2015-11-17, 21:03
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Dina inlägg i tråden är ganska ointressanta då du ju enbart deltar i debatten pga att du läst om händelsen, du tycks aldrig lyssnat på podden och kände inte till de inblandade en tidigare. Dina upprepade åsikter om de olika personernas karaktärer och egenskaper är därför tämligen ointressant. Likaså ditt mantra om att de inblandade ska "ta ett hederligt vanligt jobb".

Du har nsturligtvis all rätt att tycka att mina inlägg är ointressanta. Däremot är det lite egendomligt att du kommenterar något "ointressant". Likaså är det närmast lite sött att du försöker sätta upp några villkor för vem som får kommetera fånarnas agerande

.

Om jag förstått det hela rätt så är AKM en podd med ett synnerligen begränsat intresse innan Kringlan gick i pubertet och Soneby började ljuga. Det jag inte riktigt är med på är varför du och andra så lätt accepterar Sonebys svek mot Kringlan och resten av AKM gänget.

Ni som gillar AKM har uppenbara problem med två saker dels så kan ni inte aceptera att grabbarna är verksamma på en marknad dom bokades som populära och säljande och avbokas pga att dom inte är det dels så har ni en fallenhet för att istället för att
diskutera sakfrågan gå till personangrepp mot mig och andra som föraktar syltryggar som säljer ut kompisar

Slutligen så handlar mitt "mantra" om att de inblandades liv knappast är slut.Dom kan skaffa sig vanliga jobb istället för att vara c-komiker kända av en handfull människor om nu den karriären kommit till vägs ände
Citera
2015-11-17, 21:24
Medlem
nickeheaads avatar
Alla får väl lyssna om de har själva något att säga om alla händelser, eller om de kniper. De brukar ju släppa veckans avsnitt på Tisdagar runt kl. 23.00 (Om det nu kommer något denna vecka...)
Citera
2015-11-17, 21:29
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Tyvärr har jag ingen som helst relation till dessa halvfigurer. Men jag är förvånad över att fan-basen här ger intryck av att acceptera Sonebys exempelösa svek mot Kringlan. En person som uppenbarligen inte är i balans

Istället läser jag om fåntrattar som ska stödfinansiera idioterna. Jag har tidigare skrivit att en utväg för grabbarna är att skippa Soneby och fortsätta utan honon.

Av en för mig obegriplig anledning verkar många uppskatta hans feghet och att han säljer ut Kringlan.

Ska jag tyda det dom att fan-basen är pubertala fånar eller att ni skiter i Kringlan.

Dessutom verkar ni väldigt förtjusta i att försöka analysera mig istället för att försöka analysera Sonebys svek

Om jag förstår dig rätt: Du är upprörd över att en för dig tidigare okänd person inte har sagt ifrån när en annan för dig tidigare okänd person uttalat sig på ett otrevligt vis i en podcast du inte visste fanns? Jag antar att hela affären uppdagades för dig när du läste någon sorts förvrängd krönika skriven av en någon annan präktig person som inte heller kände till podcasten innan? Sedan har du lyssnat på avsnittet i fråga och avsnittet dagen efter och skapat dig en egen bild om podden. Du tror dig sitta inne med svaret på hur AMK ska kunna gå vidare efter detta. Du har presenterat "en utväg för grabbarna att fortsätta utan Soneby". Tack. Vad vänligt av dig. För att va nån som inte har någon relation till AMK verkar du märkligt intresserad av det här debaclet.

Angående Kringlan så måste jag erkänna att; Ja, jag skiter i honom.

Angående "Sonebys svek" så är det redan analyserat. Han skötte det dåligt, visst. Fortfarande ingen som säger emot dig. Men du måste försöka förstå att många i den här tråden har lyssnat på podden varje vecka i 4 års tid. Personligen har jag lyssnat sedan starten. Jag kan tycka både det ena och det andra om Sonebys värderingar men det hindrar mig inte från att tycka att podcasten är underhållande. Du har lyssnat på AMK två avsnitt just då de går över gränsen. Klart som fan att du hatar AMK då. Skaffa lite info innan du ger dig ut och ska ge "lösningar" hur man bäst borde gå vidare.

