2015-11-18, 19:43
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania

Underhållande analys av en K-kamrat med med lös K-skruv!

Det var ju roande att få bli kallad för kommunist den här gången. I vanliga fall brukar jag bli kallad nazist, eller liknande, av Kim Jong Karlsson-dyrkarna. Dock alltid noll substans i dyngsprättandet från detta håll, och noll fokus på bollen tyvärr.

Mitt inlägg gav iallafall svar på det som så många i tråden är så väldans oförstående inför, d.v.s. varför inte SD ökar trots terrordåd och asylkaos. Och hade det inte varit för terrordåden skulle detta parti - som så grovt missköts av sin nedriga usurpatoriska ledning - ha fallit i OU.

När men lever i en mental bubbla av naivt dyrkande av SD-ledningen - där alla som inte extatiskt deltar i samma religiösa riter prompt är onda nazister/kommunister - så hindrar det ett sakligt förhållningssätt till omvärlden och man förstår inte hur ledningens inkompetens och diktaturfasoner blir ett sänke. Det är motbjudande att se hur så många ansvarskännande svenskar, som sunt har reagerat mot vanstyret av etablissemanget, på detta vis förvandlas till viljelösa zombies redo att ställa sig i givakt för diktaturens kreatur. Ur asken i elden, så att säga...

Fast det är väl för komplicerat att alls ta in vad jag säger. När känslorna står i svall ser man allting i svart/vitt. Då finns det bara två läger: de som hyllar Jimmie och de som inte gör det. Antingen är du med oss eller emot oss, och är du emot oss så är du nazist och kommunist samtidigt (spelar ingen roll att detta är både självmotsägande och grundlöst, för ska man ha en endimensionell svart/vit syn på omvärlden så måste fakta och logik böja sig för de starkare känslorna).
2015-11-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
...
När men lever i en mental bubbla av naivt dyrkande av SD-ledningen - där alla som inte extatiskt deltar i samma religiösa riter prompt är onda nazister/kommunister - så hindrar det ett sakligt förhållningssätt till omvärlden och man förstår inte hur ledningens inkompetens och diktaturfasoner blir ett sänke.
...
Om nu SD gör någon slags demografisk profil på de som partiet ska försöka attrahera så är kanske unga stockholmska numera uteslutna SDU:are inte de som prioriteras att ge dem något utslag i opinionsundersökningarna.

Men för att knyta an till trådens ämne så gick SD tillbaka något i opinionsundersökningarna till strax under 30%, men är nu med all sannolikhet uppe på ca 30% igen. Muslimernas attentat i Paris och den skräck de nu vill skapa runt om i Europa ger såklart SD framgångar opinionsmässigt.
2015-11-18, 20:03
Medlem
Pungs avatar
Det man ska komma ihåg är att SD aldrig tappat i den bemärkelsen att någon sagt "förra månaden röstade jag SD, nu har jag slutat med det".

Istället är det många i augusti som sa "jag röstade 7k i valet, men nu tänker jag rösta SD". Under september och oktober har något färre sagt det.

Detta beror troligen på att någon procent blivit rädda av mediedrevet snarare än att de bytt åsikt. Däremot är det deprimerande att svenne är så töntig att han inte ens när det väller in flera tusen muslimska män om dagen i landet kan bli förbannad och utbrista "nu skiter jag ta mig fan i vad alla tycker, nu får det va nog".

Istället fortsätter svenne att låta rädslan och skammen väga tyngre än den befogade ilskan. Svenne måste antingen vara världens mest socialt ängsliga varelse, eller ha världens högsta smärtpunkt innan han blir förbannad. Troligen en kombination. Och troligen kan svenne inte bli förbannad. Han kan spela indignerad över något som det är politiskt korrekt att vara arg på. Men det är ju snarare tecken på god teaterförmåga och social ängslighet än verklig ilska.

Fan, jag skulle NÅGON GÅNG vilja se en svensk arg. För vad som helst, bara jag får se honom arg. Han är som en mesig snäll toffelhjälte som frugan fortsätter provocera allt mer i hopp om att någonsin få se honom ryta till.

Nu verkar hur som helst den inledande räddhågsenheten ha lagt sig en aning, och SD börjar krypa uppåt. Det kan nog till och med bli några rekord i kommande mätningar om än med små marginaler.

