2015-10-25, 02:20
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Att Sd ens bryr sig i en systemkollaps som denna visar att det är ett karriäristparti som söker etablissemangets godkännande snarare än ett radikalt parti för förändring åt de breda folkmassorna.

Om jag var riksdagsledamot för NMR hade jag delat ut filtar och mat till hemlösa svenskar, alternativt lynchat någon kriminell blatte och hängt upp liket på Rinkeby torg.
Citera
2015-10-25, 04:30
Medlem
MrWins avatar
Har jag inte fel för mig är Nobelstiftelsen skattebefriad. Kommer SD till makten kan man alltid se över skattereglerna.
Citera
2015-10-25, 04:56
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vad skulle hända om Jimmie blev inbjuden och tackade nej?

Han skulle t.o.m. nästa år innan inbjudningarna säga, "jag har inget som helst behov, att sitta där med de illaluktande svinpälsarna i Nobelkommittén?

Jag hoppas verkligen att SD blir Sveriges andra största parti i nästa val. Åkesson blir då inbjuden till Nobelfesten. Åkesson tackar nej till inbjudan med motivering att han inte stödjer diktaturer likt Iran och Saudiarabien. Det klär av 7k och skapar komik på hög nivå Nobelkomiten är vår tids största skämt.
Citera
2015-10-25, 07:34
Medlem
Joe Blows avatar
Landet är i svår kris och ni bryr er om vem som skall gå på en fest i december?!? Fattar ni inte hur jävla lurade ni är att se åt ett annat håll än vad ni borde göra?
Citera
2015-11-12, 00:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag utgår från att Batra, Bush, Löfven etc nu också portas från Nobelmiddagen. De är ju lika rasistiska som Åkesson. Inte bara det, Åkesson snackar ju bara, med Löfven verkligen gör skillnad på dem och vi.

Ska inte Arnstad och Ernman få skrika ut sitt hat mot "nazzen" Löfven i SVT och SR nu ett par veckor framför?
Citera
2015-11-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Har jag inte fel för mig är Nobelstiftelsen skattebefriad. Kommer SD till makten kan man alltid se över skattereglerna.
De flesta stiftelser som stöder idrott, vetenskap, hälsa och sociala ändamål är skattebefriade så det är knappast något unikt för Nobelstiftelsen. Så visst kan man ändra lagen för alla stiftelser som hämnd för att en stiftelse inte gillar SD men det känns som en överreaktion. Varför man nu ens skulle vilja gå på en fest där det ändå är helt uppenbart att man inte är önskad är en annan fråga.
Citera
2015-11-13, 11:25
Medlem
groovesnuss avatar
Vill verkligen Jimmie gå på Nobelmiddagen? Det lär ju vara pintjock med icke-svenskar där.
Citera
2015-11-13, 12:24
Medlem
FruLibertass avatar
Det absurda är att Nobelstiftelsens ordförande Marcus Storch som är jude fördrevs iväg av kommunisterna i Ryssland.

Men Vänsterpartiet Kommunisterna som har faktiska historiska band till kommunism med alla sina massmord har han inga problem att sitta och skåla med på Nobelfesten.

Men Sveriges största parti som aldrig haft något samröre med fasism eller nazism spyr han ut sitt goda hat mot.

Genom att politisera det fantastiska Nobelpriset har han dragit ner det i smutsen. Vilken patetisk liten människa denna gubbe är.
Citera
2015-11-13, 13:58
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Det absurda är att Nobelstiftelsens ordförande Marcus Storch som är jude fördrevs iväg av kommunisterna i Ryssland.

Men Vänsterpartiet Kommunisterna som har faktiska historiska band till kommunism med alla sina massmord har han inga problem att sitta och skåla med på Nobelfesten.

Men Sveriges största parti som aldrig haft något samröre med fasism eller nazism spyr han ut sitt goda hat mot.

Genom att politisera det fantastiska Nobelpriset har han dragit ner det i smutsen. Vilken patetisk liten människa denna gubbe är.

Var väl trots allt Michael Sohlman som rullade in bollen i hörnet,så dagens efterträdare har ju bara bita ihop och fortsätta med idiotin för att inte tappa ansiktet totalt.
Men det blir intressant när Sverigedemokraterna bildar regering..
Citera
2015-11-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin

Mycket bra förslag. Om Nobelstiftelsen bojkottar SD som förnärvarande är Sveriges största parti >30%.

Så kommer SD i framtiden att verka för att hela skiten avskaffas, en sådan odemokratisk organisation
som Nobelstiftelsen är kan inte i fortsättningen erhålla skatteförmåner i en demokratisk stat. Enkla grejer.
Citera
2015-11-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag utgår från att Batra, Bush, Löfven etc nu också portas från Nobelmiddagen. De är ju lika rasistiska som Åkesson. Inte bara det, Åkesson snackar ju bara, med Löfven verkligen gör skillnad på dem och vi.

Ska inte Arnstad och Ernman få skrika ut sitt hat mot "nazzen" Löfven i SVT och SR nu ett par veckor framför?

Nu när samtliga andra partier för den politik som SD har förespråkat i ca 20 år - så borde väl hela riksdagens representanter inte ha inbjudningskort?

Lustigt nog finns det 9 partier i riksdagen. "Nobelfantasterna" och "kulturmarxisterna" som har kapat "Nobels minne" (och gör det i folkets namn - till trots att 40% av folket inte får vara med)

Det enda partiet Nobel hade röstat på vore SD. True story. Nobel var nationalist.

Extra fint att de gör en Industrialist(=rå kapitalist) Herr Nobel till en slags förespråkare för sin sinnesjuka kulturmarxism.

Vi pratar om ett land där "hög - utbildning" =skit.....Ett land som förbjöd forskning kring kärnkraft på Universitet och Högskolor.
Vi pratar om Sverige. Hela landet styrs av "känslo" människor - och vi kommer att få se ett brutalt uppsving gällade kriminalitet.....då feminister och kommunister....då får vi se vem som överlever.
Senast redigerad av Krutoman 2015-11-13 kl. 15:18.
Citera
2015-11-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baa
Håller med; lika med SANT.

Bör vi informera Nobelpristagarna om att Sverige är ett kunskapsfientligt land?

Det är extrem ironi att Sverige som kommunist-stat delar ut "flådiga fina diplom" för att stödja vetenskap.

Sverige var ju det landet som förbjöd kunskap på universitet och högskolor(Birgitta Dahl 1986).

Samma huvudmän delar ut skattebefriade pengar och har inte finessen att fatta att 30% röstar på SD.

Man bör informera samtliga nobelpristagare hur klimatet ser ut i Sverige kunskapssäten - att de är politiskt styrda av kommunister.

Om SD vill skicka flygblad till folk - till tex nobelpristagare. ATT pristagarna stödjer en kunskapsfientlig stat.

Om SD informerar pristagarna om det politiska klimatet i Sverige - så hade majoriteten av dem inte kommit. [SIC!]
Senast redigerad av Krutoman 2015-11-13 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in