2015-11-18, 00:26
Medlem
Kan inte mer än att skratta åt eländet! Det här är humor på hög nivå. Många gånger hävdar "komiker" att de kan säga och skämta om vad som helst, under någon form av satirikerflagg. Det kanske är möjligt rent juridiskt, men att det kan vara moraliskt förkastligt verkar AMK nu fått lära sig den hårda vägen. Vilka pajasar..

Gissar att de inställda gigen handlar om ren självbevarelsedrift
Citera
2015-11-18, 00:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Håll då käften och läs på lite din jävla sopa.

Läs på lite själv, din jävla sopa. Det räcker inte med att Kringlan fått sparken från SVT, Aftonbladet, SR, fått en teatershow nerlagd, blivit utsparkad från ett bokprojekt, att Akademibokhandeln slutat sälja en bok av vederbörande, att någon jävla A-kassa säger upp med Kringlan, att AMK tvingats lämna Acast, att deras Gävleshow blir inställd, att Åhlens säger upp ett kontrakt med AMK med mera.

Det räcker helt enkelt inte.

Jag kräver ett nytt Stockholms blodbad. Jag vill se Kringlans blod flyta längs de eventuella kullerstensgator som finns i området där han giljotineras. Kringlan och Soneby skall dö. Och ruttna i samma kista.
Senast redigerad av snillet_1 2015-11-18 kl. 00:44.
Citera
2015-11-18, 01:05
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Veckans avsnitt är inställt.
"Med anledning av turbulensen kring Alla mina kamrater och AMK Morgon, kommer ingen podd ut den här veckan. Vi har mycket att stå i, bland annat rent tekniskt eftersom Acast, som hostar våra filer, sade upp samarbetet med oss.

Vi måste tyvärr även ställa in stand up showen i Gävle på fredag den 20 november, pga att arrangören inte ville att vi skulle komma.

Därtill tvingas vi också att ställa in resten av showerna i år, dvs

Livepodden på Bonden bar den 30 november

Söderhamn 4 dec

Östhammar 5 dec

Borås 19 dec

Alla som har köpt biljetter, kommer att få pengarna tillbaka från Billetto.

Det vi däremot vet, är att AMK Morgon kommer tillbaka enligt schemat den 30 nov, förhoppningsvis i två veckor. "

Länk: https://www.facebook.com/allaminakamrater/?fref=ts
Wow. Jag blir mer och mer förvånad över hur arrangörerna tänker. Vad vill de åstadkomma? Vill de göra twitterdrevet till lags? Varför?

Undrar om det bara är Gävle 30/11 som beror på att arrangören inte ville ha dit dem, och att resten beror på något annat, som en splittring i AMK-gruppen? Eller varför skulle de tvingas ställa in ALLA sina evenemang?

Det som gnager mig mest just nu är dock Åhléns. Det går att läsa i artiklar (såsom den SR-artikel som länkades ovan) att Åhléns bryter med AMK. Men vi har också kunnat läsa att det var enligt avtal. Hur ska Åhléns ha det? Är det ett statement eller är det helt enligt avtalet och då irrelevant för den här härvan?
Från SR-artikeln: "Varuhuskedjan Åhléns bryter sitt samarbete med gänget bakom humorpodden 'Alla mina kamrater'."

Det enda som glädjer mig är att AMK skiljer sig från Acast, denna pest i poddvärlden. Aldrig har väl reklamavbrott skötts så osnyggt som i Acasts regi. Tack och lov att en podd blir fri från den smittan i alla fall.

I övrigt återkommer jag imorgon. Jag tänkte inte att inlägget skulle bli så här långt ens. Typiskt.
Citera
2015-11-18, 01:38
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Tycker hela den här kringlan situationen är väldigt underhållande Dåligt av AMK att censurera avsnitt i efterhand för att sponsorer kräver det dock
Citera
2015-11-18, 01:42
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Allierar man sig med vänstern så får man ju räkna med att de hugger dig i ryggen när du säger något de inte gillar.

Vad trodde dessa gycklare egentligen skulle hända? Tror dock inte de lär sig någonting av det här, tror de är för korkade, den där Soneby är ju helt förtappad.
Citera
2015-11-18, 01:43
Medlem
Bagdadkingens avatar
Innan jag börjar raljera vill jag bara poängtera att jag tycker Kringlans beteende är åt helvete och det givetvis skulle det få konsekvenser. Lyssnade även på avsnittet live när det kom ut och var rent av chockad över vad Kringlan sa och jag trodde i ärlighetens namn att det var ett skämt från första början, ett grovt och opassande skämt men fortfarande ett skämt.
Har lyssnat ett flertal gånger när han börjar gå loss och det är ingen tvekan om att AMK-gänget kunde gjort mer när vi ser på det i bakspegeln.

NU ska jag börja raljera.

Nisse, David och Fritte har samtliga gått ut och erkänt dom kunde gjort mer. Även Soneby har gjort det efter att ha bemött folk på ett rätt svinigt sätt till en början på twitter. Kringlans beteende får konsekvenser men nu börjar det nästan bli komiskt hur kringlans fuck up ska användas för att statuera ett exempel för folk som tidigare inte tagit någon ställning. Människor som stört på Kringlan innan ser nu en utväg att bara fullständigt köra ner honom i marken och alla som är i närheten av honom.

