2015-11-15, 18:56
Medlem
ArischManns avatar
Vilken companion använder ni? & motivera varför
Citera
2015-11-15, 19:00
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Gillar spelet så långt, mycket att ta in och gräva i (är level 10 men har knappt skrapat på huvuduppdraget), men välgjort och genuint känns det.

Lite funderingar, dock:
Power armor. Lite svårt att fatta grejen med det. Känns som en stor, central del av spelet. Jag har hittat två stycken. De är i princip oanvändbara, båda två (trasiga, alltså). Ska jag ta nån slags blacksmith-perk och crafta skiten eller? Bygga nytt? Vill inte ens använda det då jag ogillar att spela heavy armor-typen i RPGs. Sneak och snipe all the way.

Settlements. Alltså, det är ju jävligt välgjort och så men satan vad tid det tar. Dessutom är det ganska svårt. Man bygger fel stup i kvarten, inte heller helt lätt att veta vad allt är (särskilt under misc och power-kategorierna). Hade önskat en mer utförlig guide här. Hittills har en stor del av mina c.a 15 timmar i spelet kretsat kring att samla ihop byggmaterial. Har en konstant stresskänsla av att saker och ting tar slut. Inte på ett positivt sätt. Och copper... fyfan vad störigt det är att bygga elektriska saker och sen sakna wire. Copper kan fan dra åt helvete.

Power armors kan ju vara bra att ha om det är någon strid man inte klarar av utan en.
Man kan ju ta delar ifrån olika för att bygga ihop en hel armor.
De stannar där man lämnar dem och på kartan är den Power Armor man sist använde markerad.
Jag har 4 power armors i garaget på Red Rocket Truck Stop men det var alltid nån som kom och tallade på dem och flyttade runt dem, Piper tog en när settlementen blev anfallet av Super Mutans och en annan gång var det en "provisioner" som stal en. Kom på att jag måste ta ut deras fusion cores så att jag får ha dem ifred.

Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann

Jag har mest haft Cait för att jag ville romancea nån och Piper var så jävla jobbig. Men nu gör jag minutemen-questlinen(skippade den i början) och den får Cait att hata en i pricip så då kör jag med Preston för att det känns mest logiskt. När jag börjar göra BoS quests igen kommer jag förmodligen byta till Dance osv.
Jag skickar alla till Red Rocket så man kan ju prata med dem där. Piper är numera tomatodlare på heltid.
Senast redigerad av majorapa 2015-11-15 kl. 19:08.
Citera
2015-11-15, 19:09
Medlem
Citat:
Dogmeat + Lone Wanderer perk.
Citera
2015-11-15, 19:14
Medlem
Egiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiteten
Dogmeat + Lone Wanderer perk.

Räknas inte Dogmeat som companion?
Citera
2015-11-15, 19:18
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:

Just nu Valentine, tar curie ibland för att stocka upp med stimpacks
Citera
2015-11-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egiraff
Räknas inte Dogmeat som companion?
Nope.
Citera
2015-11-15, 19:48
Medlem
pantherTypeGs avatar
Hur hackar man terminaler? Hur ska man gå tillväga för att gissa lösenordet?
Citera
2015-11-15, 19:49
Medlem
Någon som vet hur armor påverkar stealth? JAg vet att power armor har en negativ inverkan, men hur är det med andra typer? Blir man upptäckt lättare om man har metal än om man har leather? Är det i så fall någon skillnad om man har en eller flera metal-armor bitar?
Citera
2015-11-15, 19:50
Medlem
ArischManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Piper är numera tomatodlare på heltid.
Vafan samma här! är det en bug eller hennes true calling kanske? Varför kan jag inte snacka/ta me henne längre?
Citera
2015-11-15, 19:51
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
När du trycker på ett ord så får du en text som säger "Likeness: x" där x är hur många bokstäver som är samma, på samma ställe, i det korrekta ordet.
Citera
2015-11-15, 20:02
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Vafan samma här! är det en bug eller hennes true calling kanske? Varför kan jag inte snacka/ta me henne längre?

Haha jag gjorde henne till tomatodlare med mening(assignade henne till tomatplantorna) och kan ta med henne igen om jag vill.
Kanske är en bugg för dig, testa att sova/vänta några timmar och prova igen.
Citera
2015-11-15, 20:27
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG

I all kod finns det ibland tecken som "hör ihop".
Lite svårt att förklara men det kan se ut såhär:

}]](%[[})[#
Ovanför så ser vi att ( och ) "hör ihop", och om man klickar på dom så tar dom antingen bort ett felaktigt svar,
eller så resetar den antalet tries man har.

Sen som en skrev ovan, så gäller det att gissa rätt oxå.
Vid felaktigt svar så står det hur många bokstäver som är "liknande",
dvs hur många bokstäver som ligger placerade på rätt "ställe". Tex:

kappa
mange

Hoppas du förstår vad jag menar
Annars finns en bra guide här: http://www.usgamer.net/articles/fallout-4-hacking-and-lockpicking-guide
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in