2015-11-17, 09:41
Medlem
swimp78s avatar
Såg det nu. Synd!

ja då är det väl dags för mig att stöddonera!

man kan ju hoppas alla som gillar podden men inte fått arslet ur vagnen tar och donerar några dollar så de kan fortsätta köra 2 veckor

(Jag tycker 2 veckor per månad är en rätt bra nivå för amk morgon)
Citera
2015-11-17, 10:23
Medlem
robomans avatar
Tråkigt att det går neråt. Ja jag får väl se till att stöddonera ett tag jag också. Lyssnar som sagt inte, men stödjer dem ändå i den här härvan. Skriver upp det på dagens att göra-lista.
Kan på sidan av konstatera att Magister nu har 119 patreons och är uppe i $320 per avsnitt. Om Lilla Drevet-gänget fick totalt 8000 kr per avsnitt så borde väl Kringlan ha fått... tja, 1800 kanske? Eftersom Ola fick lite mer än de andra. Det betyder att han nästan är uppe i den nivån nu med Magister. Vi får väl hoppas att den är bra också.

Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det var aldrig Kringlans litterära idé.

http://www.skd.se/2015/11/06/komikerduon-har-en-fantasytrilogi-ihop/

http://popmani.se/blog/2015/11/01/37560/

F ö är det väl Nanna själv som bestämt sig för att skriva klart böckerna själv? Det säger ju också en del om vems idé historien har varit sedan första början.
Okej, ja om det är Nannas koncept helt och hållet så är det väl en mindre förlust att han inte är med, rent konstnärligt. Bra det. Sedan att det är hon som bestämt att hon ska göra fortsättningen, det tror jag inte på även om det är så det ser ut om man kollar twitter. Det skulle inte förvåna mig om förlaget varit de drivande i den frågan. Flera bokhandlar har ska ju ha dragit tillbaka försäljningen boken så även bokbranschen tycks ha gått bananas av den här händelsen.
Citera
2015-11-17, 12:04
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Rensa din cache, nu 921/4 818.

Och nu är det 960 och $5690 så det verkar pendla en del just nu.
Citera
2015-11-17, 12:29
Medlem
swimp78s avatar
Konstigt det där. Jag gick in förut idag och då var det bara 4800 dollar och bara ett milestone goal. Det såg ut som de gått back en massa. Det verkar vara olika på olika webläsare. Nu kollade jag igen med en ny webläsare och då är det 4800 dollar = 1 vecka morgonprogram

Nåväl, få arslet ur vagnen på er och donera så vi får skutan på rätt köl igen
Senast redigerad av swimp78 2015-11-17 kl. 12:31.
Citera
2015-11-17, 12:55
Medlem
gubbroras avatar
Det finns två sätt att hantera detta på ett moget sätt, antingen stänga podden slänga ut Soneby och starta om med de vuxna medlemmarna under bytt namn alternativet är att behålla namnet köra vidare men slänga ut Soneby. Att köra vidar med stolpskottet är enbart patetiskt och skulle visa på att hela gänget är ryggradslösa (och inte enbart Soneby)
Citera
2015-11-17, 13:05
Medlem
swimp78s avatar
Är du religös moralist , drivs av ett hat mot podden/soneby eller är du nån sorts kränkt politism/genusfotografen-tönt?

Jag hade förstått din rektion om någon typ misshandlat någon på riktigt eller liknande, men nu satt en full kille och skrek absurda saker en halvtimme. Killen fick sedan sparken från sina jobb, podden klipptes om och tog på olika plattformar avstånd från det som skett. Varför skulle inte det räcka? Idiot.
Citera
2015-11-17, 13:26
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är du religös moralist , drivs av ett hat mot podden/soneby eller är du nån sorts kränkt politism/genusfotografen-tönt?

Jag hade förstått din rektion om någon typ misshandlat någon på riktigt eller liknande, men nu satt en full kille och skrek absurda saker en halvtimme. Killen fick sedan sparken från sina jobb, podden klipptes om och tog på olika plattformar avstånd från det som skett. Varför skulle inte det räcka? Idiot.

Du ger intryck av att vara lite obalanserad, är du berörd personligen på något sätt. Ett vuxet ansvarsfullt sätt att hantera situationen hade varit att när kringlan dyker upp berusad och obalanserad borde han naturligtvis inte fått medverka. Hade man gjort detta så hade dagens situation aldrig uppstått. Därför är samtliga medverande medansvariga för den uppkomna situationen både för podden och för kringlan.

