2015-11-10, 17:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassiopejaZ
Att Allden är skyldig råder det inga tvivel om.

Att han ljuger så det står vildans till är det heller inga tvivel om.

Var han ensam? Det är den stora knäckfrågan, och det är jag inte så säker på.

Eftersom hans påhittade version inte stämmer med dom bevis som finns, så finns där luckor som måste fyllas i, men eftersom Allden vägrar att erkänna vad som verkligen har hänt så är allt bara gissningar, även det du säger Sverigegrabben är bara teorier som inte finns nått bevis för.

Min teori är ungefär den teori som lanserades i P3 dokumentär om fallet, då Allden är en alkolist och förmodligen körde full.

Han har då kört om Carolin på ett vårdslöst sätt ( betyder inte att dom måste ha kolliderat), när då Carolin tillrättavisade han på rastplatsen, där Allden påstod att han kastade skräp, så har hans ego fått sig en rejäl törn som hans alkoliserade hjärna inte har klarat av.

Han knuffar då Carolin rejält så hon ramlar, och svimmar av, han lastar in henne i bilen och kör till 58an, där hon uppenbarligen vaknat upp igen, Allden kan inte låta henne leva då han vet att hon kommer att anmäla honom, så när hon försöker fly så skjuter han henne i ryggen, hon hinner kravla en halvmeter innan han hinner ikapp och kallblodigt avrättar henne med ett skott i bakhuvudet.

Sen finns där andra möjligheter som innevär att dom var 2 om det, men likväl så är Allden skyldig, bara att han vägrar att berätta vem hans kumpan är.

Sen kan du väl sluta smutskasta CS, då hon inte kan försvara sig själv mot dina påhitt.

Instämmer till fullo med teori, precis såhär har jag hela tiden trott att det gått till.
För en smygalkis som T.A så handlade många av hans beteenden om ren skam. Jag hoppas han har det riktigt svårt om nätterna i sin cell...
Citera
2015-11-16, 10:49
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Att Allden är skyldig råder det inga tvivel om.

Att han ljuger så det står vildans till är det heller inga tvivel om.

Var han ensam? Det är den stora knäckfrågan, och det är jag inte så säker på.

Eftersom hans påhittade version inte stämmer med dom bevis som finns, så finns där luckor som måste fyllas i, men eftersom Allden vägrar att erkänna vad som verkligen har hänt så är allt bara gissningar, även det du säger Sverigegrabben är bara teorier som inte finns nått bevis för.

Min teori är ungefär den teori som lanserades i P3 dokumentär om fallet, då Allden är en alkolist och förmodligen körde full.

Han har då kört om Carolin på ett vårdslöst sätt ( betyder inte att dom måste ha kolliderat), när då Carolin tillrättavisade han på rastplatsen, där Allden påstod att han kastade skräp, så har hans ego fått sig en rejäl törn som hans alkoliserade hjärna inte har klarat av.

Han knuffar då Carolin rejält så hon ramlar, och svimmar av, han lastar in henne i bilen och kör till 58an, där hon uppenbarligen vaknat upp igen, Allden kan inte låta henne leva då han vet att hon kommer att anmäla honom, så när hon försöker fly så skjuter han henne i ryggen, hon hinner kravla en halvmeter innan han hinner ikapp och kallblodigt avrättar henne med ett skott i bakhuvudet.

Sen finns där andra möjligheter som innevär att dom var 2 om det, men likväl så är Allden skyldig, bara att han vägrar att berätta vem hans kumpan är.

Sen kan du väl sluta smutskasta CS, då hon inte kan försvara sig själv mot dina påhitt.

Jag smutskastar ej Caroline utan påpekar bara uppenbara fakta. Jag tror verkligen inte Stenwall bara var på genomfärd i Gällivare. Har studerat detta fall sedan 2009 och om du erkänner att det mycket väl kan ha varit två personer närvarande, varför skulle just Toni gjort det?

