2015-11-14, 15:06
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Trinidad och Tobago är ju kända för sin honung, och så har vi bikolonier? Fast då är vi ju tillbaka till ruta ett

...och då kan sjuan syfta på "Sevens" som (tack Google! ) är en variant av Rugby med 7 isf 15 spelare. Tydligen stort i Trinidad och Tobago (man vill säga "på" trots nationens två öar) och då är vi i Port of Spain?

(OM rätt ska Bilingualbvern ha frågan då det var en ren lapsus av honom att inte gå på staden)
Citera
2015-11-14, 17:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Trinidad och Tobago är ju kända för sin honung, och så har vi bikolonier. Fast det är i fel område Hmm finnar rör sig "taktiskt"till Tango, kan det vara Argentina och därmed Buenos Aires hmmm

Tala är silver och därav Argentina med tangon ja.. Staden däremot.. Kolonierna består inte av bin utan av betydligt större vattenlevande däggdjur
Citera
2015-11-14, 18:20
Medlem
Bilingualbverns avatar
Drake har tydligen stött på pingviner, så får gissa på Ushuaia, den enda stad jag hittar som ligger vid pingvinkolonier
Citera
2015-11-14, 19:38
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Drake har tydligen stött på pingviner, så får gissa på Ushuaia, den enda stad jag hittar som ligger vid pingvinkolonier

Nä vi pratar om sjölejon här, så nu har du svarat serverat på ett silverfat 😊
Citera
2015-11-14, 19:57
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nä vi pratar om sjölejon här, så nu har du svarat serverat på ett silverfat 😊

Då får jag väl köra på Mar del Plata Efter alla silverreferenser. Googlade sälar, sjölejon innan men då dök Drake inte upp, dock hamnade jag på Harrods djefla gosedjursavdelning.
Senast redigerad av Bilingualbvern 2015-11-14 kl. 20:00.
Citera
2015-11-14, 20:08
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Då får jag väl köra på Mar del Plata Efter alla silverreferenser. Googlade sälar, sjölejon innan men då dök Drake inte upp, dock hamnade jag på Harrods djefla gosedjursavdelning.

Korrekt! 😊 Argentinas 7e största stad men har flest hotellrum, faktiskt fler än buenos Aires. Drake gjorde en sjölejonexpedition hit som första europé och fiskeindustrin är väldigt viktig! Muy Bien !
Citera
2015-11-14, 20:18
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Korrekt! 😊 Argentinas 7e största stad men har flest hotellrum, faktiskt fler än buenos Aires. Drake gjorde en sjölejonexpedition hit som första europé och fiskeindustrin är väldigt viktig! Muy Bien !

Tackar, får tacka för en mycket underhållande fråga, riktigt bra
Citera
2015-11-14, 20:36
Medlem
Bilingualbverns avatar
Ledtrådar till vår stad:

Snabb Västlands-skapelse med svårslaget rekord leder en slutligen rätt, dock slogs skapelsens rekord relativt nyligen av konkurrent med fisk-referens. Stort arrangemang ger inledningen, men inte på landets språk. Sveriges kanske mest drivna landskap är en annan ledtråd, i kombination med tex. porfyr, glimmer och kantareller.
Senast redigerad av Bilingualbvern 2015-11-14 kl. 20:42.
Citera
2015-11-16, 18:09
Medlem
Bilingualbverns avatar
Staden ligger i ett av våra grannländer.
Citera
2015-11-16, 18:33
Avslutad
Grannland och stort arrangemang ger oss inledningen... OS-lo? Norrmännen kallar det väl för olympiska lekar.
Citera
2015-11-16, 19:10
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Grannland och stort arrangemang ger oss inledningen... OS-lo? Norrmännen kallar det väl för olympiska lekar.

Yes, rätt! Frågan är din.
Citera
2015-11-16, 19:13
Avslutad
Oj, det var rätt alltså! Alldeles för fantasilös just nu, känner någon sig manad? Annars återkommer jag om en dag eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in