Soneby var i det närmaste pådrivande, i vart fall uppmuntrande till kringlan att fortsätta. Soneby har sedan försökt framställa sig själv och sina kollegor som dom försökte lugna eller stoppa kringlans utfall. Det är direkt lögn. Soneby är med andra ord beredd att sälja ut kringlan för att skydda sig själv. Det gör att han i mina ögon är diskvalificerad för att medverka i seriösa samanhang.

Det har inget med hat att göra inte heller med inte heller med moralism eller religion de andra du påstår har jag ingen aning om vad det är men av ditt inlägg att döma är det troligen någon form av barnprogram. Det handlar helt enkelt om skillnaden mellan att bete sig som barn och vuxen, att ta ansvar för sina handlingar ( sånt som Soneby är dålig på). Det är möjligt att du tycker att sådant är larvigt vilket kan förklara att du tycker att kringlan är komiker
Citera
2015-11-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du ger intryck av att vara lite obalanserad, är du berörd personligen på något sätt. Ett vuxet ansvarsfullt sätt att hantera situationen hade varit att när kringlan dyker upp berusad och obalanserad borde han naturligtvis inte fått medverka. Hade man gjort detta så hade dagens situation aldrig uppstått. Därför är samtliga medverande medansvariga för den uppkomna situationen både för podden och för kringlan.

Soneby var i det närmaste pådrivande, i vart fall uppmuntrande till kringlan att fortsätta. Soneby har sedan försökt framställa sig själv och sina kollegor som dom försökte lugna eller stoppa kringlans utfall. Det är direkt lögn. Soneby är med andra ord beredd att sälja ut kringlan för att skydda sig själv. Det gör att han i mina ögon är diskvalificerad för att medverka i seriösa samanhang.

Det har inget med hat att göra inte heller med inte heller med moralism eller religion de andra du påstår har jag ingen aning om vad det är men av ditt inlägg att döma är det troligen någon form av barnprogram. Det handlar helt enkelt om skillnaden mellan att bete sig som barn och vuxen, att ta ansvar för sina handlingar ( sånt som Soneby är dålig på). Det är möjligt att du tycker att sådant är larvigt vilket kan förklara att du tycker att kringlan är komiker

Tycker du att drivas till självmord är det enda rätta straffet eller? Det är väl ingen fråga om att både Soneby och Kringlan pga. påtryckningar och hot från twitterpöbeln samt förlorade jobb känner/kände sig värre än Lindeborg och Malm någonsin gjorde när de hörde Kringlans hot. Hur är inte detta straff nog? Så funkar ju alla andra straff i samhället, lidandet ska vara i förhållande till det lidande man själv orsakat, varför gäller det inte i detta fall? Mest intressant av allt är dock varför du så är så jävla engagerad i att se till att alla förstår att dessa herrar förtjänar att få livet förstört för alltid?

I tråden säger du och andra att folk som försvarar dessa herrar verkar ta det personligt, men om det är någon som verkar ta det personligt är det ju du, beteer dig som om Soneby knullat din flickvän. Klart man försvarar folk från att få hela livet förstört, det är inte att ta det personligt, normal empati bara. Du däremot, varför håller du på som du gör, vad driver dig? Har du när du är gammal tänkt sitta och stolt berätta historien om hur du drev två komiker som gjort bort sig till självmord? Fattar du inte hur töntigt det ser ut att i efterhand sitta och berätta till folk hur de skulle borda betett sig? Alla vet det redan inklusive Soneby och Kringlan, lägg ner nu, så sjukt pinsam..
Senast redigerad av bunch 2015-11-17 kl. 14:28.
Citera
2015-11-17, 14:44
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunch
Tycker du att drivas till självmord är det enda rätta straffet eller? Det är väl ingen fråga om att både Soneby och Kringlan pga. påtryckningar och hot från twitterpöbeln samt förlorade jobb känner/kände sig värre än Lindeborg och Malm någonsin gjorde när de hörde Kringlans hot. Hur är inte detta straff nog? Så funkar ju alla andra straff i samhället, lidandet ska vara i förhållande till det lidande man själv orsakat, varför gäller det inte i detta fall? Mest intressant av allt är dock varför du så är så jävla engagerad i att se till att alla förstår att dessa herrar förtjänar att få livet förstört för alltid?

