2015-05-15, 08:51
Medlem
solanins avatar
Muslimernas ointelligens ska vi vara tacksamma för.

De använder Facebook, ett amerikanskt kartläggningsverktyg uppfunnet av en jude.

Bra så.
Citera
2015-05-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
I intervjun med den kurd som varit flera vändor i bl.a. Kobane (tendens i P1) kommer det fram att kurderna själva bevakar is-anhängare som återvänder till Sverige. De har med andra ord troligen skaplig koll på vilka de är.

Har ni inte lyssnat på intervjun, gör det. Den är intressant.

Ja det är ju bra nån håller koll på dom....Säpo verkar ju måttligt intresserade...kostar ju pengar
Citera
2015-05-15, 09:53
Medlem
Shadowcrafts avatar
Känns som att detta problemet inte tas på tillräckligt stort allvar av både media och regeringar.

Kan tänka mig hur det skulle se ut för 15 år sen om det existerade TERROERHOT i Sverige. Hoppas att man inser faran och ser till att stoppa skiten.

Det är väl bara en tidsfråga innan ISIS når ut till Stockholm också..
Citera
2015-05-15, 11:20
Bannlyst
Har vi någon slags lista över kända hot? Alltså personer i Sverige som man ska ha ett öga på? Någon som kan ta fram en sammanfattning?
Citera
2015-05-15, 13:55
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushido69
Ja det är ju bra nån håller koll på dom....Säpo verkar ju måttligt intresserade...kostar ju pengar
Kanske kan man hoppas att de skapar sina egna "deathsquads" ala Magnum force och tar ut alla ISIS snubbar som är här.
Citera
2015-09-11, 20:49
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Risk att Örebro blir ett näste för terrorism

I Säkerhetspolisens granskning pekas Örebro ut som en av de städer därifrån allra flest ansluter sig till den Islamiska staten. Det är en utveckling som bara blir värre och värre.
Tyvärr agerar nu den politiska ledningen alldeles för sent och alldeles för svagt.
Risken är att Örebro förvandlas till ett näste för terror och extremism.

Azita Iranipour (FP)
Ledamot av Kommunfullmäktige
Presidieledamot Programnämnd
social välfärd, andre vice ordförande
Socialnämnd väster

Robin Nilsen (FP)
Ledamot i Förebyggande rådet samt Gymnasienämnden
http://na.se/asikt/debatt/1.3150022-...-for-terrorism
Citera
2015-11-14, 20:51
Medlem
Här en video med flera svensktalande isismedlemmar.
Vilka är de?

https://www.youtube.com/watch?v=yCoqEqSFMgI
Citera
2015-11-16, 16:37
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag är Göteborgare: Det skrivs Angered och Bergsjön i pressen men det stora problemet är antagligen Hjällbo (Hjällbo är en stadsdel som också ingår det större Angereds stadsdelsområde och jag gissar att Angered omnäms i pressen fast det igentligen handlar om Hjällbo).
GP har skrivit ett antal gånger om hur det kastas sten på kvinnor som cyklar (även svenska horor som cyklar har får stenar på sig). Främmande män som hindrar flickor från att gå på disko, sminka sig mm mm.
Citera
2015-11-16, 17:30
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
I intervjun med den kurd som varit flera vändor i bl.a. Kobane (tendens i P1) kommer det fram att kurderna själva bevakar is-anhängare som återvänder till Sverige. De har med andra ord troligen skaplig koll på vilka de är.

Har ni inte lyssnat på intervjun, gör det. Den är intressant.
Länka gärna!
Citera
2015-11-17, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag är Göteborgare: Det skrivs Angered och Bergsjön i pressen men det stora problemet är antagligen Hjällbo (Hjällbo är en stadsdel som också ingår det större Angereds stadsdelsområde och jag gissar att Angered omnäms i pressen fast det igentligen handlar om Hjällbo).
GP har skrivit ett antal gånger om hur det kastas sten på kvinnor som cyklar (även svenska horor som cyklar har får stenar på sig). Främmande män som hindrar flickor från att gå på disko, sminka sig mm mm.
Är det så mycket horor ute där? Trodde dom häll till på helt andra ställen i stan...
Citera
2015-11-17, 20:30
Medlem
Jonny.rs avatar
Det kommer nog komma ut en massa namn när anonymus lägger resurser på isis Expressen släppte lite namn på några mer eller mindre döda i dag. Vet inte om det var ett test för att se hur anhöriga skulle klara sig? De som förlorat anhöriga har nog lite att tala med dem om, jag kan bara tänka mig själv.
Citera
2015-11-17, 21:42
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ORUNITIA
Här delar IS ut information utanför moskén på söder:
https://twitter.com/Jonas1Olsson/sta...196865/photo/1
Det där är inte IS utan några som heter Hizb ut-Tahrir, but that's none of my business

http://www.theguardian.com/world/201...pposed-to-isis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in