Jag tror utan tvekan på sonen. Kommer fortsätta kämpa för Tonis upprättelse och struntar högaktningsfullt i all kritik gentemot att jag på något sätt smutskastar Caroline. De döda kan inte höra oss ändå.
Citera
2015-11-16, 10:57
Medlem
Om Caroline nånstans kan höra din smutskastning av hennes person är inte det viktigaste.
Det tydligaste är väl att du med dina ounderbyggda teorier aktivt terroriserar CS.s anhöriga.
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag smutskastar ej Caroline utan påpekar bara uppenbara fakta. Jag tror verkligen inte Stenwall bara var på genomfärd i Gällivare. Har studerat detta fall sedan 2009 och om du erkänner att det mycket väl kan ha varit två personer närvarande, varför skulle just Toni gjort det?

Jag tror utan tvekan på sonen. Kommer fortsätta kämpa för Tonis upprättelse och struntar högaktningsfullt i all kritik gentemot att jag på något sätt smutskastar Caroline. De döda kan inte höra oss ändå.
Citera
2015-11-16, 11:02
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Om Caroline nånstans kan höra din smutskastning av hennes person är inte det viktigaste.
Det tydligaste är väl att du med dina ounderbyggda teorier aktivt terroriserar CS.s anhöriga.

Jaså? Är det någon som tvingar de att gå in och läsa på Flashback?
Citera
2015-11-16, 17:56
Medlem
Citat:

Du får då kämpa länge, för din trovärdighet är inte den högsta direkt.

Jag har under söndagen som hastigast ögat igenom halva FUP om Carolin fallet (kommer läsa den mer grundligt senare)

Det är framför allt din påstådda fakta om Caroline längd och vikt som är rent påhitt, Carolin var 161 cm lång och enligt dom bilder på Carolin i FUP så kan hon omöjligt ha vägt 90kg+ som du påstod.
Du påstod att hon var 174cm lång och vägde 90kg, och det skulle därmed vara omöjligt för Tony att få henne till bilen utan att släpa på henne, men då hon faktiskt var 161 cm lång och vikt är bara en gissning då vikten inte står i FUP, men genom att jämföra med min syster som är 159cm lång och väger 79kg så är min slutsats att Carolin inte vägde mer än 60-65kg men absolut inte mer än 70kg och därmed långt ifrån dina 90kg.

Och då undrar du kanske varför jag drar upp detta? Jo ganska logiskt då du påstod att Allden inte skulle kunna bära en person som var så lång och Tung som du påstod att Carolin var.

observera att vikten är bara en avancerad gissning baserad på bilderna i FUP, och hur andra personer med liknande längd ser ut, när dom väger över 70kg.

Ska man argumentera att Allden skulle vara oskyldig, måste man komma med sann fakta, och inte fabrikera.

FUP ger också stöd till min teori, om att Allden möjligtvis kört full.

Men FUP utesluter inte att dom kan varit 2 st gärningsmän, men där finns ingenting som talar för det heller.

Eller jo handsken som man hittade på 58an, den tillhörde inte Allden, man misstänker att Allden placerat dit den, men kan ju vara hans kumpan, dock tror jag inte på det, men undrar om polisen utrett den biten ordentligt.

Att man har en del pengar med sig betyder inte att man har nått fuffens för sig, det säger absolut ingenting, hon hade kanske annat hon skulle göra, MEN betyder inte att det är nått olagligt eller nått.
Hon antog kanske att hon behövde pengarna.med sig ifall hon skulle behöva dom? Det var ju utländsk valuta, kanske skulle hon växla dom till Svenska kr när hon kom fram.

Vad som är bevisat är att Allden är så skyldig man kan vara, sen att det kan finnas en kumpan är fullt möjligt, men den som vet vägrar berätta, och såvida kumpanen inte träder fram så kommer vi aldrig att få veta, hur det ligger till.
Citera
2015-11-16, 18:38
Medlem
Så sant. Och så länge som TA inte lägger om stil, plus korten på bordet, så tvingas bl.a. Carolines anhöriga att leva i ovisshet om hur det gick till och av vad anledning hon råkade så illa ut.
Betr. den hittade handsken vid 58an, så framgår det nog väl av FUPen, att Tony i konspirativt syfte har tagit med en kamrats arbetshandske och planterat den där.
Citat:
Du får då kämpa länge, för din trovärdighet är inte den högsta direkt.