I tråden säger du och andra att folk som försvarar dessa herrar verkar ta det personligt, men om det är någon som verkar ta det personligt är det ju du, beteer dig som om Soneby knullat din flickvän. Klart man försvarar folk från att få hela livet förstört, det är inte att ta det personligt, normal empati bara. Du däremot, varför håller du på som du gör, vad driver dig? Har du när du är gammal tänkt sitta och stolt berätta historien om hur du drev två komiker som gjort bort sig till självmord? Fyfan för såna som dig, fattar du inte hur töntigt det ser ut att i efterhand sitta och berätta till folk hur de skulle borda betett sig? Alla vet det redan inklusive Soneby och Kringlan, lägg ner nu..

Varför skulle dom drivas till självmord. Dom kan ta jobb som busschauförer dela ut reklam eller bli kamrerer. Det du inte verkar begripa är att Soneby är skyldig tille den uppkomna situationen pga hans enfaldiga flabbande och påhejande. Min uppfattning är att om de flesta skulle få in en full obalanserad kollega på jobbet skulle man se till att denne gick hem istället för att flabbande uppmuntra personen att förstöra sitt liv.

Dom har självfallet inte fått sina liv förstörda, möjligen har dom kraftigt minskat sina möjligheter att leva sina liv i offentligheten som tredje klassens komiker. Det är naturligtvis tämligen tråkigt för dom men på inget sätt en katastrof 99,99% av befolkningen lever sitt liv utanför offentligheten. Väljer man att leva offentligt så får man ta nackdelarna med de fördelar man ser.

Men sen gör du samma misstag som många av de som försvarar fånarna du faller till personangrepp. Jag ska ge dig ett svar, jag är inte rädd för att Soneby knullat min flickvän, hon föredrar vuxna män före syltryggade hipster som inte lämnat puberteten. Sen tror jag att Soneby har större erfarenhet att snacka om knulla och fitta än vad hans praktiska erfarenhet är på det området

Men tycker du verkligen att Sonebys agerande efter sändningen dvs när han hävdar att han och de andra gjorde vad de kunde för att stoppa kringlan. I det jag hör så uppmuntrar han kringlan. Det är nu han gör bort sig när han i lugn och ro sviker sin kompis och säljer ut honom för att rädda sig själv.
Det är en ynkedom och gör att han istället för att kämpa för en offentlig roll bör köra taxi stå i pressbyrån eller något annat lugnt och skönt
Citera
2015-11-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Varför skulle dom drivas till självmord. Dom kan ta jobb som busschauförer dela ut reklam eller bli kamrerer. Det du inte verkar begripa är att Soneby är skyldig tille den uppkomna situationen pga hans enfaldiga flabbande och påhejande. Min uppfattning är att om de flesta skulle få in en full obalanserad kollega på jobbet skulle man se till att denne gick hem istället för att flabbande uppmuntra personen att förstöra sitt liv.

Dom har självfallet inte fått sina liv förstörda, möjligen har dom kraftigt minskat sina möjligheter att leva sina liv i offentligheten som tredje klassens komiker. Det är naturligtvis tämligen tråkigt för dom men på inget sätt en katastrof 99,99% av befolkningen lever sitt liv utanför offentligheten. Väljer man att leva offentligt så får man ta nackdelarna med de fördelar man ser.

Men sen gör du samma misstag som många av de som försvarar fånarna du faller till personangrepp. Jag ska ge dig ett svar, jag är inte rädd för att Soneby knullat min flickvän, hon föredrar vuxna män före syltryggade hipster som inte lämnat puberteten. Sen tror jag att Soneby har större erfarenhet att snacka om knulla och fitta än vad hans praktiska erfarenhet är på det området

Men tycker du verkligen att Sonebys agerande efter sändningen dvs när han hävdar att han och de andra gjorde vad de kunde för att stoppa kringlan. I det jag hör så uppmuntrar han kringlan. Det är nu han gör bort sig när han i lugn och ro sviker sin kompis och säljer ut honom för att rädda sig själv.
Det är en ynkedom och gör att han istället för att kämpa för en offentlig roll bör köra taxi stå i pressbyrån eller något annat lugnt och skönt

Ja han kanske uppmuntrade kringlan men folk gör skit i stundens hetta? Det är en podcast och dylika situationer har inte uppstått tidigare, ingen vet hur man hade reagerat själv eller hur man hade bett om förlåtelse efteråt, och om man nu reagerat fel eller bett om förlåtelse fel så ska man inte få livet förstört (eller tvingas bort från offentligheten).

