer och Nisse klarar sig bättre på bara standup än vad Martin kan göra.

Du är bara ett bittert jävla as som inte har bättre för dig. Visste du vilka AMK var innan du gick in och skrev här? Har du följt dem sedan starten 2012?

Ojj gubbkuk det var ett moget inlägg . Det förklarar varför du tycker att kringlan och Soneby är stora komiker

Om jag ska tro på dig och andra skribenter i tråden så klarar inte Soneby sig själv i komikerfacket utan måste ha stöttning av andra. I det läget kanske han skulle överväga en annan karriär.Han kan jobba på ica, bli reseledare, köra buss eller något annat. Det är ingen rättighet att arbeta som "komiker".

Som jag skrivit tidigare har jag inte hört talas omAMK innan kringlans insats. Däremot kände jag till namnen på grabbarna.

När jag hörde kringlan och grabbarnas insats i inslaget kunde jag konstatera att för att vara snart fyrtio år är dom fruktansvärt pubertala. När jag sedan sett Sonebys agerande efter att det blivit omskrivit så stärks min bild av att Soneby är en syltrygg. Detta bekräftas i hans inlägg om splittringen där han återigen sviker sina "kamrater"
Citera
2015-11-19, 12:40
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det står dig självfallet fritt attstödja vad du vill. Att stötta något som du egentligen inte gillar för att reta mig och andra som varit kritiska mot krimglan och Soneby är kanske lite barnsligt. Det kan kanske förklara att du uppskattar deras "humor" Sedan måste jag göra dig besviken jag är ingen hater jag är kritisk.Kritisk mot att geabbarna lät kringlan förstöra sin karriär, kritisk mot främst Soneby för hans fega agerande efter sändningen samt naturligtvis kritisk mot kringlans agerande. Det är för mig helt obegripligt att du tycker att det är Ok

Ojj gubbkuk det var ett moget inlägg . Det förklarar varför du tycker att kringlan och Soneby är stora komiker

Om jag ska tro på dig och andra skribenter i tråden så klarar inte Soneby sig själv i komikerfacket utan måste ha stöttning av andra. I det läget kanske han skulle överväga en annan karriär.Han kan jobba på ica, bli reseledare, köra buss eller något annat. Det är ingen rättighet att arbeta som "komiker".

Som jag skrivit tidigare har jag inte hört talas omAMK innan kringlans insats. Däremot kände jag till namnen på grabbarna.

När jag hörde kringlan och grabbarnas insats i inslaget kunde jag konstatera att för att vara snart fyrtio år är dom fruktansvärt pubertala. När jag sedan sett Sonebys agerande efter att det blivit omskrivit så stärks min bild av att Soneby är en syltrygg. Detta bekräftas i hans inlägg om splittringen där han återigen sviker sina "kamrater"

Jag är personligen kritisk mot Sonebys agerande men det du håller på med nu är bara löjligt. Du retar dig på en för dig tidigare okänd person som gjort bort sig och kanske blottat en pubertal och rätt trist kvinnosyn, men vad är poängen att fortsätta konstatera ett faktum som alla håller med om och som konstaterats oräkneligt antal gånger redan?

Jag är inget fan av honom men hoppas han repar sig och kan försörja sig på det han vill.
Citera
2015-11-19, 12:41
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Fast om du inte hört talats om AMK innan, vilket även innebär att du inte hört podden tidigare, hur kan då då kritisera dom så som du gör?
Vi som ändå har lyssnat sen avsnitt ett känner ju nästan dessa människor. Vi har en god kännedom om hur dom fungerar som personer, framförallt Martin och Fritte som startade podden.
Vi sitter ju ändå på faktan och kännedomen, du utgår ju ifrån något slags Twitter-drev och fördomar gentemot dessa kamrater.
Hur kan du komma och kritisera AMK?
Visst allt sköttes fel i den sändningen.
Men vi som lyssnat sen dag ett vet ju att det var ingenting dom gjorde av avsikt. Det landade helt åt helvete.
Vi vet ju att dom inte är några kvinnohatare eller grabbiga dudebroes.

Att Martin inte släpper AMK så lätt förstår jag. Det är hans lilla bebis. Och han har ändå sin vision om vad han vill att den ska vara. En fristående podd utan några producenter eller chefer som styr innehållet. Så jag tycker det är helt rätt. Han är trött på det medialandskap som finns idag. Det är jag med. Och dom flesta vettiga personerna.

Skitsynd att podden inte kommer tillbaka. Kommer sakna den oerhört mycket då den var förhållandevis gränslös i sitt uttryck - men med en bra balans. Precis som jag själv är.
Den enda podden med lite edge som finns kvar nu är TFK. Tur att dom inte är tillräckligt kända än.
Citera
2015-11-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Fast om du inte hört talats om AMK innan, vilket även innebär att du inte hört podden tidigare, hur kan då då kritisera dom så som du gör?
Vi som ändå har lyssnat sen avsnitt ett känner ju nästan dessa människor. Vi har en god kännedom om hur dom fungerar som personer, framförallt Martin och Fritte som startade podden.
Vi sitter ju ändå på faktan och kännedomen, du utgår ju ifrån något slags Twitter-drev och fördomar gentemot dessa kamrater.
Hur kan du komma och kritisera AMK?
Visst allt sköttes fel i den sändningen.
Men vi som lyssnat sen dag ett vet ju att det var ingenting dom gjorde av avsikt. Det landade helt åt helvete.
Vi vet ju att dom inte är några kvinnohatare eller grabbiga dudebroes.

Att Martin inte släpper AMK så lätt förstår jag. Det är hans lilla bebis. Och han har ändå sin vision om vad han vill att den ska vara. En fristående podd utan några producenter eller chefer som styr innehållet. Så jag tycker det är helt rätt. Han är trött på det medialandskap som finns idag. Det är jag med. Och dom flesta vettiga personerna.

Skitsynd att podden inte kommer tillbaka. Kommer sakna den oerhört mycket då den var förhållandevis gränslös i sitt uttryck - men med en bra balans. Precis som jag själv är.
Den enda podden med lite edge som finns kvar nu är TFK. Tur att dom inte är tillräckligt kända än.

Mmm håller med, lite av Sonebys "respektlöshet" eller vad man skall säga som vart lite av grejen med AMK. Vi säger vad vi vill och skiter i vad andra säger som varit en befriande attityd. De skämtar mer på egen bekostnad än vad man sparkar utåt (även om det förekommer).

TFK har väl ingen edge, vad jag hört så är det snarare smärtande amatörmässigt. Gav upp när de skulle busringa nån gång och mest fnittrade som 11-åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in