2015-11-14, 06:19
Medlem
develis avatar
[quote=nopomil|55386490]Fortfarande ingen som kan förklara varför lappen i jackfickan inte var mer skrynklig. Den verkar snarare ha lagts dit i ett senare skede. Varför ansågs det viktigt att visa hur Lisas förmodade färdväg var? Tänk om Lisa inte åkte den vägen?
Det blir många aktörer du behöver ta hänsyn till i din paranoida soppa.
Citat:
Annika berättade att hon kom till Thomas hus på lördagen och var där över helgen. Någon
gång på söndagen när hon befann sig i trädgården hörde hon en moped som körde förbi på
vägen utanför. Annika stod med ryggen mot vägen men vred på huvudet och såg hastigt en
tjej på moped med rosa jacka som körde förbi. Enligt Annika skulle det kunna vara den
försvunna flickan som var på väg till sitt jobb på förmiddagen eller morgonen.
2015-11-14, 07:11
Medlem
Citat:
I väntan på morddomen i Lisa Holm-fallet har Nerijus Bilevicius, 35, fått större frihet på häktet i Mariestad.
Men det är tveksamt om han släpps ut bland andra intagna – eftersom det kan finnas en hotbild mot den misstänkte mördaren.

Citat:
Men efter att restriktionerna hävdes är spelplanen förändrad. Nerijus Bilevicius kan ringa familj och vänner – utan att bli avlyssnad. Han kan skicka och ta emot brev – utan att poliser läser dem.
– Den stora lättnaden är att man får en möjlighet att kunna ringa till sina anhöriga och att snabbare få kontakt genom brev, säger Lena Johansson.

http://www.expressen.se/gt/risk-for-hotbild-mot-nerijus-bilevicius-35/
2015-11-14, 07:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet vem 42-årige Joaki* Plyt* (**=m,z) är och vad han har för koppling till Lisa ?

Två dagar innan Lisa försvinner, Fredag den 5 Juni, 2015 kl 10:42 ringer Joaki* Plyt*
till Lisa Holm's mobil, telefonnummer han ringer från är; 46303850** (**=28) (annat nummer än det som kommer upp om man söker på honnom), samtalet varade 24 sekunder.

Han bor i Stenungsund, ca 120 km från Cafeet, 160 km från Stöpen

Hans namn finns inte i FUP annat än i telefonlistan.

Info hittat i Tilläggsprotokoll Sidan 30

Varför ringer en 42-årig man till en 17-årig tjej?

Molekylverkstan är det där man gör blodspår?
http://molekylverkstan.se/start/molekylens-atomer/
2015-11-14, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Detaljer som antalet varv runt halsen brukar inte offentliggöras vid självmord, så det kan jag inte. Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan med en snara som har två varv runt halsen? Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan, eller kan vi avfärda mordhypotesen?

Jag kan ge exempel. Finns fall även här i landet lagom där i detta fall en fd man hängde frun på vinden i en träbalk, rättsläkaren " bekräftade" självmord i detta fall men kvinnans dotter vägrade ta in att hennes mamma hade begått självmord. Teknisk bevisning osv visade sedan att så inte var faller tack vare träbalken, repets (snarans) olika positioner bevisade att en människa i luften i väntan på döden (kvävning) icke kunnat "förflytta" repet vågrätt flertalet ggr utan det måste vara en person ifrån marken. Leta upp fallet, jag gör det icke åt dig, på så vis får du nåt att göra, du verkar ha för mycket fritid nämligen.

Om vi nu antar att LH hängde sig själv och NB sedan förlustade "sig på na" därav DNA bevisens förekomst ifrån NB osv säger vi.

En av tusen hängningar/strypningar är mord sa rättsläkaren AB och detta tog du fasta på. Sedmera säger du att vanligaste dödsorsaken på yngre tjejer är självmord. Du säger däremot att du inte vet/ känner till "medelklassens" självmordsstatistik. Där kan jag hjälpa dig, den sociala tillhörigheten är icke aktuell i Lisas fall, hennes " sociala-jag" har ej ännu utvecklats i denna ålder. Detta sker senare och när såväl detta sker så finns det vissa kategorier i samhället som är mer självmordsbenägna, måste inte alltid vara den lägre kategorin. Firmor går i kk och skulderna är oumbärliga, hög- / låg konjunkturen växlar osv. Så egentligen är det ej den sociala tillhörigheten som står i fokus utan livet/framtiden man får ifrån den sociala statusen kan vi säga. Vi säger väl inte detta utan jag vet att så är. Och på tal om vad jag vet, en hel jävla del faktiskt . Därav vill jag veta vad du tror/du vet, du har ju Fup till hjälp angående personalian beträffande LH , är det av psykologiska eller psykiatriska förhållanden Lisa begått självmord?

