2015-11-13, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så känslosamma tror jag den utredande polisen var här också.
För att inte tala om de inblandade MP-militärerna.

Egentligen svarar jag inte hjärnsvaga personer utan avatar.
Kom med lite bärande bevis för ditt malande skitsnack.
Alla som INTE visar känslor i ett sådant här fall är väl inte friska i huvudet.
När en ung kvinna blir mördad påverkar det alla normalbegåvade människor.
Men jag tvivlar väldigt starkt på att du hör till den kategorin.
Det har vi ju sett åtskilliga prov på i tråden.
Du har fortfarande inte svarat på vad du har för kompetens att ifrågasätta
något av det du skriver massa skitinlägg om hela tiden.
Vad har du erfarenhet av polisiära utredningar?
Vilken utbildning har du som gör att du är skickad att ens kommentera frågan.
Vilka erfarenheter har du av militär verksamhet?
Har du gjort lumpen överhuvudtaget?
Så länge som du inte kan ge svar på dessa frågor så ska du inte uttala
dig i fallet alls, du skämmer bara ut dig totalt.
Allt skitsnack om Lisas pappa med m.m har visat att du varken kan ta till
dig fakta, att förstå vad som sägs i fallet under rättegången eller
att du besitter några som helst kunskaper som gör dig trovärdig för fem öre.
2015-11-13, 16:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Fejk lada?

Professionellt mord att bajsa på golvet?
Hämdlysten kollega?
Öststatsmilitärer?
Tjuv som rekar?
Lisa leker detektiv?
Påståenden som kan få vem som helst att framstå som ett geni!
Geni...?! Det där låter som en beskrivning gjord av någon som har diagnosen paranoid schizofreni.
"Paranoid schizofreni är en av de vanligaste varianterna av schizofreni, vilken kännetecknas framför allt av paranoia, vanföreställningar och hörselhallucinationer."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Paranoid_schizofreni
Det sitter nog rätt många här i tråden som har liknande diagnoser.

En normalt tänkande människa skulle aldrig ens få för sig att tänka eller prata i termer som plantering av bevis, att militären, öststatare och bla bla bla... fan och hans moster var inblandade i mordet på Lisa.

Vi har en sexualsadistisk mördare inom lås och bom och bevisning finns i massor.
Nu väntar vi bara på att domen ska falla. LIVSTID och inget annat bör det bli!!!
2015-11-13, 16:17
Bannlyst
Lite raderingar har skett på Neros youtube, vet inte vad det beror på. Men passa på nu att kolla in vilka klipp han gillar och att vissa av dem har försvunnit, vanan trogen.

https://www.youtube.com/user/28nerux/discussion
För att slippa att några flashbackidioter kommer och påstår att jag har begått ett karaktärsmord på den misstänkte (och andra förtalande kommentarer enbart avsedda att censurera) så passa på att kolla in hans gilla lista medan den finns kvar. Men också kommentarerna i diskussionen om hur det ändå går att se hans kära favorit nummer fem i listan. Så att man slipper ta den diskussionen efter att någon raderat det som legat framför näsan på alla jorden runt dag efter dag. Typ tejpade flickor och annat.

https://www.youtube.com/watch?v=uO2II98Hz1g
Min Omhuldade

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/11/13/min-omhuldade-nerijus-bilevicius/
Svensk Text

http://soho.spotlife.se/my-cherished-27/
Engelsk text (extremt belastad sida just nu) segt ... ge det lite tid.

En del påstår att det finns någon likhet med mordet på Lisa Holm i denna video, kan det verkligen stämma? Var är i så fall likheten då? Finns det verkligen tecken som tyder på att han kan ha inspirerats av videon?
2015-11-13, 16:18
Medlem
Ett vittne ser in i lokalen den 9 juni där Lisas kropp senare hittas, han ser bland annat trasmattor framför skåpdörrarna.
När kroppen sedan hittas den 12 juni, på fotot finns inga trasmattor framför skåpdörrarna och vittnet nämnde inte om att i det skåpet där kroppen fanns hängde det massor med Lisas kläder ut från skåpdörröppningen.
Enligt vittnets uppgifter det som fanns i lokalen, tyder det på att kroppen kom till lokalen mellan den 9-12 juni.
Om kroppen hade transporterats med NB:s bil från ladan till Martorp borde det funnits spår eller DNA från kroppen i bilen, men polisen hittade ingenting som tyder på att kroppen transporterades med NB:s bil.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-13 kl. 16:31.
2015-11-13, 16:36
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
. Hon kan ha varit inne i ladan tidigare och sett att det fanns balsnören där. Varför skulle NB dra henne fram och tillbaka? Det räcker med en gång för att tappa örhängen. Att NB dök upp strax efteråt är en ren tillfällighet. Det finns många tillfälligheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

I utredningsunderlaget redovisade/påvisade skador/fynd
Snörfåror/ intryckningar i huden i halsens hela omfång motsvarande två varv med knut av det
snöre/rep som påträffades vid undersökningen på fyndplatsen