Och en sista grej du borde känna till är att Soneby är grundare av AMK, det är praktiskt taget hans podcast så jag tror inte att någon skulle kunna kasta ut honom.
Citera
2015-11-17, 22:06
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Om jag förstår dig rätt: Du är upprörd över att en för dig tidigare okänd person inte har sagt ifrån när en annan för dig tidigare okänd person uttalat sig på ett otrevligt vis i en podcast du inte visste fanns? Jag antar att hela affären uppdagades för dig när du läste någon sorts förvrängd krönika skriven av en någon annan präktig person som inte heller kände till podcasten innan? Sedan har du lyssnat på avsnittet i fråga och avsnittet dagen efter och skapat dig en egen bild om podden. Du tror dig sitta inne med svaret på hur AMK ska kunna gå vidare efter detta. Du har presenterat "en utväg för grabbarna att fortsätta utan Soneby". Tack. Vad vänligt av dig. För att va nån som inte har någon relation till AMK verkar du märkligt intresserad av det här debaclet.

Angående Kringlan så måste jag erkänna att; Ja, jag skiter i honom.

Angående "Sonebys svek" så är det redan analyserat. Han skötte det dåligt, visst. Fortfarande ingen som säger emot dig. Men du måste försöka förstå att många i den här tråden har lyssnat på podden varje vecka i 4 års tid. Personligen har jag lyssnat sedan starten. Jag kan tycka både det ena och det andra om Sonebys värderingar men det hindrar mig inte från att tycka att podcasten är underhållande. Du har lyssnat på AMK två avsnitt just då de går över gränsen. Klart som fan att du hatar AMK då. Skaffa lite info innan du ger dig ut och ska ge "lösningar" hur man bäst borde gå vidare.

Och en sista grej du borde känna till är att Soneby är grundare av AMK, det är praktiskt taget hans podcast så jag tror inte att någon skulle kunna kasta ut honom.

Oj återigen en fanboy som inte klarar av en saklig diskussion.

Jag ska ge dig lite hjälp på traven. Jo det är någon som säger emot mig Soneby som i intervjuer hävdar att han och de andra försökte hindra Kringlan. Det är en uppenbar lögn och ett fegt försök att skylla allt på Kringlan.

Soneby gör sig alltså skyldig till tre saker 1 Han hindrar inte Kringlan från att medverka när han ramlar in full och obalanserad 2 han uppmuntrar Kringlan att fortsätta sina angrepp 3 Dagar efter ljuger han och påstår sig försökt lugna ner Kringlan.

Du får gärna uppskatta AMK ni är uppenbarligen några som gör det. Av döma av tråden verkar många av er vara obalanserade och pubertala.Ni har en fallenhet att använda er a v personangrepp istället för att diskutera sakfrågan.

Oavsett om Soneby är grundare av podden så går det naturligtvis för resten av gänget att fortsätta utan honom antingen under AKMs namn eller något annat. Det är rimligen något dom överväger eftersom dom börjar förlora olika uppdrag och finansiärer.

Men uppenbarligen gillar du och andra fans att man sviker kompisar och beter sig som en lögnaktig skitstövel för att försöka skydda sitt egna beteende.

Slutligen tror jag inte att hur många gånger man lyssnat på AKM är av avgörande betydelse för krishantering och skademinimering.
Citera
2015-11-17, 22:15
Medlem
Bemwindos avatar
Nytt meddelande från AMK;
Citat:
AMK Morgon sent you a message.
Hej igen patrons,

Ville bara meddela alla som undrar, att AMK Morgon är tillbaka mån 30 nov och kör som vanligt tills pengarna är slut. Jag räknar med att ni inte har undgått de senaste dagarnas turbulens, så det här är bara en försäkran om att programmet kommer tillbaka. Just nu ligger vi under tvåveckorsgränsen pga lite bortfall, men vi ska prata med Beppo och se om det går att lösa två veckor ändå. Vi har i alla fall en extradag tillgodo sen tidigare.

Det har varit rätt tunga dagar, och vi diskuterar det bästa sättet att gå vidare. Vi uppskattar enormt att ni är med oss när det blåser som hårdast. Det är tack vare er och för er som vi gör programmet.
Citera
2015-11-17, 22:29
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Oj återigen en fanboy som inte klarar av en saklig diskussion.

Jag ska ge dig lite hjälp på traven. Jo det är någon som säger emot mig Soneby som i intervjuer hävdar att han och de andra försökte hindra Kringlan. Det är en uppenbar lögn och ett fegt försök att skylla allt på Kringlan.

Soneby gör sig alltså skyldig till tre saker 1 Han hindrar inte Kringlan från att medverka när han ramlar in full och obalanserad 2 han uppmuntrar Kringlan att fortsätta sina angrepp 3 Dagar efter ljuger han och påstår sig försökt lugna ner Kringlan.