Men oavsett kan det inte förta dem äckliga känslan av kräk i munnen att reaktionerna på ockupationen är patetiska. Fy fan alltså vilket fegt folkslag, shit....
2015-11-18, 20:27
Medlem
2big4yous avatar
Gissar att YouGov på gång nu ikväll.
2015-11-18, 21:33
Medlem
Det är på något vis surrealistiska tider man lever i.

Vad var detta? femtielfte presskonferensen på en månad angående det pågående krisläget?
Denna gången för att vi är rädda för ett fullt möjligt -och förmodligen bara en tidsfråga tills det sker- massmord i våran omedelbara närhet.

Vi har sett det förut i historien, regimer kommer och går under mer eller mindre våldsamma omständigheter, vanligt folk gnetar på som vanligt.
Tidigare när det skett har det ofta funnits stora mängder människor som inte ens märkte av något, de fortsatte vardagen som vanligt, funderade mest över jobb, bostad och familj som vanligt folk mest gör.
Det är därför man ofta har tänkt "men hur kunde folk acceptera detta så länge?!" när man läst historia.
Ett nutida exempel är Nordkorea.
Man känner igen beteendet från människor av idag; den totala förnekelsen, människor som verkligen inte fattat att med nuvarande styre så var det bara en tidsfråga och detta är bara början.
Det kommer skrivas mer om detta årtionde än om andra världskriget, men bara en liten del av befolkningen verkar ha greppat detta.
Den här gången kan alla dock följa det hända live, det är därför vi blir så berörda när sånt som i Paris händer, vi vet ju att de bara är en bilresa från att göra samma sak här ifall de velat.
Ett par dagar senare höjer de "hotnivån" till näst högsta i Sverige.
Därför skulle opinionsläget kunna ändras snabbare än någon väntat sig.

Vi har sett det eskalera länge, många har varnat, många har t.om varnat i flera årtionden, men (nästan)ingen har lyssnat.
Men många som varnat har också haft fel, de har varnat för 2020, 2024, "2018" är sista chansen! har de allra värsta alarmisterna hävdat.
Ingen har varnat för det vi nu ser 2015.

Men o andra sidan tror jag få människor 2009 förutspådde ett SD på 25%+ 2015.
Det har absolut hänt förut i historien, men varje gång har maktskiftet blivit dramatisk, sällan har regimen bara gett över makten fredligt.
Demokrati sågs väl mångt och mycket som en säkerhetsåtgärd mot just detta, men genom att demokratin åsidosätts mer och mer och är nästintill avskaffad i det här landet så blir likheterna med historien nästan tragi-komiska.

Regimen är skakad, oroade, de utkämpar nu ett tvåfrontskrig, på ena sidan islamister, på andra sidan den inhemska oppositionen kallad "extremhöger".
Det är därför vi nu ser så mycket ojjande om att Parisdåden skulle kunna gynna "mörka krafter" och "islamofobi", därför de vet att det kommer gynna de sk. mörka krafterna, nånstans vet de t.om att de mörka krafterna har rätt, men de är ju opposition så det kan man ju aldrig erkänna.
Samtidigt som de inför del efter del av oppositionens politik pekar de mot oppositionen och varnar folket "Nu när detta fasansfulla har hänt i Paris får vi absolut inte glömma att oppositionen misstänks för ett flertal bränder på tomma byggnader! Dessutom var det inte länge sedan en av dem mördade två av oss!".. Inte ett ord om IKEA-morden som i sammanhanget är betydligt mer relevanta.
Man sitter kortsagt i en rävsax, allt som islamisterna gör gynnar oppositionen och allt man gör mot islamisterna ger oppositionen rätt, men ger man oppositionen rätt så gynnas också oppositionen, knepet blir alltså att försöka komma åt dem båda samtidigt som ingen av dem får gynnas i processen.
Hitintills har taktiken varit att göra så lite som möjligt, bara nöta på med propaganda som vanligt i massmedia, läroverken etc.
Problemet har varit att oppositionen ändå har växt.
Man har nu valt att istället då ändra taktik, det återstår att se vad detta mynnar ut i.

Med tillräckligt mycket övervakning och propaganda så kommer man säkert kunna hålla folket i schack ett bra tag framöver, frågan är hur länge?
Dagens övervakningsapparat och tekniska möjligheter saknar motstycke i historien, har vi otur upprättar de någon nordkorea/1984-liknande variant av det "ny-nya Sverige".
Och folk kommer ta det som "ptja, hellre det än terrordåd i alla fall!".