När du svarat på detta skall jag svara på dina "hypoteser" . Exempelvis den du numera lanserar. Åklagarens/trådens gärningsbeskrivning/motivbild angående sexualmord, är som du uttrycker det "hemsk" men din hypotes om att NB hittat en hängd ungdom hängandes i luften och därefter "förlustat" sig på henne anser du vara mildare/skonsammare . Nja där kan jag "rätta" dig om och om igens angående "vilken av gärningarna är sjukare," men den tar vi efter svaret jag inväntar. Psykologisk eller psykiatrisk anledning till din "hypotes" att LH begått självmord. Självmord är en process serru, särskilt ett fullbordat
självmord av en 17 -årig tjej. . . .
Senast redigerad av LKVN 2015-11-14 kl. 08:21.
2015-11-14, 08:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Han kan ha använt en annan tejprullen , DNA på snören som samtidigt har DNA från LH samt hårstrå från LH betyder att han och LH har varit i kontakt med repen.
Han hade skadat sig på en spik och hade ett sår, inte säkert att L slogs eller kämpade emot på grund av chock.
N har lämnar sitt DNA på L byxor exakt där man sätter fingerana när man ska knäppa upp ett par byxor och på hennes överdragsbyxor och på hennes jacka har han lämnat blod som var blött när det kom dit.
Han kan ha använt ett helt annat fordon eller plastat in kroppen.
Om han har hittat kroppen i skåpet och försökt ta kroppen därifrån tror du då att han nyper tag i knappen på linningen på byxorna med sina nypor och försöker dra ut henne när byxorna dessutom var neddragna och borde ha varit under överdragsbyxorna?

Tejpbitarna är från minst två rullar. Ena rullen inte hittad.
2015-11-14, 08:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Har läst igenom lite förhör med N och har tagit mig friheten att analysera

FL visar en bild på L för N när tejpen fortfarande sitter kvar och får ingen reaktion på det , varför? Jo han har redan sett henne i värre skick innan tejpen.
FL berättar att man hittat vålsporr i N :s dator och N blir mycket upprörd över detta, varför? Jo det är inte han som har laddat ner det och det vet han helt säkert.
FL berättar om förloppet i ladan och får ingen reaktion, varför? Jo N vet redan förloppet och har distanserat sig från det.
Ett vittne berättar att N katt kom hem efter flera dagar utsvulten och eländig och N börjar gråta, varför ? Jo för att han älskar sin katt och står inte ut med att den lider.
N får frågan om han har mördar L och suckar lite sen säger han att han aldrig har sett henne, varför? Han har aldrig sett L som person utan som ett material utan namn

Våldsporren var 6 stycken av 1500 som fanns i cachén. Inte nedladdat utan surfat.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-14 kl. 08:33.
2015-11-14, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Sexualbrottsförsvararen Brandtler talar direkt till SH och hånar Lisa, HL och systern! Jag förstår att det inte bekommer dig något. Men det säger en del om var dina sympatier finns.

Och att dina sympatier finns hos sexualsadistmördaren Nerijus Bilevicius är inget konstigt alls?

Och att du i inlägg efter inlägg pekar ut offrets far - som mördaren - är inget konstigt alls?

Att du därmed hånar offret och offrets familj - är det inget konstigt alls?

Sjukt obehagliga och konstiga tankegångar - kan inte vara på riktigt.
2015-11-14, 08:54
Medlem
PeterNosters avatar
[quote=Reviews|55380307]
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
TIDERNA
MINA NYA BERÄKNINGAR

Vill göra ett tillägg här emellan: (s.344-345) Bo berättade att han och Ann-Sofi hade varit i deras torp den 7 juni 2015 och bl a målat i huset. De åkte hem på kvällen och han tittade på klockan då han satte sig i bilen. Klockan var då 19.14. Då de körde iväg såg han en av litauerna ett kort ögonblick genom ett buskage. Denne var då vid ytterdörren till Gerds torp. Han såg inte vad han gjorde där. Han såg inte den andre mannen.

Samt: Den 7 juni 2015 lämnade Ann-Sofi och Bo sitt torp vid 19.15- tiden. Hon såg då att en av litauerna kom ut från Gerds torp och han hade då använd byggplast i famnen. Det såg ut som att han städade upp efter sig i huset. Ann-Sofi såg inte var han gjorde av plasten. Hon sa att det kunde mycket väl vara så att de gjort arbeten inne i Gerds torp med fönstren o d och att det var till det de använt plasten.

Helt obegripligt hur ofta hantverkarna hos Gerd dyker upp i tråden. Det är inte NB och AB som jobbar där vilket har förklarats cirka 25 gånger i tråden. Varför det finns i FUP måste nog anses vara ett lamt försök att förklara var han fick tag i embalage att slå in LH i.

Tänk nu efter varför du skriver detta. Det kan vara något fel på dig och risk finns att det kan upprepas.

