2015-11-15, 05:05
Medlem
Framgår det med tydlighet någonstans om Wifog säljer vidare de preferens som man anger i deras enkät?

Hur blir det med den privata integriteten när man fyller i dessa enkäter?

Svenskarna är ju överlag misstänksamma att fylla i enkäter från myndigheter men när det gäller privata företag är man tydligen mycket villig att dela med sig av privat information utan att riktigt inse eller förstå konsekvenserna av detta.

Citat:
Dessutom samlar Wifog in data avseende dina beteenden och preferenser (t.ex. vad du tycker, vilka fritidsintressen du har, vilka varor du planerar att köpa, vilka yrken du har, etc.) genom att ställa specifika frågor till dig.
....
Vi kommer också att be er att fylla i några enkäter (t.ex. marknadsundersökningar) som kommer från Wifog eller någon av våra samarbetspartner. Att svara på enkäter är frivilligt. Ni hittar alla enkäter under en specifik meny på Wifogs app eller hemsida. När enkäterna skapas och presenteras av våra samarbetspartners har Wifog inte möjlighet att ta ansvar för innehållet i dessa enkäter, hur de genomförs eller hur svaren bearbetas.
Källa: https://www.wifog.com/servicevillkor/
Citera
2015-11-15, 05:58
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
PLUS att det där gamla larvet om "För att kunna delta i undersökningar måste du svara på preferensfrågor." kom fram nu när jag klickade på Enkäter... Jag HAR svarat på alla frågor UTOM min inkomst..., där det GÅR att fylla i alternativet "Vill ej uppge"! Finns det som svarsalternativ så får de tamefan acceptera att folk svarar det!

Det har jag fått upp en gång, sedan gick jag in i preferensfrågorna och klickade i allt, och svarade inte "vill ej uppge" på någon fråga.
Men jag har inte fått fler enkäter för det.
Jag har mest fått enkäter om banker, försäkringar, pensionsfonder, bilar, och hund/kattmat.

Det är rätt märkligt att dom antar i både preferensfrågorna och i enkäter, att alla är högt uppsatta chefer, vd, på megastora finansföretag, eller har andra högt uppsatta finansarbeten.
Jepp, alla som är vd för ett stort företag väljer att ha krångelADHDWifog som mobiloperatör, för det är "gratis" och bekymmersfritt!
Har man wifog, så är man knappast rik och är någon stor ost på något företag.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Framgår det med tydlighet någonstans om Wifog säljer vidare de preferens som man anger i deras enkät?

Hur blir det med den privata integriteten när man fyller i dessa enkäter?

Svenskarna är ju överlag misstänksamma att fylla i enkäter från myndigheter men när det gäller privata företag är man tydligen mycket villig att dela med sig av privat information utan att riktigt inse eller förstå konsekvenserna av detta.

Preferensfrågorna är ju bara till för att dom ska kunna precisera reklamen/enketerna efter dina intressen, och det är ju ändå ingen info som är såvärst känslig, lite googlande så får man nog fram det mesta man vill veta om en person.

Enkäterna är väl såvitt jag förstår anonyma, då man oftast får svara på vilket kön och ålder man har.
Men är du rädd för att någon skall få veta vad du tycker om Danske bank, eller får vetskap om att du har använt någon av deras tjänster så kanske du inte ska göra några enkäter alls.
Det finns ju inte direkt någon känslig information alls att avslöja, sen är det väl bara att inte svara och avsluta enkäten om det är något man känner sig obekväm med att avslöja.

Sen finns det väl alla möjliga märkliga teorier att spåna om, men dessa passar bäst att diskutera i konspirationsforumet.
Citera
2015-11-15, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger

......

Preferensfrågorna är ju bara till för att dom ska kunna precisera reklamen/enketerna efter dina intressen, och det är ju ändå ingen info som är såvärst känslig, lite googlande så får man nog fram det mesta man vill veta om en person.

Enkäterna är väl såvitt jag förstår anonyma, då man oftast får svara på vilket kön och ålder man har.
Men är du rädd för att någon skall få veta vad du tycker om Danske bank, eller får vetskap om att du har använt någon av deras tjänster så kanske du inte ska göra några enkäter alls.
Det finns ju inte direkt någon känslig information alls att avslöja, sen är det väl bara att inte svara och avsluta enkäten om det är något man känner sig obekväm med att avslöja.

......

Preferensfrågorna är kopplade till ditt användarkonto i Wifog, med personuppgifter och address, och hur dessa sedan kommer att användas av tredje part vet du absolut inget om.
Om du inte känner dig besvärad av att svara på om inkomst, kön, utbildning, barn etc kan du likaväl låta oss få veta dessa uppgifter så vi får ta del av hur profilen på en sann Wifoganvändare ser ut.
Citera
2015-11-15, 09:37
Medlem
38 poäng,idag,det tar sig ,,,
Citera
2015-11-15, 17:32
Medlem
Det är ett ingående snokande i användarens privatliv av Wifog.
Försäkringskassan och skatteverket skulle säkert hitta en mängd användbara uppgifter.

Citera
2015-11-15, 18:02
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är ett ingående snokande i användarens privatliv av Wifog.
Försäkringskassan och skatteverket skulle säkert hitta en mängd användbara uppgifter.
NSA lagrar allt om dig.
Citera
2015-11-15, 18:36
Medlem
ImBurnings avatar
Om jag inte har poäng att betala nästa månad med, så ska jag betala 39:-! Men vad får jag för dessa pengar? Nya poäng att förbruka? Hur många?
Citera
2015-11-15, 21:57
Medlem
du får 500 poäng för 39 kr = 50 min samtal,,=
= svindyrt,,
Citera
2015-11-16, 04:54
Medlem
Eh..., jaha...? "Fel: Videotypen stöds inte eller så är filsökvägen ogiltig" typ 50 gånger i sträck...
Citera
2015-11-16, 07:52
Medlem
ja,samma här,finns inget filstöd,hahah,de vill inte ge ut filmer,helt enkelt,
tvinga folk o betala,,
Citera
2015-11-16, 09:35
Medlem
Funkar här med google chrome-men är ju riktigt dåligt att man bara kan se reklam för 80 poäng/dag.

Hade faktiskt tänkt säga upp mitt vanliga mobilabb och byta till wifog för två veckor sen när man kunde fylla 300-900 poäng/dag. Men med "uppgraderingen" till 80 reklampoäng att se per dag kommer detta inte att ske.
Citera
2015-11-16, 10:14
Avslutad
Wifog har strulat till det igen med filmer som ej går att se på grund av filsystemet, kan de möjligen vara på det viset att de önskar dra ner på filmer till månadsskiftet och styra över medlemmar till dessa 39 kronor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in