2015-11-13, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du tror inte att han söker efter ett land där han kan få asyl och gratis mat och boende ett par år framåt? Nordkorea tycker jag skulle passa åt han.

Varför inte Israel? Då kan få sin belöning direkt av Soros/Bilderberggruppen aka Rothschild.
Citera
2015-11-13, 20:47
Medlem
svarttaxins avatar
Stefan Löfvén borde hamna på top 3 av dom största misstagen i politisk historia över hela världen. Han säger att vi ska ta ansvar (Sverige som redan är största bidragsgivaren både utomlands och inrikes ) men den efterblivna jävla åsnan tar inte ett dugg ansvar för Sverige. Fyfan, vi behöver ett nytt politiskt mord. Stefan Löfvén alltså, vilket jävla fiasko.
Citera
2015-11-14, 02:18
Medlem
Under tiden för terrordåden så hukar den allerstädes frånvarande svenske statsministern inne på någon skitig toalett.
Svetsloppan är den ynkligaste uppenbarelse som finns att beskåda med undantag för random Miljöpartist.

Löfven är en jättelik politisk och moralisk katastrof och såsom sådan väl utrustad att leda den totalt impotenta socialdemokratin.

Löfven är en landsförrädare likt Lord Haw haw förvillande lik sin föregångare Vidkun Quisling Reinfeldt.

Stackars Sverige.
Citera
2015-11-17, 10:59
Medlem
Ydalirs avatar
Är det ingen annan som reagerar över att Sveriges statsminister är så otroligt tyst? I hans ställe tycks ju den tongivande oavsett område vara inrikesminister Anders Ygeman (S). Jag kan trots min allvarliga kritik mot S inte låta bli att tycka att AY inger förtroende och gör ett bra arbete. Men är han statsminister?
Citera
2015-11-17, 18:15
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Är det ingen annan som reagerar över att Sveriges statsminister är så otroligt tyst? I hans ställe tycks ju den tongivande oavsett område vara inrikesminister Anders Ygeman (S). Jag kan trots min allvarliga kritik mot S inte låta bli att tycka att AY inger förtroende och gör ett bra arbete. Men är han statsminister?
Han reser omkring mycket och försöker få EU att ta hand om Sveriges problem. Det är heller inte ovanligt att man väljer att skicka fram en underhuggare när det ska meddelas dåliga nyheter, dvs sånt man inte vill förknippas med.
Citera
2015-11-17, 18:48
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Han reser omkring mycket och försöker få EU att ta hand om Sveriges problem. Det är heller inte ovanligt att man väljer att skicka fram en underhuggare när det ska meddelas dåliga nyheter, dvs sånt man inte vill förknippas med.

Så enda gången vi kan räkna med att se landsförrädaren leverera bra nyheter är när han meddelar sin egen avgång eller när han erkänner att han har blivit besegrad av SD vid nästa val 2018.......
Citera
2015-11-17, 19:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir

Att Löfven håller en låg profil just nu beror nog på att han inte vill binda sig vid en viss politik, vilket i så fall är klokt.

Jag tycker överlag att folk här underskattar Löfven. Han är en slipad taktiker och landar precis som katten ofta på fötterna. Han spelade skjortan av borgarna med DÖ och tog sig ur en situation där alla trodde att han skulle tvingas avgå. Även den nya flyktinguppgörelsen var en taktisk seger för Löfven.
Citera
2015-11-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även den nya flyktinguppgörelsen var en taktisk seger för Löfven.
Att han lyckades få Mp och VPK med sig är ju beundransvärt.
Citera
2015-11-18, 00:01
Medlem
Tycker han verkar mysig. Men för snäll
Citera
2015-11-18, 00:03
Medlem
Jag kan inte se att Sossarna o Löven vunnit något sedan valet, rena gojan känns det som.

Sossarna är ett gammalt o förlegat parti, Förnyelse är vad som behövs i dessa tider!!

Har aldrig varit intresserad av politik, men när jag ser hur man fryser ut en stor del väljare, då blir man förbannad.

Jag tänker på SD, dom kommer att få minst en röst, det är jag säker på vid nästa val.
Citera
2015-11-18, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Att han lyckades få Mp och VPK med sig är ju beundransvärt.
Och vad hade Mp och V att sätta emot då menar du?
Inga av dom vill bli syndabocken som spräcker regeringen allra minst Mp, och även de såg säkert det ohållbara i situationen när M tanten plötsligt började gapa i media.
Citera
2015-11-18, 07:56
Medlem
CaptainKulings avatar
Är han på väg att lämna över till Ygeman? Så fort det skall göra ett uttalande som innehåller någon form av substans så är Svetsaren tyst men Ygeman pratar. Svetsaren kommenterar fotboll, försvar grodor från Romson och Wallström eller kommer med floskler utan innehåll.

Är detta en medveten strategi eller är han utbränd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in