Edit:
Har dessa vittnen identifierat "litauern" till att vara NB? Att de inte jobbat där hindrar ju inte att plasten hämtas där.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-14 kl. 09:10.
2015-11-14, 09:08
Medlem
mjohan84s avatar
Hustrun till gm Säger att hon lever på det som finns kvar på kortet .
Borde inte allt som gm äger frysas och ev vara en del utav skadeståndet ?
2015-11-14, 10:00
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fortfarande ingen som kan förklara varför lappen i jackfickan inte var mer skrynklig. Den verkar snarare ha lagts dit i ett senare skede. Varför ansågs det viktigt att visa hur Lisas förmodade färdväg var? Tänk om Lisa inte åkte den vägen?
Enligt FUP (sid 68) är det ingen vanlig papperslapp utan en bit tårtkartong (vikt två gånger) vilket kanske kan förklara varför den inte var skrynklig:

"Den 7 juni kunde Helena inte arbeta på caféet och Lisa skulle då åka moped till och från arbetet. De hade "rekat vägen" helgen innan och skrivit upp vilken färdväg Lisa skulle åka. Hon hade själv skrivit upp vägen på en bit tårtkartong. De hade också kört vägen helgen innan och hon hade själv övningskört på vägen. Stefan hade tankat och gjort iordning mopeden åt Lisa."
Senast redigerad av angladotter 2015-11-14 kl. 10:22.
2015-11-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Och att dina sympatier finns hos sexualsadistmördaren Nerijus Bilevicius är inget konstigt alls?

Och att du i inlägg efter inlägg pekar ut offrets far - som mördaren - är inget konstigt alls?

Att du därmed hånar offret och offrets familj - är det inget konstigt alls?

Sjukt obehagliga och konstiga tankegångar - kan inte vara på riktigt.

Ingen är dömd. Det spelar ingen roll hur mycket du fantiserar om onda sagor.
Men -Tore Brandtler, 67 år, är bevisligen en sexualbrottsadvokat som ägnat sin gärning åt att framförallt försvara sexualbrottslingar.
Det är hans kall.
Du får skilja på sagor och fakta.
2015-11-14, 10:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag kan ge exempel. Finns fall även här i landet lagom där i detta fall en fd man hängde frun på vinden i en träbalk, rättsläkaren " bekräftade" självmord i detta fall men kvinnans dotter vägrade ta in att hennes mamma hade begått självmord. Teknisk bevisning osv visade sedan att så inte var faller tack vare träbalken, repets (snarans) olika positioner bevisade att en människa i luften i väntan på döden (kvävning) icke kunnat "förflytta" repet vågrätt flertalet ggr utan det måste vara en person ifrån marken. Leta upp fallet, jag gör det icke åt dig, på så vis får du nåt att göra, du verkar ha för mycket fritid nämligen.

Om vi nu antar att LH hängde sig själv och NB sedan förlustade "sig på na" därav DNA bevisens förekomst ifrån NB osv säger vi.

En av tusen hängningar/strypningar är mord sa rättsläkaren AB och detta tog du fasta på. Sedmera säger du att vanligaste dödsorsaken på yngre tjejer är självmord. Du säger däremot att du inte vet/ känner till "medelklassens" självmordsstatistik. Där kan jag hjälpa dig, den sociala tillhörigheten är icke aktuell i Lisas fall, hennes " sociala-jag" har ej ännu utvecklats i denna ålder. Detta sker senare och när såväl detta sker så finns det vissa kategorier i samhället som är mer självmordsbenägna, måste inte alltid vara den lägre kategorin. Firmor går i kk och skulderna är oumbärliga, hög- / låg konjunkturen växlar osv. Så egentligen är det ej den sociala tillhörigheten som står i fokus utan livet/framtiden man får ifrån den sociala statusen kan vi säga. Vi säger väl inte detta utan jag vet att så är. Och på tal om vad jag vet, en hel jävla del faktiskt . Därav vill jag veta vad du tror/du vet, du har ju Fup till hjälp angående personalian beträffande LH , är det av psykologiska eller psykiatriska förhållanden Lisa begått självmord?

När du svarat på detta skall jag svara på dina "hypoteser" . Exempelvis den du numera lanserar. Åklagarens/trådens gärningsbeskrivning/motivbild angående sexualmord, är som du uttrycker det "hemsk" men din hypotes om att NB hittat en hängd ungdom hängandes i luften och därefter "förlustat" sig på henne anser du vara mildare/skonsammare . Nja där kan jag "rätta" dig om och om igens angående "vilken av gärningarna är sjukare," men den tar vi efter svaret jag inväntar. Psykologisk eller psykiatrisk anledning till din "hypotes" att LH begått självmord. Självmord är en process serru, särskilt ett fullbordat
självmord av en 17 -årig tjej. . . .

Det är ju helt befängt att lansera en självmordsteori i det här fallet, inget i LH,s liv pekade på att hon på något sätt skulle vara suicidal, tvärtom en ung flicka som hade en god aptit på livet, helt sjukt att ens kunna tänka ut ett sådant scenario.

Sanningen är tyvärr att NB hängde en medvetslös LH därför inga fotavtryck eller spår av kamp på dödsplatsen, han hade redan passiviserat henne och fullföljde sin plan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in