2015-11-14, 09:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Essence Reaver + Rapidfire är fan helt sjukt på alla AD Carries. Tror t.o.m. det är det bästa man kan bygga på Corki och Ezreal. Bursten man får från Rapidfire kombinerat med 30% CDR med Essence Reaver och en rätt skön crit% på det gör kombinationen helt sjuk. Kostar mindre än gamla IE+Shiv (dock har priset på bootsen gått upp), har mycket högre burst och bygger du sen Lord Dominik's Regards så har du % damage på alla tanks också. SEN lägger du till den nya mastery'n som ger lifesteal på crits så behöver du inte ens köpa lifesteal.

Ayy lmao
Köpa IE rent generellt just nu känns som ett välidgt dåligt val då det finns mycket bättre items, tycker till exempel Scimitar verkar vara ett mycket 'vettigare' item nu och bygger nog hellre scimitar än IE faktiskt.

Tycker Essence reaver + rapidfire + skor + Runaans/PD/Shiv + Dominik's/Mortal Reminder + Scimitar är bästa builden tbh.
Senast redigerad av irken 2015-11-14 kl. 09:24.
Citera
2015-11-14, 09:23
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Köpa IE rent generellt just nu känns som ett välidgt dåligt val då det finns mycket bättre items, tycker till exempel Scimitar verkar vara ett mycket 'vettigare' item nu och bygger nog hellre scimitar än IE faktiskt.

Håller med. Köpte det dom första gamesen men det kändes verkligen inte rewarding. IE scalear bra med 3-4 items men är rätt svagt i sig självt och nya metan är väldigt baserad på dom första 20-25 minuterna.
Citera
2015-11-14, 09:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Håller med. Köpte det dom första gamesen men det kändes verkligen inte rewarding. IE scalear bra med 3-4 items men är rätt svagt i sig självt och nya metan är väldigt baserad på dom första 20-25 minuterna.
Jajo, builden scalear väl inte så där superbra men å andra sidan tror jag att jag har haft två matcher utav tio som varit längre än 35 minuter så det går ju ändå att bygga så. Största problemet jag tycker är att med Essence reaver & nån crit/attack speed item får man cappad CDR också.
Citera
2015-11-15, 20:14
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Vilka bannar ni som är i Guld/plat? Master Yi bannar jag alltid! Likaså trynda.

Sen hur bygger ni era supports? Bygger ni dom nya grejorna med Seightstone inbyggt?

Hur funkar Zekes Harbringer?
Citera
2015-11-15, 20:59
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Vilka bannar ni som är i Guld/plat? Master Yi bannar jag alltid! Likaså trynda.

Yasuo är ännu vidrigare än vanligt just nu med alla nya crit items och ni "vet vilket mastery", så det är en given ban för mig.
Likaså Kindred som är en aning för stark i allmänhet och hennes ult är så vansinnigt irriterande att möta.
Darius är fortfarande värd en ban räcker med att han bygger halvtankigt så är han i princip odödlig. Fram tills de nerfar hans heal till en någorlunda normal nivå så är han värdig en ban.
Citera
2015-11-16, 00:15
Medlem
QQQ7000s avatar
Jag spelade ett normal pic game och fick spela med brs eller nått, förstod inte deras språk. Vi förlorade och alla reportade mig fick ett medlande att jag fick en report. Ska jag kontakta Riot och förklara att det är en falsk report de gjorde eller hur ska man gå tillväga?

Tacksam för svar!
Citera
2015-11-16, 06:35
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQQ7000
Jag spelade ett normal pic game och fick spela med brs eller nått, förstod inte deras språk. Vi förlorade och alla reportade mig fick ett medlande att jag fick en report. Ska jag kontakta Riot och förklara att det är en falsk report de gjorde eller hur ska man gå tillväga?

Tacksam för svar!
har du inte flamat kommer inget hända, riot läser meddelandeloggen så du kan vara lugn
Citera
2015-11-16, 06:44
Medlem
dANiis avatar
Soraka är en given ban, utan tvekan.
Citera
2015-11-16, 06:50
Medlem
4-Gotts avatar
Masterin deathfire grasp, tar den över turret aggro på nåt sätt? Dök top igår som jungler och bad top lanern ta killen men han fick aggron ist trots att jag gick in först...
Citera
2015-11-16, 11:39
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
har du inte flamat kommer inget hända, riot läser meddelandeloggen så du kan vara lugn

Okej, skönt! Nej det gjorde jag inte, onödigt att flamea. Speciellt när det är några som absolut inte kan engelska.
Citera
2015-11-16, 19:55
Medlem
Lhukinens avatar
Funkar det att jungla med adcs såsom vayne och kindred fortfarande?
Citera
2015-11-16, 19:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Funkar det att jungla med adcs såsom vayne och kindred fortfarande?
Kindred fungerar fortfarande väldigt bra, vayne vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in