Jag har under söndagen som hastigast ögat igenom halva FUP om Carolin fallet (kommer läsa den mer grundligt senare)

Det är framför allt din påstådda fakta om Caroline längd och vikt som är rent påhitt, Carolin var 161 cm lång och enligt dom bilder på Carolin i FUP så kan hon omöjligt ha vägt 90kg+ som du påstod.
Du påstod att hon var 174cm lång och vägde 90kg, och det skulle därmed vara omöjligt för Tony att få henne till bilen utan att släpa på henne, men då hon faktiskt var 161 cm lång och vikt är bara en gissning då vikten inte står i FUP, men genom att jämföra med min syster som är 159cm lång och väger 79kg så är min slutsats att Carolin inte vägde mer än 60-65kg men absolut inte mer än 70kg och därmed långt ifrån dina 90kg.

Och då undrar du kanske varför jag drar upp detta? Jo ganska logiskt då du påstod att Allden inte skulle kunna bära en person som var så lång och Tung som du påstod att Carolin var.

observera att vikten är bara en avancerad gissning baserad på bilderna i FUP, och hur andra personer med liknande längd ser ut, när dom väger över 70kg.

Ska man argumentera att Allden skulle vara oskyldig, måste man komma med sann fakta, och inte fabrikera.

FUP ger också stöd till min teori, om att Allden möjligtvis kört full.

Men FUP utesluter inte att dom kan varit 2 st gärningsmän, men där finns ingenting som talar för det heller.

Eller jo handsken som man hittade på 58an, den tillhörde inte Allden, man misstänker att Allden placerat dit den, men kan ju vara hans kumpan, dock tror jag inte på det, men undrar om polisen utrett den biten ordentligt.

Att man har en del pengar med sig betyder inte att man har nått fuffens för sig, det säger absolut ingenting, hon hade kanske annat hon skulle göra, MEN betyder inte att det är nått olagligt eller nått.
Hon antog kanske att hon behövde pengarna.med sig ifall hon skulle behöva dom? Det var ju utländsk valuta, kanske skulle hon växla dom till Svenska kr när hon kom fram.

Vad som är bevisat är att Allden är så skyldig man kan vara, sen att det kan finnas en kumpan är fullt möjligt, men den som vet vägrar berätta, och såvida kumpanen inte träder fram så kommer vi aldrig att få veta, hur det ligger till.
Citera
2015-11-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Betr. den hittade handsken vid 58an, så framgår det nog väl av FUPen, att Tony i konspirativt syfte har tagit med en kamrats arbetshandske och planterat den där.

Ja FUPen antyder att Tony planterat dit den, för att vilseleda polisen och där finns väl en del andra omständigheter som styrker det.

Men det är i princip enbart handsken som skulle kunna styrka att Tony hade en kumpan.

Nu var jag som sagt bara som hastigast läst halva FUPen, och redan nu kan jag iallafall säga att rätt man sitter bakom galler, det säger ju inte lite om hur stark bevisningen faktiskt var.
Tror inte den synen ändras när jag läst den mer grundligt!
Ska väl tillägga att det är ingen trevlig läsning.

Och det är som du säger, jobbigt för hennes Anhöriga som behöver leva med ovissheten om vad som faktiskt hände, bara för att Tony inte vill svälja sin stolthet och erkänna fullt ut.

Btw Sverigegrabben: att Tony inte svarade ordentligt på frågor från polisen, eller gav svävande svar är ju ganska logiskt då han inte ville bli dömd för mord utan vållande till annans död, och var då noga med vad han faktiskt sa!
Citera
2015-11-17, 18:10
Medlem
Sverigegrabben:
hur seriös är du på att verkligen försöka rentvå Tony?
Att hänga på flashback och snacka massa och bygga upp ett luftslott, kommer inte att ge dig nån resning

1: Har du grundligt läst igenom hela FUP så du kan minsta detalj? ( med tanke på hur fel du hade om Carolins längd så tvivlar jag på det)
Har du läst igenom det som kallas slasken? (Allt som polisen anser icke relevant för fallet hamnar i slasken)

2: har du pratat med Carolins anhöriga?
har du pratat med hennes vänner/Bekanta?
Kan vara bra att veta hur offret var som person, för att kunna hitta en eventuell GM.

3: Har du pratat med Tony? Det är ganska givet att du måste snacka med Tony, för bars han vet vad som verkligen hände.

