2015-11-14, 23:53
Medlem
DalPelles avatar
Även om SIFO's siffror är väldigt förvrängda så säger de ju ändå en hel del, det är bara att jämföra med siffrorna från riksdagsvalet och räkna ut. Väntar med spänning på deras undersökning.
2015-11-15, 00:08
Medlem
Grevelesevis avatar
Om man tror att det osäkra läget kommer att gynna SD, kommer det först att visa sig nästa månad.
Möjligtvis att en sen Novus kan fånga upp lite sund islamofobi.

Själv sitter jag och väntar på SCB stora undersökning som kommer ut den 1:a dec.
Har bettat att Sd ligger under 20.0 (14.4 sist). Har lastat in så mycket jag fick.
Inte för att jag tror att de ligger under 20 i verkligheten. Men här gäller ju SCB´s verklighet.
Aldrig någonsin att de skulle ge SD en ökning med ca 6 %.
Vid vinst löser det hela julklappshandeln rent ekonomiskt.
I annat fall får jag byta skinkan mot nudlar.
2015-11-15, 00:42
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Såg att detta togs upp tidigare i tråden, men det var ingen som riktigt hakade på.

Att jämföra "Facebook-likes" mellan olika partier, kanske inte är det bästa eller träffsäkraste sättet att mäta folkopinionen, men här är i alla fall antalet 'likes' som varje parti fått till sina Facebook-uttalanden om attacken mot Frankrike.

SD - 7600 likes
S - 2100 likes
V - 2000 likes
M - 1300 likes
MP - 500 likes
FP - 400 likes
C - 300 likes
KD - 300 likes

Som ni kan se så toppar SD listan med 7600 likes. Det är ju en väldigt markant ledning över t.ex Socialdemokraterna som hamnar på andra plats med 2100 likes.

Har dessa siffror någon betydelse eller är det bara brus? Kan det vara så att SD får många fler likes eftersom att dom är det enda partiet som aktivt arbetar för att stoppa massinvandringen (samt inflödet av ilskna muslimer), medan de andra partierna aktivt arbetar för att vi ska få in ännu mer skit till Sverige och Europa?

Det handlar om att SD´s anhängare är mer aktiva än tex. S.
2015-11-15, 09:10
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Såg att detta togs upp tidigare i tråden, men det var ingen som riktigt hakade på.

Att jämföra "Facebook-likes" mellan olika partier, kanske inte är det bästa eller träffsäkraste sättet att mäta folkopinionen, men här är i alla fall antalet 'likes' som varje parti fått till sina Facebook-uttalanden om attacken mot Frankrike.

SD - 7600 likes
S - 2100 likes
V - 2000 likes
M - 1300 likes
MP - 500 likes
FP - 400 likes
C - 300 likes
KD - 300 likes

Som ni kan se så toppar SD listan med 7600 likes. Det är ju en väldigt markant ledning över t.ex Socialdemokraterna som hamnar på andra plats med 2100 likes.

Har dessa siffror någon betydelse eller är det bara brus? Kan det vara så att SD får många fler likes eftersom att dom är det enda partiet som aktivt arbetar för att stoppa massinvandringen (samt inflödet av ilskna muslimer), medan de andra partierna aktivt arbetar för att vi ska få in ännu mer skit till Sverige och Europa?

Jimmie Åkessons inlägg om händelsen har 17.800 likes. 12.200 likes för svetsaren.
2015-11-15, 10:19
Bannlyst
Citat:

SD - 7600 likes
S - 2100 likes
V - 2000 likes
M - 1300 likes
MP - 500 likes
FP - 400 likes
C - 300 likes
KD - 300 likes

Vart hittar man dessa siffror någonstans?
2015-11-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Själv sitter jag och väntar på SCB stora undersökning som kommer ut den 1:a dec.
Har bettat att Sd ligger under 20.0 (14.4 sist). Har lastat in så mycket jag fick.
Inte för att jag tror att de ligger under 20 i verkligheten. Men här gäller ju SCB´s verklighet.
Aldrig någonsin att de skulle ge SD en ökning med ca 6 %.
Vid vinst löser det hela julklappshandeln rent ekonomiskt.
I annat fall får jag byta skinkan mot nudlar.
Hoppas att jag inte förstörde julfirandet för dig med min tiondels promilleenhet till SD
2015-11-15, 12:08
Medlem
Skulle inte sifo komma idag?
2015-11-15, 12:23
Medlem
DalPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan

Från vad vi har sett från de tidigare månaderna så borde sifo kommit inatt men så verkar det inte ha blivit.
2015-11-15, 12:46
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan

Gissningsvis så har den inte publicerats p.g.a dåden i Paris, de sparar nog nyheten tills det har lugnat ner sig.
2015-11-15, 12:59
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-sverige
Gissningsvis så har den inte publicerats p.g.a dåden i Paris, de sparar nog nyheten tills det har lugnat ner sig.

SD har nog backat någon procentenhet så de sparar på godbiten för att ge lite fina rubriker.

"Folket söker efter ansvarsfull politik, SD rasar efter terrorattentaten"

"Islamofobin har förlorat, SD rasar efter vansinnesdåden"

"SD.s jordskredsras, nu säger folket ifrån mot intoleransen"

"Experten: IS har inget med islam att göra, SD skrämselpropaganda saknar folkligt stöd"

Svensk media är inte vidare oförutsägbara
2015-11-15, 13:20
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
SD har nog backat någon procentenhet så de sparar på godbiten för att ge lite fina rubriker.

Är undersökningen gjord före eller efter attentaten? Det är det som känns viktigast nu.
Om undersökningen är gjord innan attentaten så har undersökningen ingen riktig relevans nu i en post-Paris värld, då en så pass stor händelse kan ge väg för enorma rörelser i partisympatierna hos folket.

För allt vi vet så kan SD ha ökat med 5% på en natt, jag har svårt att tro att de skulle minska när en sån stor händelse står och stirrar Svenska folket i vitögat.
2015-11-15, 13:25
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Är undersökningen gjord före eller efter attentaten? Det är det som känns viktigast nu.
Om undersökningen är gjord innan attentaten så har undersökningen ingen riktig relevans nu i en post-Paris värld, då en så pass stor händelse kan ge väg för enorma rörelser i partisympatierna hos folket.

För allt vi vet så kan SD ha ökat med 5% på en natt, jag har svårt att tro att de skulle minska när en sån stor händelse står och stirrar Svenska folket i vitögat.

Före känns som ett givet svar. Undersökningarna tar ett tar att planera, genomföra och slutligen publicera. Men det är klart -- fördröjningen kan ha gjort att det funnits en vilja att dra tillbaka den aktuella undersökningen och göra om den snarast möjligast.

Personligen tror jag inte det blir någon större skillnad på antal SD-sympatisörer. Om inte SD går framåt när det råder asylkaos lär inte ett terrorattentat göra att SD går framåt heller.

Trots allt är det så att det som hittils gjort att SD gått framåt uteslutande verkar röra tiggarna och politikernas ovilja att verkligen göra något åt det som faktiskt har en reel effekt för gemene man och kvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in