Citat:
Ursprungligen postat av
bunch
Tycker du att drivas till självmord är det enda rätta straffet eller? Det är väl ingen fråga om att både Soneby och Kringlan pga. påtryckningar och hot från twitterpöbeln samt förlorade jobb känner/kände sig värre än Lindeborg och Malm någonsin gjorde när de hörde Kringlans hot. Hur är inte detta straff nog? Så funkar ju alla andra straff i samhället, lidandet ska vara i förhållande till det lidande man själv orsakat, varför gäller det inte i detta fall? Mest intressant av allt är dock varför du så är så jävla engagerad i att se till att alla förstår att dessa herrar förtjänar att få livet förstört för alltid?
I tråden säger du och andra att folk som försvarar dessa herrar verkar ta det personligt, men om det är någon som verkar ta det personligt är det ju du, beteer dig som om Soneby knullat din flickvän. Klart man försvarar folk från att få hela livet förstört, det är inte att ta det personligt, normal empati bara. Du däremot, varför håller du på som du gör, vad driver dig? Har du när du är gammal tänkt sitta och stolt berätta historien om hur du drev två komiker som gjort bort sig till självmord? Fyfan för såna som dig, fattar du inte hur töntigt det ser ut att i efterhand sitta och berätta till folk hur de skulle borda betett sig? Alla vet det redan inklusive Soneby och Kringlan, lägg ner nu..
Varför skulle dom drivas till självmord. Dom kan ta jobb som busschauförer dela ut reklam eller bli kamrerer. Det du inte verkar begripa är att Soneby är skyldig tille den uppkomna situationen pga hans enfaldiga flabbande och påhejande. Min uppfattning är att om de flesta skulle få in en full obalanserad kollega på jobbet skulle man se till att denne gick hem istället för att flabbande uppmuntra personen att förstöra sitt liv.
Dom har självfallet inte fått sina liv förstörda, möjligen har dom kraftigt minskat sina möjligheter att leva sina liv i offentligheten som tredje klassens komiker. Det är naturligtvis tämligen tråkigt för dom men på inget sätt en katastrof 99,99% av befolkningen lever sitt liv utanför offentligheten. Väljer man att leva offentligt så får man ta nackdelarna med de fördelar man ser.
Men sen gör du samma misstag som många av de som försvarar fånarna du faller till personangrepp. Jag ska ge dig ett svar, jag är inte rädd för att Soneby knullat min flickvän, hon föredrar vuxna män före syltryggade hipster som inte lämnat puberteten. Sen tror jag att Soneby har större erfarenhet att snacka om knulla och fitta än vad hans praktiska erfarenhet är på det området
Men tycker du verkligen att Sonebys agerande efter sändningen dvs när han hävdar att han och de andra gjorde vad de kunde för att stoppa kringlan. I det jag hör så uppmuntrar han kringlan. Det är nu han gör bort sig när han i lugn och ro sviker sin kompis och säljer ut honom för att rädda sig själv.
Det är en ynkedom och gör att han istället för att kämpa för en offentlig roll bör köra taxi stå i pressbyrån eller något annat lugnt och skönt