Du får gärna uppskatta AMK ni är uppenbarligen några som gör det. Av döma av tråden verkar många av er vara obalanserade och pubertala.Ni har en fallenhet att använda er a v personangrepp istället för att diskutera sakfrågan.

Oavsett om Soneby är grundare av podden så går det naturligtvis för resten av gänget att fortsätta utan honom antingen under AKMs namn eller något annat. Det är rimligen något dom överväger eftersom dom börjar förlora olika uppdrag och finansiärer.

Men uppenbarligen gillar du och andra fans att man sviker kompisar och beter sig som en lögnaktig skitstövel för att försöka skydda sitt egna beteende.

Slutligen tror jag inte att hur många gånger man lyssnat på AKM är av avgörande betydelse för krishantering och skademinimering.

Jag gillar att du beskyller mig för personangrepp när du skälv kastar ur dig extrema oförskämdheter som "fanboy" och "pubertal". Skarpa ord, minsann.

Vidare fortsätter du ditt eviga tjat om hur ondskefull Soneby är trots att ingen säger emot dig. Du försöker ju inte själv diskutera direkt. Du sparkar bara in öppna dörrar.

Sedan så ljuger du också och säger att jag, tvärt emot mina tidigare inlägg, "gillar att man sviker kompisar och beter sig som en lögnaktig skitstövel". Du är alltså själv en lögnare. Du har nu blivit allt det du lever för att bekämpa.

Jag ser ingen anledning att diskutera vidare med dig då du bara ältar samma sak och dessutom far med osanning.
Citera
2015-11-17, 22:40
Medlem
Run3s avatar
Såg precis på bubb.la rubriken "Kringlan Svenssons broar brinner, revyföreställning i Malmö inställd, Acast bryter med Alla mina kamrater" som länkar till http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6304267%20. Måste säga att jag känner smått skadeglädje över att denna högtravande ensemblens podd verkar sjunka.
Citera
2015-11-17, 23:55
Medlem
Ballongdjurs avatar
Breaking News! Ingen podd denna vecka, endast ett kort meddelande från Soneby.
SAMTLIGA shower inställda i år, även livepodd från Bonden Bar.
AMK morgon tillbaka 30e November.

Lyssna direkt på webben.
http://www.acast.com/amk/75aa1393-a843-42a7-aa44-b9044a974a12
Senast redigerad av Ballongdjur 2015-11-18 kl. 00:00.
Citera
2015-11-17, 23:58
Medlem
nickeheaads avatar
Veckans avsnitt är inställt.
"Med anledning av turbulensen kring Alla mina kamrater och AMK Morgon, kommer ingen podd ut den här veckan. Vi har mycket att stå i, bland annat rent tekniskt eftersom Acast, som hostar våra filer, sade upp samarbetet med oss.

Vi måste tyvärr även ställa in stand up showen i Gävle på fredag den 20 november, pga att arrangören inte ville att vi skulle komma.

Därtill tvingas vi också att ställa in resten av showerna i år, dvs

Livepodden på Bonden bar den 30 november

Söderhamn 4 dec

Östhammar 5 dec

Borås 19 dec

Alla som har köpt biljetter, kommer att få pengarna tillbaka från Billetto.

Det vi däremot vet, är att AMK Morgon kommer tillbaka enligt schemat den 30 nov, förhoppningsvis i två veckor. "

Länk: https://www.facebook.com/allaminakamrater/?fref=ts
Citera
2015-11-18, 00:12
Medlem
snillet_1s avatar
Jag har aldrig lyssnat på podden, knappt hört talas om Soneby eller Kringlan, men ville bara få sagt vilka jävla svin dessa figurer rent ut sagt är. Män i grupp. Hur kan detta bara gå helt opasserat? Tycker det är helt sjukt. Var är drevet?

P.S Soneby är en feg lögnare till syltrygg.
Senast redigerad av snillet_1 2015-11-18 kl. 00:20.
Citera
2015-11-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har aldrig lyssnat på podden, knappt hört talas om Soneby eller Kringlan, men ville bara få sagt vilka jävla svin dessa figurer rent ut sagt är. Män i grupp. Hur kan detta bara gå helt opasserat? Tycker det är helt sjukt. Var är drevet?

Var detta ironi? Annars får du läsa på lite om vad som har hänt och återkomma.
Citera
2015-11-18, 00:25
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Håll då käften och läs på lite din jävla sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in