Med allt det här i åtanke så förutspår jag ett SD på 28% i Sentio eller yougov innan nyår.
Det är svårt att veta vad som kommer hända nu dock, det eskalerar så snabbt att vad fan vet man? rätt vad det är sitter man där inburad, vit, hetero, cis-man, oönskad får man dela arbetsläger med de få svenska män som finns kvar.
Medan feministerna bekämpar islamisterna med lovebombs.
Senast redigerad av Radiopsykologen 2015-11-18 kl. 21:58.
2015-11-18, 21:37
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det man ska komma ihåg är att SD aldrig tappat i den bemärkelsen att någon sagt "förra månaden röstade jag SD, nu har jag slutat med det".

Istället är det många i augusti som sa "jag röstade 7k i valet, men nu tänker jag rösta SD". Under september och oktober har något färre sagt det.

Detta beror troligen på att någon procent blivit rädda av mediedrevet snarare än att de bytt åsikt. Däremot är det deprimerande att svenne är så töntig att han inte ens när det väller in flera tusen muslimska män om dagen i landet kan bli förbannad och utbrista "nu skiter jag ta mig fan i vad alla tycker, nu får det va nog".

Istället fortsätter svenne att låta rädslan och skammen väga tyngre än den befogade ilskan. Svenne måste antingen vara världens mest socialt ängsliga varelse, eller ha världens högsta smärtpunkt innan han blir förbannad. Troligen en kombination. Och troligen kan svenne inte bli förbannad. Han kan spela indignerad över något som det är politiskt korrekt att vara arg på. Men det är ju snarare tecken på god teaterförmåga och social ängslighet än verklig ilska.

Fan, jag skulle NÅGON GÅNG vilja se en svensk arg. För vad som helst, bara jag får se honom arg. Han är som en mesig snäll toffelhjälte som frugan fortsätter provocera allt mer i hopp om att någonsin få se honom ryta till.

Nu verkar hur som helst den inledande räddhågsenheten ha lagt sig en aning, och SD börjar krypa uppåt. Det kan nog till och med bli några rekord i kommande mätningar om än med små marginaler.

Men oavsett kan det inte förta dem äckliga känslan av kräk i munnen att reaktionerna på ockupationen är patetiska. Fy fan alltså vilket fegt folkslag, shit....

Det är detta som är så sorgligt och fascinerande samtidigt. Ett folk som levt i en bubbla med tydligt socialt kontrakt där tilltro till varandra varit nyckeln, ett folk som nu saknar de grundläggande verktygen att skydda sig själva. Vi är tia på bollen i alla svängningar och vändningar i den här flyktingkatastrofen. Rasistordet svävar som ett svart spöke över varenda dumsvensson och lamslår hela nationen.

Svennebanan har inte förmåga eller erfarenhet att förstå vilken slags kultur som forsar in i våra klassrum, vårdcentraler, sjukhus, ghetton och hela samhället. Vi har INTE kompetensen och ännu mindre modet att göra något över huvud taget.

Det kommer bli en chock för svenska föräldrar när deras barns skolor går från hyfsad ordning till kaos. Då kan ni lita på att SD rusar i opinionen starkt.

Det är bara det att då är det för sent.

Fint med en uppgång för SD. Mätningen är den tredje bästa från Inizio och den sextonde bästa av alla institut någonsin.

Fakta:
I skuggan av Paris fortsätter det förödande invällandet med en främling som kommer in var 60e sekund nu, dag som natt vecka efter vecka. Detta håller inte på något vis.

Men dumsvenne är såklart tia på bollen att förstå detta.

Jag ÄR ARG! Och jag tror att SD är påväg uppåt nu i undersökningarna.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-11-18 kl. 21:45.
2015-11-18, 22:41
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Svennebanan har inte förmåga eller erfarenhet att förstå vilken slags kultur som forsar in i våra klassrum, vårdcentraler, sjukhus, ghetton och hela samhället. Vi har INTE kompetensen och ännu mindre modet att göra något över huvud taget.

Det kommer bli en chock för svenska föräldrar när deras barns skolor går från hyfsad ordning till kaos. Då kan ni lita på att SD rusar i opinionen starkt.

Det är bara det att då är det för sent.

Fint med en uppgång för SD. Mätningen är den tredje bästa från Inizio och den sextonde bästa av alla institut någonsin.