Kan vi en gång för alla avfärda sälvmordshypotesen? Du är ju googlekung, kan du visa på ett enda exempel på där någon hängt sig själv med en snara som har två varv runt halsen?
2015-11-13, 16:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Kan vi en gång för alla avfärda sälvmordshypotesen? Du är ju googlekung, kan du visa på ett enda exempel på där någon hängt sig själv med en snara som har två varv runt halsen?
Detaljer som antalet varv runt halsen brukar inte offentliggöras vid självmord, så det kan jag inte. Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan med en snara som har två varv runt halsen? Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan, eller kan vi avfärda mordhypotesen?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-13 kl. 16:50.
2015-11-13, 16:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vilken " någon" hade tillgång till NB:s blod. ? Provtagaren är förmodligen en sjuksyrra. Kemlab man skickar provet till finns förmodligen på närmaste sjukhus. Någon doktor har ordinerat provet, varför kommer inget analyssvar proverna från lab?

"God patriotisk anda" - är det att förvägra en 17- årig flicka rättvisa? En hel kedja av personer är i så fall införstådda med fusket. För det räcker inte att en är införstådd.

Framför allt - vad är MOTIVET till att mörda en 17- årig flicka?

Jag misstänker att du inte har ett "mer detaljerat scenario" till hur "fusket" har gått till. Enbart önskedrömmar att detta är något spektakulärt som hänt i Sverige. Kanske även främmande makt är inblandad. Spännande. Det spinner vi vidare på.

Sorry, men du får bevisa att du har nåt mer än yviga spekulationer.
Till skillnadfrån dig så vet jag inte vem som mördade Lisa Holm eller varför hon mördades. Mitt scenario handlar om misstanken att militära resurser sattes in för att sätta dit en starkt misstänkt gärningsman.
2015-11-13, 16:59
Medlem
Citat:
Detaljer som antalet varv runt halsen brukar inte offentliggöras vid självmord, så det kan jag inte. Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan med en snara som har två varv runt halsen? Kan du visa på ett enda exempel där någon har hängt någon annan, eller kan vi avfärda mordhypotesen?
Att hon är mördad är ingen hypotes din ding dong, denna grisen fick snaran virad 2 ggr runt halsen!

http://www.omgfacts.com/lists/3724/A-French-pig-was-publicly-executed-for-the-murder-of-a-child-in-1386
2015-11-13, 17:02
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:

Anade att du skulle komma med ett sånt motargument istället för att ens ägna mitt påstående en enda tanke om vad frågeställningen innebär... du tycker inte just det faktum att det är två varv bör ägnas en tanke?

Hur gör man en sån snara med två varv om man ska hänga sig själv? För mig så är det helt osannolikt förfarande. Men jag förstår att du inte klarar av att fundera på det, det enda du gör är att käfta emot utan att ens försöka fundera en smula innan.

Det är helt värdelöst att diskutera med dig, detta blir troligen mitt sista inlägg i diskussion med dig, du förstör hela tråden med helt jävla värdelösa inlägg.
2015-11-13, 17:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brysselkool
Att hon är mördad är ingen hypotes din ding dong, denna grisen fick snaran virad 2 ggr runt halsen!

http://www.omgfacts.com/lists/3724/A-French-pig-was-publicly-executed-for-the-murder-of-a-child-in-1386
Okej, du fick gå utomlands och tillbaka till 1386 för att hitta någon som har hängts med två varv. Det var en gris, och det var en offentlig avrättning. Vad som än dödade Lisa så var det inte en laglig avrättning.
2015-11-13, 17:09
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Tjafsa med varandra kan göras i PM istället för att skräpa ner tråden med eländet.

/Mod
2015-11-13, 17:25
Medlem
Iförd Irinas rödvita trädårdhandskar av märket DoIt med insida av smidigt getskinn ger sig Nerijus i kast med sitt illdåd. Hon försöker springa undan men har ont i foten från gårdagens stickskada som inte ens dubbla strumpor råder bot på så Nerijus hinner lätt upp henne och smäller till henne i knävecket så hon faller. Han kastar sig över henne och hon försöker skrika men Nerijus tystar henne med sin behandskade hand. Hon inser att för att avvärja en våldtäkt skall hon inte bita honom då det lätt övergår i mord istället. Men hennes DNA finns nu på handskens skinndel i form av tårar, snor och saliv. Kräng av henne jackan delvis och på med ett lärkhuvud av balsnöre runt halsen så blir hon strax spak. Led in henne i DET rummet och rigga upp henne på tå under DET röret. Tejpa och bakbind lite bättre. Det finns en massa små detaljer i det här som vi inte vet utan får gissa. Men på det beskrivna sättet förklaras Lisas DNA inuti tejprullen och lite var stans på balsnöret. I samband med att hans byxor tvättas så tvättas också Irinas rödvita trädgårdshandskar av märket DoIt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in