AMK sände avsnittet, that´s it. Det är ingen i AMK som har sagt att Åsa Lindeborg ska dö eller att journalisten ska bli misshandlad för en dålig recension. Den här häxjakten som sker mot alla som varit delaktiga i detta avsnittet är helt jävla vansinnig och visar hur sjukt debattklimatet blivit. Folk vill se blod, folk vill se att Kringlan såväl som AMK gänget slutar på gatan och helt utblottade.

Det här är folks jobb, detta är för många av deltagarna en stor del av deras inkomst och utöver Kringlan har ingen av dom faktiskt gjort något utan snarare i mångas ögon gjort för lite. Det här med att det ska vara allt eller inget, det ska vara mord eller inget, folk vill se blod eller bara gå vidare. Det är helt jävla sjukt. Folk måste få göra fel och återigen försvarar jag inte Kringlan utan jag ställer mig frågande till den sjuka jakten som sker just nu, att folk bara vill sätta dom allihopa samtidigt för att få bort något som berörda personer inte tycker om.
Citera
2015-11-18, 01:47
Medlem
Bagdadkingens avatar
Citerar Jonathan Unge: "Whatever. Jag tycker bara att det är fel att inte bara K utan allt han gör och alla runt om honom ska lida."
Citera
2015-11-18, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har aldrig lyssnat på podden, knappt hört talas om Soneby eller Kringlan, men ville bara få sagt vilka jävla svin dessa figurer rent ut sagt är. Män i grupp. Hur kan detta bara gå helt opasserat? Tycker det är helt sjukt. Var är drevet?

P.S Soneby är en feg lögnare till syltrygg.

Jag gillar inte dessa killar särskilt mycket, men har lyssnat rätt mycket på deras podd. Dessa killar är extremt PK/vänster/feministiska. V/MP hela bunten. Hör man bara den delen som ställde till det så för dom så får man uppfattningen att de är sexistiska mansgrisar men så är verkligen inte fallet utan snarare tvärtom, riktiga fjollor. Nisse t.ex. är halvkommunist, SD-hatare (de andra med) m.m. Dock är han den roligaste av dom, dom andra är knappt roliga ö.h.t.
Citera
2015-11-18, 02:25
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Jag gillar inte dessa killar särskilt mycket, men har lyssnat rätt mycket på deras podd. Dessa killar är extremt PK/vänster/feministiska. V/MP hela bunten. Hör man bara den delen som ställde till det så för dom så får man uppfattningen att de är sexistiska mansgrisar men så är verkligen inte fallet utan snarare tvärtom, riktiga fjollor. Nisse t.ex. är halvkommunist, SD-hatare (de andra med) m.m. Dock är han den roligaste av dom, dom andra är knappt roliga ö.h.t.

Utan att lägga värderingar, så är det ironiskt att AMK själva får nu stå ute i kylan av mobben - Tanke på allt hat och utfrysning grabbarna gjort av speciellt SD. De får liksom smaka på sin egna medicin, eller hur man nu uttalar det uttrycket.
Citera
2015-11-18, 06:25
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Det är väldigt underhållande att se dessa, av någon outgrundlig anledning, kaxiga vänsterfjantar få dolkstöten i sina egna ryggar enbart för att ha förknippats med någon som egentligen inte tillhör deras pod. Dom har aldrig haft några problem med att sammankoppla människor med åsikter dom aldrig gett uttryck för när det gäller andra och slänga ur sig epitet från höger till vänster.
Lyssnat sen avsnitt ett, men fan vad trött man blir på deras flabbande och hånande (utan mothugg) av SD, Gudmundsson, Arpi och vartenda människa som skriver något utanför ramen av vad som är "korrekt" på Twitter, Facebook osv.
Näh, bättre var det på Druid-tiden när man inte var ett gäng uppåtslickande hundar som istället ägnade sig åt humor och inte politik, något dom har urusel koll på förövrigt.
I en perfekt värld hade dom blivit utfrysna och förlorat vartenda framtida jobberbjudande, vart tvungna att sälja sina innerstadslägenheter för en hyresetta i Husby och vart tvungna att ta ett lågavlönat, okvalificerat jobb och konkurrensutsättas av 2000 nya invånare dagligen. Usch, jävla horungar när man tänker efter.
Senast redigerad av SvenEricTheGamble 2015-11-18 kl. 06:29.
Citera
2015-11-18, 07:36
Medlem
DolphinMelters avatar
jaha, som måste trodde så blev det inget avsnitt den här veckan.
Citera
2015-11-18, 07:57
Medlem
swimp78s avatar
Jag ser på twitter att samma extremfeminister ("mega bitch" och "cis-slakt" och allt vad de nu heter) är pådrivande att hålla på kontakta olika uppdragsgivare och dreva om att "bojkotta" dem.

Nån tjej på nöjesguiden är jättearg över kringlans sexistiska hot och skriver på twitter om hur hon vill klippa av honom kuken osv. Hon har även spelat in en jättearg video, och skriver att hon ska gå
scum manifestet (cutting up men) på honom (hot är tydligen ok om man är "god"?)

Tydligen går någon även omkring och sätter upp affischer i stockholm med k svenssons huvud på och texten "nomorerapejokes" och "goodbyekringlan"

EDIT: Feministen Fanny Åström har skrivit en dikt.
Ganska symptomatiskt för den blodtörstiga skadeglädje som inte bara drevet mot kringlan utan även det orimliga mot amk drivs av

http://www.arsinoe.se/dikt-till-kringlan/
Senast redigerad av swimp78 2015-11-18 kl. 08:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in