2015-11-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerbullen
Även om man blir dömd efter anställning?

Tror det beror på brottet isåfall, inte säker på att det är fackligt okej att sparka nån om de skulle ha t.ex slagit ner nån på stan, däremot skulle väl nån som åkt dit för rattfylla nog inte få jobba kvar.
Citera
2015-11-13, 16:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindelharpan
Finns en Bertil på lexbase som jobbar på Nettbus i Östersund vet inte om det är han då han är 64år.
Enkelt att söka där och sedan på facebook!

Citat:
Stämmer bra det. Kan det vara rätt man tro? Urvalet är ju inte sådär jättestort direkt.

MGM är inte någon Bertil, så skippa lägga ut det namnet i tråden, tycker jag.

(Tar fredag nu, så om andra namn diskuteras och jag inte skriver något om det behöver det inte betyda att det är rätt namn.)
Citera
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Utan anställning får man inte jobba alls..

Nähe? Är du helt säker på det...?

Menar såklart om man blir dömd när man redan är anställd.
Citera
Medlem
Nån får väl kolla på polisens logg i morgon eller måndag och se vad som finns. Om misstanke mot den gripne kvarstår/stärks kommer det till den punkt när en försvarare ska till och då vet vi mera.
Citera
2015-11-13, 16:45
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

(Tar fredag nu, så om andra namn diskuteras och jag inte skriver något om det behöver det inte betyda att det är rätt namn.)

Okej vad bra. Glömde att det är du som bestämmer här...
Citera
2015-11-13, 16:47
Medlem
Citat:

Du har ingen aning om vem det är. Personen som greps är fel man.
Citera
2015-11-13, 16:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Okej vad bra. Glömde att det är du som bestämmer här...

Jag bestämmer inte alls, säger bara att MGM inte heter Bertil. Det är självklart upp till dig och alla andra att droppa Bertil-namnet i tråden ändå, sedan får väl någon om hen vill RP:a inlägget och låta en moderator bedöma om det är ett regelbrott.
Citera
2015-11-13, 16:48
Medlem
Citat:

Får jag fråga varför du inte lägger upp namnet när du redan vet det? Eller finns det någon sådan regel att du inte får det.. Eller är det mer spännande om någon i tråden listar ut detta själv?
Citera
Medlem
Scenario:

Somalisk härjunge tillåts på vanligt maner att fritt terrorisera omgivningen, inga försök att hålla ordning på barnet sker.

Stressad busschaufför på språng får spendera sin enda tiominuters paus på ett tiotimmar arbetspass med att hasta från en del av terminalen till en annan och ser i hasten inte ovan nämnda barn. Följden blir kollision med tillhörande snubbling vilket medför i nuläget högst oklara skador på barnet. Ställd inför en hop tillskuyndande klankrigare väljer mannen att avlägsna sig från platsen.

Modern och tillhöriga släktingar uppfattar händelsen och tolkar den genast på ett felaktigt men potentiellt ekonomiskt lönsamt vis, sensitivitetstränad dialogpolis kommer till platsen och väljer av hudfärgsrelaterade skäl att inte initialt ställa sig kritisk till gärningsbeskrivningen varpå mördarjakten omedelbart inleds.
Citera
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavion
Hittar bara 8 män som är 63 år i Östersund som är förekommande i Lexbase. Vågar man lägga upp listan med namn här?
Låter ju märkligt då första vittnesuppgifterna sa en medelålders man och åldern skulle vara mellan 30-60. Om man stått så nära att man sett vad som hänt så kan man väl skilja på en trettioåring och en dubbelt så gammal man?
Citera
2015-11-13, 16:49
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Jag bestämmer inte alls, säger bara att MGM inte heter Bertil. Det är självklart upp till dig och alla andra att droppa Bertil-namnet i tråden ändå, sedan får väl någon om hen vill RP:a inlägget och låta en moderator bedöma om det är ett regelbrott.

Namnet Bertil säger nog de flesta inte så mycket, vem som helst kan komma fram till det här på egen hand med tillgänglig info. Vi är här för att diskutera, ingen är uthängd.

Om du nu vet att det inte är "Bertil", vem i helvete är det då? Nej just det...
Citera
2015-11-13, 16:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Du har ingen aning om vem det är. Personen som greps är fel man.

Jag vet inte vem som är GM, nej. Men jag vet vem som är MGM, och att denne idag anhölls på sannolika skäl misstänkt för grov misshandel. Åklagaren kan förstås vara ute och cykla, jag kan inte bedöma det. Men just att han bara är misstänkt och ännu inte ens häktad är väl ett skäl att vara försiktig med att lägga ut namnet, särskilt om du har rätt i att det är fel man som gripits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in