2015-11-18, 23:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Mitt bidrag till den seriösa diskussionen. Tag det för vad det är. Titta på sidan 656 bild 4 t.ex. I hörnet står en bit avkapad PEM-slang. Jag har sagt det förut och säger det igen. Kapa till en hanterlig bit av den så har du ett bra och lätthanterligt vapen. 80 till 90 cm blir bra. (Har man förbisett den? Finns den?) NB iförd rödvita DoIt handskar lappar till LH i knävecket med den. Hon går ner på knä. Han kastar sig över henne med balsnöret och stryper henne till foglighet. Detta sker i ladan alldeles vid ingången. Av med hjälm och jacka. Led/bär in henne till mjölkrummet. Omdisponera snöret. Dubbel timmerstek runt halsen. Snöret ett par varv runt röret. Midjelyft med ena armen. Ta hem slack och fäst. LH står på tå. Tejpa. Upp och ner med LH:s kläder. Onanera i lampkupan. Ut i ladan och in med lampkupan på toaletten. Ut i ladan igen för att hämta hjälmen och jackan. Akut skitnödig. Skiter i ladan. Skär ner LH och packar henne i plast. Glömmer snörena. Lasta i bilen och iväg till Martorp. In med LH i byssjan. Hjälm och jacka i rishögen. Hem och tvätta kläder inklusive handskar. Typ...
Vad hände innan tillappandet i knävecket?
2015-11-18, 23:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Intressant påstående. Hur kan du känna till detta?
Jag följde direktrapporteringen i media.
2015-11-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Du menar att familjen tvingas ta praxis om lägsta belopp? Och vill inte sko sig på detta och kräver inte mer fast de rimligen har möjligheten?

Kanske. Jag kan förstå att pappa och mamma inte vill ha "betalt" men 1,5 mkr hade varit en fin start för lillasystern. vem vet vilka psykiska men hon lidit av detta. Hon kanske inte kommer kunna arbeta när hon blir vuxen. Då är 1,5m på banken en bra förutsättning att klara ett drägligt liv.

Familjen behöver en bättre advokat. Nu går det ju till HR och då har man väl möjligheten att ompröva skadeståndsbiten också? Inte minst att det nu går ett varv till av psykiskt lidande förö familjen.

Ju mer jag tänker på det..

Familjen är knäckt och därmed inte rationell i skadeståndsdelen. Därför ska en bra advokat vara rationell åt familjen och tänka åt dem. Deras barn har blivit utsatt för ett av de vidrigaste och mer hänsynslösa brotten i Sverige på länge. De har tvingats se bilder och lidit satan under tiden.

En miljon var. Inte oskäligt. Mamma och pappa kan skapa ett sparande för lilltjejen som aldrig förstod varför hennes syster försvann.
2015-11-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den enda teoretiska möjligheten för honom tycker jag är att påverka påföljden. För att kunna ha någon som helst chans till detta måste han komma med en ny berättelse och den måste dels vara helt sann, dels kunna styrkas (ev med kompletterande utredning). Om ens detta skulle innebära en påtaglig chans, vet jag inte, men detta tycker jag är nödvändiga men eventuellt inte tillräckliga villkor.

För att inte tillbringa de närmaste 20 åren i en enrummare, får han för det första göra en "pudel" samt uppge namn och adress på den eller dem som är skyldiga till detta.
2015-11-18, 23:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Ju mer jag tänker på det..

Familjen är knäckt och därmed inte rationell i skadeståndsdelen. Därför ska en bra advokat vara rationell åt familjen och tänka åt dem. Deras barn har blivit utsatt för ett av de vidrigaste och mer hänsynslösa brotten i Sverige på länge. De har tvingats se bilder och lidit satan under tiden.

En miljon var. Inte oskäligt. Mamma och pappa kan skapa ett sparande för lilltjejen som aldrig förstod varför hennes syster försvann.

Det vore trevligt att reda ut detta en gång för alla.
När domen kom blev jag väldigt konfunderad när det skrevs om en lillasyster.
Mig veterligen så har LH endast en stora syster.
Nu läser jag i media samt i rapportsammanhang åter igen om en lillasyster?

Mig veterligen så har LH endast en stora syster och denna bor inte hemma. Varför är det så förvirrande uppgifter i media? Och även här verkar alla har förvirrat sig? Eller hade hon fler syskon? Jag tror inte det eftersom då hade det funnits skadeståndskrav till flera
2015-11-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Intressant
Det finns förträngning och förträngning. Fenomenet är omtvistat och ett problem vid rättspsykiatriska undersökningar. Ett tips om ett bra psykologiskt lexikon:
http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=234&Psykologilexikon

Låt mig ta ett positivt exempel på förträngning. NN har diagnosen obotlig cancer men låter inte det helt styra sitt liv just nu. NN har bra bromsmediciner och morfin att ta vid behov. NN låter inte sjukdomen styra livet helt utan förtränger sjukdomen så gott det går. NN läser, går på museer, träffar vänner, tar en bira på puben osv. För det mesta tänker NN inte på att denne bär på en dödlig sjukdom. Vi ska ju alla dö som det heter för övrigt när frågan kommer på tal.

NB i sin cell blir dygnet om påmind om sin situation. En inte alltför avancerad gissning är att han kanonrunkar så ofta det funkar i väntan på advokat eller att sömnmedicinen får effekt. Höll på att glömma samtalen hem som en viktig bit för att hålla ihop sin story fylld av förnekelse.

Ja, restriktionerna är hävda så där får han sitt syre nu. Dom fungerar som hans syremask.

Om och när, syret inte längre kommer, möjligen kanske han erkänner - om än jag inte finner det troligt.
2015-11-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag följde direktrapporteringen i media.

Nu är det ju inte på det viset att media får närvara när en advokat samtalar med sin klient.
Så frågan kvarstår.
2015-11-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad hände innan tillappandet i knävecket?

Fyll i själv. PEM-batongen stod lutad mot väggen inne i ladan. NB drog på sig handskarna när han utdelat första slaget. Typ...
2015-11-18, 23:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu är det ju inte på det viset att media får närvara när en advokat samtalar med sin klient.
Så frågan kvarstår.
Media fick närvara vid rättegången och hörde hur NB och advokaten framförde olika versioner av brorsans roll. Det var den direktrapporteringen jag följde.
2015-11-18, 23:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Mig veterligen så har LH endast en stora syster och denna bor inte hemma. Varför är det så förvirrande uppgifter i media? Och även här verkar alla har förvirrat sig? Eller hade hon fler syskon? Jag tror inte det eftersom då hade det funnits skadeståndskrav till flera

Då är det media som dribblar till det. Inga fler syskon utöver storasystern.
2015-11-18, 23:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Fyll i själv. PEM-batongen stod lutad mot väggen inne i ladan. NB drog på sig handskarna när han utdelat första slaget. Typ...
Jag tänkte från handlingens början. Lisa gick runt hörnet...
2015-11-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Är det relevant? Det finns syskon, syster.., ålder på henne är inte viktigt för skadeståndsanspråkets eventuella storlek?

Fokus i detta borde rimligen vara skadeståndet och dess eventuella storlek. Jag spånade på vad föräldrarna kan göra med sina andelar om de inte vill sko sig på Lisas olycka. Ge det till syskonet. Hur gammal den andra är bör rimligen ínte avgöra beloppstorlek som NB ska betala.

Om hon jobbar och är 20 är det väl jättebra. Men luften kanske går ur henne när hon är 30? 25? Vem kan svara på det? En buffert på banken är aldrig fel och nu ligger den inför familjens fötter. Bara böja sig ner och plocka upp den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in