Citat:
Ursprungligen postat av
Holgerson
Gillar spelet så långt, mycket att ta in och gräva i (är level 10 men har knappt skrapat på huvuduppdraget), men välgjort och genuint känns det.
Lite funderingar, dock:
Power armor. Lite svårt att fatta grejen med det. Känns som en stor, central del av spelet. Jag har hittat två stycken. De är i princip oanvändbara, båda två (trasiga, alltså). Ska jag ta nån slags blacksmith-perk och crafta skiten eller? Bygga nytt? Vill inte ens använda det då jag ogillar att spela heavy armor-typen i RPGs. Sneak och snipe all the way.
Settlements. Alltså, det är ju jävligt välgjort och så men satan vad tid det tar. Dessutom är det ganska svårt. Man bygger fel stup i kvarten, inte heller helt lätt att veta vad allt är (särskilt under misc och power-kategorierna). Hade önskat en mer utförlig guide här. Hittills har en stor del av mina c.a 15 timmar i spelet kretsat kring att samla ihop byggmaterial. Har en konstant stresskänsla av att saker och ting tar slut. Inte på ett positivt sätt. Och copper... fyfan vad störigt det är att bygga elektriska saker och sen sakna wire. Copper kan fan dra åt helvete.
Power armors kan ju vara bra att ha om det är någon strid man inte klarar av utan en.
Man kan ju ta delar ifrån olika för att bygga ihop en hel armor.
De stannar där man lämnar dem och på kartan är den Power Armor man sist använde markerad.
Jag har 4 power armors i garaget på Red Rocket Truck Stop men det var alltid nån som kom och tallade på dem och flyttade runt dem, Piper tog en när settlementen blev anfallet av Super Mutans och en annan gång var det en "provisioner" som stal en. Kom på att jag måste ta ut deras fusion cores så att jag får ha dem ifred.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArischMann
Vilken companion använder ni? & motivera varför
Jag har mest haft Cait för att jag ville romancea nån och Piper var så jävla jobbig. Men nu gör jag minutemen-questlinen(skippade den i början) och den får Cait att hata en i pricip så då kör jag med Preston för att det känns mest logiskt. När jag börjar göra BoS quests igen kommer jag förmodligen byta till Dance osv.
Jag skickar alla till Red Rocket så man kan ju prata med dem där. Piper är numera tomatodlare på heltid.