Fakta:
I skuggan av Paris fortsätter det förödande invällandet med en främling som kommer in var 60e sekund nu, dag som natt vecka efter vecka. Detta håller inte på något vis.

Men dumsvenne är såklart tia på bollen att förstå detta.

Jag ÄR ARG! Och jag tror att SD är påväg uppåt nu i undersökningarna.

Det fasligaste är att gemene man verkar ha så fruktansvärt dålig koll på vad t ex en muslim faktiskt är och vad det innebär. Hela sveriges befolkning verkar i princip likställa att vara muslim med att vara kristen eller t om att vara sekulär kristen(!). De förstår alltså inte ens att ordet muslim bokstavligen betyder "den som underkastar sig" och är så långt från något "moderat" det går att komma. Få, eller ens någon -- inte ens på Flashback, verkar ens ha läst saker som Ammanbudskapet och Kairodeklarationen där det t ex fastlås av samtliga ledare inom Islam (inkl de svenska!) att man för att kalla sig muslim bl a behöver ha en positiv syn på sharialagar .....

Överhuvudtaget råder det någon form av "Islam är typ som Kristendom" över hela den icke-existerande debatten. Ungefär som om religion är religion.

Svenskar verkar också fullständigt oförstående inför det faktum att Imamer i svenska moskeer står för exakt och precis samma saker som Imamerna i Saudiarabien, ett land som alltså har sharia som lag och alltså är raka motsatsen till det västerländska samhället. Överhuvudtaget råder det ett totalt folkligt hjärnsläpp i att inte likställa sekulär kristendom med Islam.
2015-11-18, 22:46
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Fast det är väl för komplicerat att alls ta in vad jag säger. När känslorna står i svall ser man allting i svart/vitt. Då finns det bara två läger: de som hyllar Jimmie och de som inte gör det. Antingen är du med oss eller emot oss, och är du emot oss så är du nazist och kommunist samtidigt (spelar ingen roll att detta är både självmotsägande och grundlöst, för ska man ha en endimensionell svart/vit syn på omvärlden så måste fakta och logik böja sig för de starkare känslorna).

Typiskt ordrikt och ordinärt K-svammel som saknar total relevans för de oerhörda och komplicerade samhällsproblem som massinvällningen kommer att medföra för Sverige.

Människor från främmande kulturer med religiösa stollerier på programmet, skjutningar, sprängningar, alfabetism, arbetslöshet, knark, kriminalitet och allahanda ekonomiska och sociala problem osv, osv, osv...

Endast SD har program för seriösa och effektiva försök, att lösa de grundläggande orsakerna till de kommande problemen!

Väljarna börjar inser fakta och hur läget kommer att successivt utvecklas för Sverige.

Det är den enkla förklaringen, att SD i nuläget ligger reellt mellan 25 och 30 procent i opinionen -
och som YouGov kommer att bekräfta tämligen omgående...

Givetvis kommer SD att växa - med eller utan K-svammel!
2015-11-18, 23:27
Medlem
MrSkargards avatar
Det är inte självklart att partiet kommer öka med anledning av terrordåden. Faktum är att SD i stort sett varit helt osynliga sen attackerna, noll visad handlingskraft och ilska helt enkelt. Och nej, att vara passiv i det här läget är knappast en bra strategi.
2015-11-18, 23:43
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung

Jag pratar med riktigt arga svenskar varje dag numera så jag tycker det går åt rätt håll.

Sen kan du nog glömma oppinionsundersökningarna, finns inte en chans att de ens är i närheten av sanningen längre. När SD blev största parti för några månader sen så gick twittervänstern ut och uppmanade folk att registrera sig på oppinionsinstitutens hemsidor, de till och med visade hur enkelt det är. Efter det började SD backa i mätningarna, och det när vi har den mest inkompetenta och landsförrädande regeringen någonsin.

Det är inte troligt för fem öre.
2015-11-18, 23:54
Medlem
svallerbyttans avatar
Nu ligger Yougov för november ute...
http://www.metro.se/metropdf/stockholm/

M 20,6%
C 7,5%
Fp 5,1%
Kd 3,6%
Mp 5,5%
S 21,4%
V 6,7%
SD 26,7%
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-11-19 kl. 00:00.
2015-11-19, 00:00
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Nu ligger Yougov för november ute...
http://www.metro.se/metropdf/stockholm/
M 20,6%
C 7,5%
Fp 5,1%
KD 3,6%
Mp 5,5%