Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
PLUS att det där gamla larvet om "För att kunna delta i undersökningar måste du svara på preferensfrågor." kom fram nu när jag klickade på Enkäter... Jag HAR svarat på alla frågor UTOM min inkomst..., där det GÅR att fylla i alternativet "Vill ej uppge"! Finns det som svarsalternativ så får de tamefan acceptera att folk svarar det!

Det har jag fått upp en gång, sedan gick jag in i preferensfrågorna och klickade i allt, och svarade
inte "vill ej uppge" på någon fråga.
Men jag har inte fått fler enkäter för det.
Jag har mest fått enkäter om banker, försäkringar, pensionsfonder, bilar, och hund/kattmat.
Det är rätt märkligt att dom antar i både preferensfrågorna och i enkäter, att alla är högt uppsatta chefer, vd, på megastora finansföretag, eller har andra högt uppsatta finansarbeten.
Jepp, alla som är vd för ett stort företag väljer att ha krångelADHDWifog som mobiloperatör, för det är "gratis" och bekymmersfritt!
Har man wifog, så är man knappast rik och är någon stor ost på något företag.
Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Framgår det med tydlighet någonstans om Wifog säljer vidare de preferens som man anger i deras enkät?
Hur blir det med den privata integriteten när man fyller i dessa enkäter?
Svenskarna är ju överlag misstänksamma att fylla i enkäter från myndigheter men när det gäller privata företag är man tydligen mycket villig att dela med sig av privat information utan att riktigt inse eller förstå konsekvenserna av detta.
Preferensfrågorna är ju bara till för att dom ska kunna precisera reklamen/enketerna efter dina intressen, och det är ju ändå ingen info som är såvärst känslig, lite googlande så får man nog fram det mesta man vill veta om en person.
Enkäterna är väl såvitt jag förstår anonyma, då man oftast får svara på vilket kön och ålder man har.
Men är du rädd för att någon skall få veta vad du tycker om Danske bank, eller får vetskap om att du har använt någon av deras tjänster så kanske du inte ska göra några enkäter alls.
Det finns ju inte direkt någon känslig information alls att avslöja, sen är det väl bara att inte svara och avsluta enkäten om det är något man känner sig obekväm med att avslöja.
Sen finns det väl alla möjliga märkliga teorier att spåna om, men dessa passar bäst att diskutera i konspirationsforumet.