2015-11-18, 18:15
Medlem
rotfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vet inte om jag vill få in Tom Prahl. Han har nog haft sina dagar. Däremot tyckte jag att Jörgen Pettersson gjorde ett bra jobb som assisterande med fokus på anfallarna. In med han i organisationen igen. Det kan nog behövas.

Även jag är osäker på Prahl. Nämnde bara något namn som hade kunnat komplettera Daniel Andersson och Olof Persson. Gärna någon som har stor erfarenhet av huvudtränaryrket då det är den delen de två andra saknar.
Senast redigerad av rotfrukt 2015-11-18 kl. 18:23.
2015-11-18, 18:22
Medlem
En våt dröm hade varit Pep som assisterande men han verkar fått ett nytt jobb inom England nu.
2015-11-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotfrukt
Varför inte ge Daniel Andersson en Manager roll samtidigt som man ger Olof Persson mer ansvar?
Kan isåfall anställa en till tränare för att underlätta det praktiska arbetet. Det hade Tom Prahl passat perfekt för.

Så vad säger ni. Istället för att lägga massa pengar på en dyr tränare får vi en trio som redan är involverad i klubben.

Daniel Andersson, Olof Persson och Tom Prahl. Där pratar vi om något långsiktigt!
Jag tycker att klubben resonerade väldigt klokt när man satte Daniel som sportchef istället för huvudtränare som tanken var från början. Man sa att man inte ville riskera att "bränna" Daniel. Efter två säsonger i mittenriket kommer avgångskraven på huvudtränaren oavsett om det är en klubbikon eller en legoknekt, det har vi massor av exempel på med bland annat Roland Andersson i MFF.

Managerrollen tror jag inte på för fem öre, för mycket ansvar på en nyckelperson i organisationen. En sportchef med långsiktigt tänk och en huvudtränare med ansvar för den dagliga verksamheten. Nu när vår ekonomi är annorlunda får man gärna återinföra Jörgen Petterssons roll i staben eller på annat sätt bredda och spetsa ledarstaben.
2015-11-18, 19:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Enligt Pa Dibbas agent så finns det intresse av någon stockholmsklubb men ingen specifikt nämns men det är väl Bajen som är troligast.
Dibba har 1 år kvar på kontraktet och Giffarna försöker få till en förlängning. Så säljer vi honom får vi en del pengar men vi kan ju inte ersätta honom, i våra ungdomsled har vi inte heller några bra forwards som kan få chansen nästa år.
2015-11-18, 19:55
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Enligt Pa Dibbas agent så finns det intresse av någon stockholmsklubb men ingen specifikt nämns men det är väl Bajen som är troligast.
Dibba har 1 år kvar på kontraktet och Giffarna försöker få till en förlängning. Så säljer vi honom får vi en del pengar men vi kan ju inte ersätta honom, i våra ungdomsled har vi inte heller några bra forwards som kan få chansen nästa år.
Hur bra är Pa Dibba egentligen? Han har sett giftig ut det lilla jag har sett, ett fåtal matcher och typ sammandrag på sporten. Duger han som anfallare i en klubb på övre halvan i allsvenskan?
2015-11-18, 20:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hur bra är Pa Dibba egentligen? Han har sett giftig ut det lilla jag har sett, ett fåtal matcher och typ sammandrag på sporten. Duger han som anfallare i en klubb på övre halvan i allsvenskan?

Gillar Dibba men han är väl mest en kontringsspelare och en sån har vi i AIK redan i eminente Brustad, så jag gissar på att det blir något av de andra lagen. Även om han själv säkert helst hade gått till gnaget.

"Pa Dibba erkänner att han gärna velat spela extra mycket i ett av de tre lagen – men vilket av lagen det är vill han inte berätta.
– Det håller jag för mig själv tills vidare."

http://www.fotbolldirekt.se/2015/11/09/pa-fd-pa-dibba-oppnar-for-stockholmsflytt-hade-varit-riktigt-kul/
2015-11-18, 20:10
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Gillar Dibba men han är väl mest en kontringsspelare och en sån har vi i AIK redan i eminente Brustad, så jag gissar på att det blir något av de andra lagen. Även om han själv säkert helst hade gått till gnaget.

"Pa Dibba erkänner att han gärna velat spela extra mycket i ett av de tre lagen – men vilket av lagen det är vill han inte berätta.
– Det håller jag för mig själv tills vidare."

http://www.fotbolldirekt.se/2015/11/09/pa-fd-pa-dibba-oppnar-for-stockholmsflytt-hade-varit-riktigt-kul/

Han kommer från Brandbergen, kan vill inte bli mer alkis-bajen-söder än så.

Eller så är han smart och denna speciella klubb i hjärtat är den klubben han kommer gå till.
2015-11-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Nej det skulle jag inte tro att han håller, han passar bra i giffarna där vi många gånger får ställa om mot bättre lag, han är ju ingen bra avslutare men duglig teknik, snabb och ganska snabb.
2015-11-18, 20:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Nej det skulle jag inte tro att han håller, han passar bra i giffarna där vi många gånger får ställa om mot bättre lag, han är ju ingen bra avslutare men duglig teknik, snabb och ganska snabb.
Snabb och ganska snabb på en och samma gång? Unikt värre
2015-11-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Edit: inte för att det kommer hända men det hade varit lite coolt om Andreas Alm hade tagit över MFF. Hade varit kul att se vad han kunde uträtta där.
Det hade varit ännu roligare om Özcan Melkemichel gjorde comeback i en allsvensk storklubb. Saknar hans pressträffar och eftermatchintervjuer.
2015-11-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Snabb och ganska snabb på en och samma gång? Unikt värre
Haha, så där blir det när man ser på film och skriver samtidigt
2015-11-19, 09:18
Medlem
Kasper Hjulmand rykta ta över MFF och det känns ju ganska logiskt om man tittar på hans meriter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in