Citat:
Ursprungligen postat av
GreatJenkins
Det jag kallar overklighetskänslor är när jag får känslan att jag inte befinner mig i den verklighet jag är van vid (Vid nyktert tillstånd).
Utifrån det du beskriver så låter det som att du får panikattacker och vid dessa så får du overklighetskänslor? Låter lite som depersonalisation/derealisation och i det fallet så skulle jag faktiskt inte rekommendera att röka.
Det är ju faktiskt inget farligt, är ju inget neurologiskt eller fysiskt fel. Men risken är den att när du väl börjar röka igen så kommer du associera rökningen med det tillfället då du började få overklighetskänslor och sen kanske du börjar oroa dig över detta. Då marijuana förstärker dina känslor så lär du isf få mer ångest än vanligt när du tänker tillbaka på detta tillfälle. Då ångest ofta är det som "triggar" dessa attacker så kan overklighetskänslorna komma tillbaka.
Du gör ju som du vill. Hade jag varit du så hade jag låtit bli eller åtminstone haft Xanor eller någon annan benzo tillgängligt ifall du skulle snea ur totalt när du röker, better safe than sorry.
Lyckat till

!