Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Detaljer som antalet varv runt halsen brukar inte offentliggöras vid självmord, så det kan jag inte. Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan med en snara som har två varv runt halsen? Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan, eller kan vi avfärda mordhypotesen?
Jag kan ge exempel. Finns fall även här i landet lagom där i detta fall en fd man hängde frun på vinden i en träbalk, rättsläkaren " bekräftade" självmord i detta fall men kvinnans dotter vägrade ta in att hennes mamma hade begått självmord. Teknisk bevisning osv visade sedan att så inte var faller tack vare träbalken, repets (snarans) olika positioner bevisade att en människa i luften i väntan på döden (kvävning) icke kunnat "förflytta" repet vågrätt flertalet ggr utan det måste vara en person ifrån marken. Leta upp fallet, jag gör det icke åt dig, på så vis får du nåt att göra, du verkar ha för mycket fritid nämligen.
Om vi nu antar att LH hängde sig själv och NB sedan förlustade "sig på na" därav DNA bevisens förekomst ifrån NB osv säger vi.
En av tusen hängningar/strypningar är mord sa rättsläkaren AB och detta tog du fasta på. Sedmera säger du att vanligaste dödsorsaken på yngre tjejer är självmord. Du säger däremot att du inte vet/ känner till "medelklassens" självmordsstatistik. Där kan jag hjälpa dig, den sociala tillhörigheten är icke aktuell i Lisas fall, hennes " sociala-jag" har ej ännu utvecklats i denna ålder. Detta sker senare och när såväl detta sker så finns det vissa kategorier i samhället som är mer självmordsbenägna, måste inte alltid vara den lägre kategorin. Firmor går i kk och skulderna är oumbärliga, hög- / låg konjunkturen växlar osv. Så egentligen är det ej den sociala tillhörigheten som står i fokus utan livet/framtiden man får ifrån den sociala statusen kan vi säga. Vi säger väl inte detta utan jag vet att så är. Och på tal om vad jag vet, en hel jävla del faktiskt . Därav vill jag veta vad du tror/du vet, du har ju Fup till hjälp angående personalian beträffande LH , är det av psykologiska eller psykiatriska förhållanden Lisa begått självmord?
När du svarat på detta skall jag svara på dina "hypoteser" . Exempelvis den du numera lanserar. Åklagarens/trådens gärningsbeskrivning/motivbild angående sexualmord, är som du uttrycker det "hemsk" men din hypotes om att NB hittat en hängd ungdom hängandes i luften och därefter "förlustat" sig på henne anser du vara mildare/skonsammare . Nja där kan jag "rätta" dig om och om igens angående "vilken av gärningarna är sjukare," men den tar vi efter svaret jag inväntar. Psykologisk eller psykiatrisk anledning till din "hypotes" att LH begått självmord. Självmord är en process serru, särskilt ett fullbordat
självmord av en 17 -årig tjej. . . .