Tror du inte alla inklusive de själv fattar att de gjort fel, och tycker du inte att straffen de fått (om man räknar med hot från twitterpöbeln som är full av såna som dig) är i relation till den skada dom orsakat Åsa? Tror du inte Soneby och Kringlan känner sig sämre än Åsa någonsin gjorde? Frågade detta en gång redan. Är det inte detta som är det viktigaste, det är ju så straff funkar? Varför är detta fall nåt undantag? Därför fråga jag om han knullat din flickvän, du verkar så uppspelt på att just dessa grabbar ska få ett straff som är mycket värre än lidandet de orsakar, och en anledning som att Soneby knullat din flickvän hade varit en godtagbar anledning. Du verkar empatilös men har svårt att tro att du helt utan personlig orsak vill förstöra Sonebys liv (aka köra bort honom från offentligheten), så korkad kan inte ens du vara..

Jag har aldrig sagt att de har fått sina liv förstörda? Men det är ju det du vill att de ska få om man läser det du skriver?
Senast redigerad av bunch 2015-11-17 kl. 15:06.
Citera
2015-11-17, 14:58
Medlem
Kan tänka mig att de har sett den här sidan av Kringlan åtskilliga gånger ute på klubbar och så. Fram till dess att han började skrika FIIIITTTAAAAAAAAA kändes det relativt lugnt. Martin berusades också av ögonblicket och njöt av det i stunden, men som en klassisk baksmälla ångrade han sig men konsekvenserna till hands.

Vet inte hur det ser ut i stand up-hierarkin men kanske är Kringlan över dem. Eller så vill de tillåta gästerna att "testa gränser" och inte censurera, som verkar vara huvudmålet för komiker i Sverige. Hade de sagt åt honom på skarpen kanske backlashen hade kommit från stand up-Sverige som tycker att de är mesiga. Det hade dock varit betydligt skonsammare än vad som är fallet nu.

Undrar hur Nisses tankar gick då och går nu. Känns som att det här är något han kan komma att hålla emot Martin framför allt.
Citera
2015-11-17, 16:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunch
Ja han kanske uppmuntrade kringlan men folk gör skit i stundens hetta? Det är en podcast och dylika situationer har inte uppstått tidigare, ingen vet hur man hade reagerat själv eller hur man hade bett om förlåtelse efteråt, och om man nu reagerat fel eller bett om förlåtelse fel så ska man inte få livet förstört (eller tvingas bort från offentligheten).

Tror du inte alla inklusive de själv fattar att de gjort fel, och tycker du inte att straffen de fått (om man räknar med hot från twitterpöbeln som är full av såna som dig) är i relation till den skada dom orsakat Åsa? Tror du inte Soneby och Kringlan känner sig sämre än Åsa någonsin gjorde? Frågade detta en gång redan. Är det inte detta som är det viktigaste, det är ju så straff funkar? Varför är detta fall nåt undantag? Därför fråga jag om han knullat din flickvän, du verkar så uppspelt på att just dessa grabbar ska få ett straff som är mycket värre än lidandet de orsakar, och en anledning som att Soneby knullat din flickvän hade varit en godtagbar anledning. Du verkar empatilös men har svårt att tro att du helt utan personlig orsak vill förstöra Sonebys liv (aka köra bort honom från offentligheten), så korkad kan inte ens du vara..

Jag har aldrig sagt att de har fått sina liv förstörda? Men det är ju det du vill att de ska få om man läser det du skriver?

Tack för ett något mindre aggresivt inlägg

Jag begriper inte att du ska ha svårt att förstå,om du t.ex arbetar i en butik och kommer full till jobbet dina kollegor märker det och att du ger ett väldigt obalanserat intryck, vill du då att dom skickar hem dig eller vill du att dom hetsar dig och att du får sparken dagen därpå. Om du jobbar på kontor och kommer full och obalanserad vill du att dina kollegor ser till att du kommer hem eller att dom utnytjar dig och garvar och att du får sparken dagen därpå.

Dom här grabbarna har inte straffts dom har förstört sina marknadsvärden. Dom har ägnat lång tid åt att bygga upp en image som dom tjänat pengar på. Nu har dom devalverat sina marknadsvärden och tappar jobb. Det innebär inte på något sätt att deras liv är förstörda. Dom kan jobba som budbilschaffisar, sitta i kassan på Ica jobba på dagis etc.

Om jag ska vara ärlig hade jag förens helt nyligen hört tals om grabbarna jag har inget personligt emot dom men tycker att kringlan är en patetisk komiker och Soneby en feg syltrygg som utnyttjar en kompis i problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in