2015-11-15, 19:02
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur många gånger ska jag klippa in detta?

Joggerskan i rätten:
Jag är fortfarande osäker på vem jag såg vid ladan men vem jag såg när jag var ute och sprang är jag inte längre osäker på
15:39, 29 October 2015
Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av de. Jag har inte sett de bredvid varandra.

Vittnesmålet faller och ska bortses ifrån.

Det faller verkligen inte på grund av det där inklippet. Hon syftar på att hon är osäker vem av de hon såg vid ladan, inte bilen. AB brukade inte ens köra bil, enligt egen utsago.
2015-11-15, 19:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hur många gånger ska jag klippa in detta?

Joggerskan i rätten:
Jag är fortfarande osäker på vem jag såg vid ladan men vem jag såg när jag var ute och sprang är jag inte längre osäker på
15:39, 29 October 2015
Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av de. Jag har inte sett de bredvid varandra.

Vittnesmålet faller och ska bortses ifrån.
Faller så fan heller. Läs och ta till dig för helvete:

Den kvinna som tidigare pekat ut 35-åringen som den man som försökte locka in henne i en bil kvällen innan Lisa Holm försvann är nu helt säker.
Det är han, sade hon under rättegången idag.

Kvinnan berättar för rätten att hon vid första anblicken tyckte att hon kände igen mannen som en av de anställda på godset, som hon hade presenterats för tidigare under dagen i en lada.

Vid en fotokonfrontation pekade hon ut mannen, men var då inte helt säker. Under rättegången idag försvann tvivlen.

– Jag var osäker på vem jag såg i ladan, men vem jag träffade på vägen är jag inte längre osäker på, säger hon.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6290577

Sluta med din jävla desinformation.
2015-11-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det faller verkligen inte på grund av det där inklippet. Hon syftar på att hon är osäker vem av de hon såg vid ladan, inte bilen. AB brukade inte ens köra bil, enligt egen utsago.

Kan "Joggerskan" inte se skillnad på två personer faller vittnesmålet (oavsett alla tveksamheter som varit innan). Så ser det ut.
2015-11-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Är det någon som vet något mer om det här? Levde NB dubbelliv med falsk identitet när han bodde i England 2005-2009?

Mysterium kring Bilevicius fingeravtryck
http://omni.se/60b2e3b1-d557-4f75-8310-60532d32974b

Tror inte att man vet så mycket mer än det som framkom där. Inte ens polisen verkar veta.

Det jag funderar på är varför han i personutredningen berättar om tidigare misshandel, men inte tar upp denna incident. Det tycker jag tyder på att han har något att dölja kring sina förehavanden i England!
2015-11-15, 19:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Kan "Joggerskan" inte se skillnad på två personer faller vittnesmålet (oavsett alla tveksamheter som varit innan). Så ser det ut.

Du är överbevisad så lägg ner nu. Och det är tingsrätten som avgör vittnesmålet, inte en anonym militär och polishatare.
2015-11-15, 19:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Tror inte att man vet så mycket mer än det som framkom där. Inte ens polisen verkar veta.

Det jag funderar på är varför han i personutredningen berättar om tidigare misshandel, men inte tar upp denna incident. Det tycker jag tyder på att han har något att dölja kring sina förehavanden i England!

Absolut. Bra att detta utreds. Han verkar ha sopat igen alla spår av sina fyra år i England.
2015-11-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att tjejerna skulle åka till en buss samtidigt som den går var ironiskt. Vid den tiden räknade jag med bussen från Källby, som är en mer naturlig färdväg till Lidköping än via Skara som hon åkte i FUP.
Men det är just den tiden som gällt i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Det som strider mot dessa uppgifter, och att de inte låst och lämnat tidigare. Är att bussen enligt uppgifter som en av kollegorna ska med, går 18:18-18:20 ungefär. Har svårt att se hur de ska ha hunnit till busstationen om de låste kring prick 18:15.

När blev den tidpunkten korrigerad?
2015-11-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kanske Gunnar Johansson, eller kanske någon som hjälper honom med
att fylla på bränsle på gräsklipparen ?

FUP 462 +463
Förhör med Johansson, Gunnar; 2015-06-14
"När Gunnar rör sig mellan gårdarna åker han oftast på gräsklipparen. Ibland så kör han även en traktor."

FUP 465 +466
Förhör med Johansson, Gunnar; 2015-06-23

Hur har snacket gått på gården Blomberg efter det som hänt?
Ingen vet något säger dom men även om de vet något så säger de ingenting

Jag har svårt att tänka att de är skyldiga. Det måste vara någon mer inblandad.

Jag klippte gräset samma dag där de hittade henne, vem tänker på något sånt, jag klippte
precis i närheten av byssan där de hittade henne.

Fastnade det något i din gräsklippare?
Ja bindningssnöre till halmbalar

Berätta vad är det för slag snöre
Det är i plast, blått, det ligger lite överallt i gräset. Det brukar vara inne i ladan.

Vad som är riktigt konstigt är att Gunnar J säger i det andra förhör, den 23 Juni, att:

"Gunnar uppger att han inte är hörd av polisen tidigare och att ingen har pratat med honom."

MEN...Gunnar J, hade ju förhörts av polisen 9 dagar tidigare den 14 Juni.

Det fetade: ja hur hänger det här ihop? Varför uppstår sådana svarta hål i fupen på så olika ställen?
Vet inte utredarna vad dom själva gör eller är det på något annat sätt?
2015-11-15, 19:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Men det är just den tiden som gällt i denna tråd.

När blev den tidpunkten korrigerad?
Det är först med FUP vi fick veta att bussen gick från Skara.
2015-11-15, 19:30
Bannlyst
Citat:
Det fetade: ja hur hänger det här ihop? Varför uppstår sådana svarta hål i fupen på så olika ställen?
Vet inte utredarna vad dom själva gör eller är det på något annat sätt?

Ta nu och berätta om alla dina sakskäl du har att tillgå som underbygger ditt
skitsnack du kör med hela tiden i tråden. OBS: Påhittade och egenfabricerade
skäl för att sprida illvilliga rykten och att kritisera för kritiserandet egen skull
räknas inte. Har du inget som kan styrka vad du påstår i dina inlägg i form av
konkreta bevis eller andra verifierade uppgifter på att det du säger stämmer så
tycker jag att du lägga av med ditt mördarkramande skitsnack. Ditt hat mot polis
och militär kan du ta upp med din psykolog nästa gång ni träffas. Det finns inga svarta
hål i FUP, de existerar bara i din hjärna.
Senast redigerad av torskrygg 2015-11-15 kl. 19:41.
2015-11-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ta det lugnt! och läs vad det var jag svarade på, det här:

Och eftersom det gik 1 1/2 timme innan pappan ringde polisen, så har han ju inte insett "ganska omgående att allt inte stod rätt till"

Ingen kritik av pappan i det, utan en konstatering av att han inte ganska omgående insåg att allt inte stod rätt till utan han letade på egen hand i 1 1/2 timme innan han ringde polisen iom han innan trodde att Lisa tagit sig hem på annat sätt etc etc.

Snarare tvärtom, enligt vad SH själv säger:
Han blev lite irriterad att hon inte låst mopeden, nycklarna satt i och hon hade inte använt kättingen.

Han ringde heller inte till Lisa när han åkte "bakvägen". Han påpekar däremot att hon (Lisa) inte ringde.
2015-11-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du är överbevisad så lägg ner nu. Och det är tingsrätten som avgör vittnesmålet, inte en anonym militär och polishatare.

Ja det är tingsrätten som avgör och ett vittnesmål av den här slaget tillför inget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in