2015-11-14, 19:59
Medlem
Är Mjällby aktuell för Gnagets tränar-/managerstab istället för avgående Swärd och Kristofferson.
Spekulation i expressens livefeed under landskampen.
2015-11-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är Mjällby aktuell för Gnagets tränar-/managerstab istället för avgående Swärd och Kristofferson.
Spekulation i expressens livefeed under landskampen.

Allt som Mjällby sagt tidigare tyder på att han endast är intresserad av att bli huvudtränare i AIK.
2015-11-16, 11:40
Medlem
Någon okänd fotbollsbloggare på UNT som heter Andersson påstår att David Fällman ska ha fått kontraktsförslag från dif. Snacka om att hela tiden provocera sina supportrar. Det är ju allmänt känt att Fällman är gnagare i själ och hjärta precis som Kevin Walker.
2015-11-16, 12:35
Medlem
Något nytt om Goitom?
2015-11-16, 14:49
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Någon okänd fotbollsbloggare på UNT som heter Andersson påstår att David Fällman ska ha fått kontraktsförslag från dif. Snacka om att hela tiden provocera sina supportrar. Det är ju allmänt känt att Fällman är gnagare i själ och hjärta precis som Kevin Walker.

Så som situationen är i AIK nu, så skulle det förstås gagna honom mer att gå till Dif där han rimligtvis går in i startelvan. Jag skulle tro att han väntar ut och ser vad som händer med Pertan. Öppnar det sig i Gnaget så går han förstås till oss som den urgnagare han är. Mig veterligen så finns det intresse från AIK, men man vill förstås skeppa iväg Pertan först.

Hellre Fällman än Backman. Yngre och billigare. Jag betvivlar att han faktiskt är sämre. Vi ska komma ihåg att Backman kommer från den kinesiska andraligan.
2015-11-16, 16:31
Medlem
ZlatanManias avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article21774344.ab

Som tidigare nämnt, man ska inte underskatta fotbollsluder och baserat på det Erton säger i artikeln verkar det uteslutande handla om pengar. Han framstår verkligen som en light version av Bendtner.

Djurgårn får nog satsa på Mushekwi istället, eller?
2015-11-16, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article21774344.ab

Som tidigare nämnt, man ska inte underskatta fotbollsluder och baserat på det Erton säger i artikeln verkar det uteslutande handla om pengar. Han framstår verkligen som en light version av Bendtner.

Djurgårn får nog satsa på Mushekwi istället, eller?

Erton är väl inte skyldig Dif någonting. Varför skall han gå till dom om han nu tror han kan få bättre betalt någon annanstans?

Gällande Mushekwi, är det inte samma sak där. Dvs Dif saknar pengarna...?
Senast redigerad av se_där... 2015-11-16 kl. 16:39.
2015-11-16, 16:53
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Erton tjänade ungefär 1,5 Mkr senast han spelade i DIF, det är väl ganska självklart att de inte har råd att ge honom en sådan lön igen oavsett om de tjänade pengar på honom. Han är 27 år och vill väl säkra för framtiden, så överdrivet mycket drog han väl inte in i Kina. Vilket är förståligt även om jag gärna ser fler som gör några år utomlands och sedan kommer hem och tar en mindre lön och hjälper klubben och inte när de är 30+.
2015-11-16, 17:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Erton är väl inte skyldig Dif någonting. Varför skall han gå till dom om han nu tror han kan få bättre betalt någon annanstans?

Gällande Mushekwi, är det inte samma sak där. Dvs Dif saknar pengarna...?
Var något av en "fanbärare" och som Bosse sa borde Dif ligga bra till när han återvänder till AS, nu blev det inte så pga pengar och Erton borde som vanligt va lite mer finkänslig i sina uttalanden men icke.

Mushekwi har kontrakt tills kommande sommar med Sundowns så han bör åtminstone ligga under radarn.
2015-11-16, 17:49
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Var något av en "fanbärare" och som Bosse sa borde Dif ligga bra till när han återvänder till AS, nu blev det inte så pga pengar och Erton borde som vanligt va lite mer finkänslig i sina uttalanden men icke.

Mushekwi har kontrakt tills kommande sommar med Sundowns så han bör åtminstone ligga under radarn.

Mushekwi är också för dyr. Man ska alltid komma ihåg att alla fotbollsspelare är horor. Utom Tjerna.

Allra helst afrikanska spelare då de har förpliktelser hemifrån att monetärisera så mycket de kan. Adebayor och Eto'o är väl de tydligaste exemplen.
2015-11-17, 09:52
Avslutad
Tvingas Erton välja bort Aik och Hammarby bara för att han har ett drygt år i Dif? Kvar blir isf IFK, Elfsborg (?) och Peking (?).

Jag skulle inte bli förvånad om Aik värvar Erton, bara för att man kan (lex Eguren).
2015-11-17, 10:11
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tvingas Erton välja bort Aik och Hammarby bara för att han har ett drygt år i Dif? Kvar blir isf IFK, Elfsborg (?) och Peking (?).

Jag skulle inte bli förvånad om Aik värvar Erton, bara för att man kan (lex Eguren).

Jag tror inte det, till skillnad från exempelvis Kennedy Igobananike har Erton en högre profil och skulle därmed rock the boat mycket mer. Dock var AIK intresserade när han var i Mjällby men det blev ingenting av det. Hammarby har ju inte heller råd, som Djurgården då.

Jag tror snarare att Malmö FF kan tänkas ersätta Nikola Djurdjic med honom i så fall. Sedan finns ju alltid alternativ i Danmark.

Annars inväntar man ju att Daniel Sundgren ska komma hem igen och då är vi rätt klara på försvarssidan. (Eventuellt Karlsson ut, in Fällman/Backman).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in