4: har du pratat med Tonys familj?
Hans vänner?
Alltid bra att också veta hur Tony var som person

5: har du pratat med utredarna?
Åklagarna?
Ganska givet att du pratar med dom föronen att få deras bild om utredningen

6: snackat med vittnen?

Och givetvis, har du nogrannt dokumenterat allt som har sagts till punkt?

Har du inte gjort allt detta eller håller på, så är du bara en som snackar och tror sig veta allt

Mycket snack men liten verkstad.
Citera
2015-11-17, 18:53
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Sverigegrabben:
hur seriös är du på att verkligen försöka rentvå Tony?
Att hänga på flashback och snacka massa och bygga upp ett luftslott, kommer inte att ge dig nån resning

1: Har du grundligt läst igenom hela FUP så du kan minsta detalj? ( med tanke på hur fel du hade om Carolins längd så tvivlar jag på det)
Har du läst igenom det som kallas slasken? (Allt som polisen anser icke relevant för fallet hamnar i slasken)

2: har du pratat med Carolins anhöriga?
har du pratat med hennes vänner/Bekanta?
Kan vara bra att veta hur offret var som person, för att kunna hitta en eventuell GM.

3: Har du pratat med Tony? Det är ganska givet att du måste snacka med Tony, för bars han vet vad som verkligen hände.

4: har du pratat med Tonys familj?
Hans vänner?
Alltid bra att också veta hur Tony var som person

5: har du pratat med utredarna?
Åklagarna?
Ganska givet att du pratar med dom föronen att få deras bild om utredningen

6: snackat med vittnen?

Och givetvis, har du nogrannt dokumenterat allt som har sagts till punkt?

Har du inte gjort allt detta eller håller på, så är du bara en som snackar och tror sig veta allt

Mycket snack men liten verkstad.

Jag orkar inte dra samma vals om och om igen. Jag har svarat på dessa frågor tidigare i tråden och det får räcka.
Citera
2015-11-17, 19:36
Medlem
Citat:
Jag orkar inte dra samma vals om och om igen. Jag har svarat på dessa frågor tidigare i tråden och det får räcka.

Det betyder att du inte har gjort nått av värde eller hur?
Eller så pekar allt du kommit fram till att Tony är så skyldig, men du vill inte erkänna det.

Om man är så hängiven som du påstår att du är så borde du älska att lägga fram bevis som är tydliga om att han är oskyldig eller hur? Men jag tvivlar extremt på att du har nått överhuvudtaget
Citera
2015-11-17, 21:42
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Det betyder att du inte har gjort nått av värde eller hur?
Eller så pekar allt du kommit fram till att Tony är så skyldig, men du vill inte erkänna det.

Om man är så hängiven som du påstår att du är så borde du älska att lägga fram bevis som är tydliga om att han är oskyldig eller hur? Men jag tvivlar extremt på att du har nått överhuvudtaget

Lyssna nu lilla gumman: Jag har skrivit flera gånger om detta du frågade om på diverse sidor i denna tråd. Är du intresserad får du gå tillbaka och kolla. Jag tänker inte tillfredsställa din lathet för då kommer en till person som dig och ska ha det på en frukostbricka. Leta så skall du finna. Det är inte svårt!
Citera
2015-11-17, 22:59
Medlem
Har inte alls läst denna tråd. Men jag har varit till ett medium, för många år sedan och därigenom kontaktat Caroline. Vet ju inte vad som stämmer, känner ju inte hennes familj så kan ju inte fråga heller om saker jag fick veta. Har inte kvar mina anteckningar, men mordet skedde inte på Stenbron utan på någon avsides väg. Har för mig att hon hade stått still och han på nåt sätt visat henne en genväg. Och när hon sedan tog den vägen så hade han blockerat vägen för henne och så hamnade dom i bråk. Han hade råkat köra in i hennes bil och de skulle göra upp. Men det svartnade för Toni och han blev tokig. Hon beskrev även hur det gick till när hon dödades, men jag minns det inte nu. Hon sa iallafall att hon plågades och fick lida länge. Hon sa även att hon tyckte synd om hans pojkar. Och så sa hon att det var synd att detta hände hon hade sett fram emot en resa hon planerat. Sen tyckte hon synd om sin pappa. Hon sa även att hennes syster försökt få kontakt med henne tidigare men misslyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in