2015-11-17, 18:06
Medlem
VlClOUSs avatar
Vad tror ni han kommer göra nu när han har blivit svartlistad av 99% av underhållningsbranschen?
Citera
2015-11-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlClOUS
Vad tror ni han kommer göra nu när han har blivit svartlistad av 99% av underhållningsbranschen?
Har han kunskap kommer han tillbaka...
Det får vi se.......
Citera
2015-11-17, 18:40
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Under förutsättning att han håller sig hyfsat nykter så gissar jag:

1. Copywriter/reklamare på hipp byrå
2. "Mediekonsult/mediestrateg"
3. Kommunikatör på större internationellt bolag där han kan jobba mot utlandet där den svenska ankdammen är irrelevant (med hans geografiska bakgrund Tetra Pak eller ST Ericsson kanske?)

Annars var det ju inte lite ironiskt att huvudsponsorn till ett av jobben han fotades ifrån var Akademikernas Erkända A-kassa..de kanske får sponsra honom i alla fall ju
Citera
2015-11-17, 18:41
Medlem
Citat:

Han har väl jobbat inom vården tidigare..

Med tanke på att han inte gör offentlig avbön och lägger in sig på rehab är det nog omöjligt för honom att komma tillbaka dessvärre (eller bättre). Ingen kommer våga ta i honom med tång.
Citera
2015-11-17, 18:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
stig larsson (den levande) hängdes väl ut förra året för att han ett antal år tillbaka hade sagt till en dam på dn att han ville pissa i hennes gom (med anledning av nån kritik av hans författarskap) men mig veterligen fick det inga konsekvenser och han har tex recenserat böcker för både ab och exp. kultur sedan dess.
Stikkan hävdade väl dock att han "hotat" att pissa hela redaktionen i munnen? Oavsett så var Stikkans påhopp osmakligt och oförskämt, medan Kringlans förefaller vara brottsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
3. Kommunikatör på större internationellt bolag där han kan jobba mot utlandet där den svenska ankdammen är irrelevant (med hans geografiska bakgrund Tetra Pak eller ST Ericsson kanske?)
Inte en chans. Näringslivet ligger decennier före kultursektorn när det gäller att städa upp sexism och svinerier, inte en chans att ett svenskt storbolag skulle ta in någon som till och med kulturen skyr som pesten.
Senast redigerad av P.G 2015-11-17 kl. 18:47.
Citera
2015-11-17, 18:52
Medlem
VlClOUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
stig larsson (den levande) hängdes väl ut förra året för att han ett antal år tillbaka hade sagt till en dam på dn att han ville pissa i hennes gom (med anledning av nån kritik av hans författarskap) men mig veterligen fick det inga konsekvenser och han har tex recenserat böcker för både ab och exp. kultur sedan dess.

Stig har en busig utstrålning medans Kringlans är mer psykotisk.
Citera
2015-11-17, 18:57
Medlem
kjellouts avatar
Var inte han ihop med nanna johansson? Eller va det josefin kanske?
Citera
2015-11-17, 19:03
Medlem
VlClOUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Var inte han ihop med nanna johansson? Eller va det josefin kanske?

Han var ihop med Nanna, men inte längre. Hon är nu tillsammans med komikern Jonatan Unge.
Kringlan är gift.
Citera
2015-11-17, 19:12
Medlem
Ballongdjurs avatar
Nu väntar jag på att Kringlan likt Joaquin Phoenix i "I'm still here" kommer ut och berättar att allt var ett konstprojekt...

Går att göra vissa jämförelser med drevet kring "Mr.Cool", då jag ser "K. Svensson" lite som en karaktär.
Han höll låg profil ett tag, "talade ut" i Sydsvenskan och uppträder nu till synes oproblematiskt på de stora standup-klubbarna i Sverige.
Det var som sagt en karaktär, och det han säger är tänkt som provocerande humor, men hans texter är ofta grövre än det Kringlan sa i AMK.

Många medlöpare på Twitter som stoppar fingret i luften och känner i vilken riktning det blåser.
Snart är det någon ny.

Ur Mr.Cool-artikeln i Sydsvenskan.
Citat:
– Man måste skilja på saker. Jag har en gräns för mig själv. Jag gör inte vad som helst. Sen finns det också en gräns för vad jag tycker är roligt. Men jag vill inte upphöja min personliga smak till allmän moral, för saker och ting förändras. Förr var det okej att slå barn i skolan och idag är det en helt horribel tanke. Alla moralregler är alltid under förhandling, säger Kringlan Svensson.
Senast redigerad av Ballongdjur 2015-11-17 kl. 19:24.
Citera
2015-11-17, 19:18
Medlem
Ballongdjurs avatar
Lyssnade på Simon Svenssons "försvar" i hans podcast Della Sport, och likt honom tyckte jag spontant att det han sa till Victor Malm var värre än det han sa till Åsa Linderborg.
Skriver man ut det i text så är det såklart det omvända, men hatet han riktade mot Linderborg kändes mer som osmakligt svärande.
Det han riktade mot Malm kändes som ett verkligt hot.

Men jag är säkert avtrubbad vad gäller grovt språk, och att Åsa Linderborg lever dagligen med hot och beskydd är såklart en försvårande omständighet.
Citera
2015-11-17, 19:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Nu väntar jag på att Kringlan likt Joaquin Phoenix i "I'm still here" kommer ut och berättar att allt var ett konstprojekt...

Går att göra vissa jämförelser med drevet kring "Mr.Cool", då jag ser "K. Svensson" lite som en karaktär.
Han höll låg profil ett tag, "talade ut" i Sydsvenskan och uppträder nu till synes oproblematiskt på de stora standup-klubbarna i Sverige.
Det var som sagt en karaktär, och det han säger är tänkt som provocerande humor, men hans texter är ofta grövre än det Kringlan sa i AMK.

Många medlöpare på Twitter som stoppar fingret i luften och känner i vilken riktning det blåser.
Snart är det någon ny.

Jo "konstprojekt" brukar ju användas som räddningsplanka om det nu inte blir fullständig avbön och tal om personliga grejer som strulat etc. Projekt för att liksom se hur snabbt det kan gå. Utifrån åsiktsklimatet hade det väl där dock varit mer i tiden att rasa mot massinvandring och allmänt vara så icke-PK som möjligt än att dra till med gammal sexism och rena hot. Men det kanske är lättare ändå att komma tillbaka in i värmen med detta än om karaktären drog till med dagens mer känsliga tabun för PK-eliten. Så vem vet kanske blir en grand finale där typ alla vara med på noterna...
Citera
2015-11-17, 21:11
Medlem
Ballongdjurs avatar
http://iconosquare.com/ingenskamrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in