2015-11-13, 11:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ps. Rekryterara inte en svetsare fler gånger till "global ledare". Vi klarar inte ens landets säkerhet. Då sover vi gott resten av mandatperioden!

Fast han har i alla fall visat att han kunde klara av ett riktigt jobb, i den av de termodynamiska huvudsatserna begränsade världen. Mer än föregångarens CV som enbart hade sin egen fantasis föreställningsförmåga som gräns...
Citera
2015-11-13, 11:58
Medlem
Citat:
Idioter som sitter vid spakarna, inget att oroa sig för, eller vara ledsen för. Det blir inte bättre än så här.

Vad tänker de med? De kan inte satsa full fart framåt på byggande och jobb och inte heller stoppa dårskaperna. Känns tryggt, fint och bra. TUT-TA nu! Stoppa! Inte för att jag vill, utan för att våra politiker inte kan bygga bostäder, fixa jobb eller något utan smarta, begåvade ledare. Dessa individer finns i näringslivet. Sorry grabbar som leder Sverige! Ni fixar inte det här.

Jag hade sagt: Asylrätten är helig, alla flyktingars rätt gränslösa, om vi haft förmågan att ställa om, fixa det omöjliga. Vi har inte dessa ledare. Vi måste tagga ned på ambitionerna. Det bådar inte gott. Nu kommer steg 2, efter gränskontrollerna.

Ps. Rekryterara inte en svetsare fler gånger till "global ledare". Vi klarar inte ens landets säkerhet. Då sover vi gott resten av mandatperioden!

Politik är lite som musik. Genier växer inte på trän. Det är inte varje kull som har någon skarpsynt.

Gubbar, precis som jag trodde. Vi kommer successivt se en minskning i trycket vid gränsen eftersom Tyskland sedan ganska länge infört kontroller vid sina gränser, ungern vid sina gränser, slovenien vid sina gränser etc. Och nu snart troligtvis Danmark.
Citera
2015-11-13, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Regeringen, eller socialdemokraterna, eller åtminstone deras högerfalang, ville givetvis hela tiden ha gränskontroller. Genom att lägga ut dimridån om att det var berörd myndighet som begärde det tror sig ledande gestalter inom regeringen kunna frisäga sig från ansvar och en eventuell svekdebatt ifrån vänsterhåll.

"Titta, vi ville inte det här egentligen, men myndigheterna vet bäst så vi följer deras begäran".

Hur skulle de låta ifall de istället sa, "Yes, vi vet att SD, KD och Moderaterna har rätt så vi gör en kovändning nu"

Vad jag har hört i intervjuer av ministrar så har de gjort en "samlad bedömning" dvs en sammanfattning av bedömningarna från Polisen, Migrationsverket mfl och att de ständigt hållts uppdaterade om det rådande läget. Nu ansågs situationen blivit allvarlig nog för införandet. Du är inte ens uppdaterad nog för att veta att Centerpartiet var det enda partiet som var emot en gränskontroll.
Citera
2015-11-13, 12:00
Bannlyst
Citat:
Idioter som sitter vid spakarna, inget att oroa sig för, eller vara ledsen för. Det blir inte bättre än så här.

Vad tänker de med? De kan inte satsa full fart framåt på byggande och jobb och inte heller stoppa dårskaperna. Känns tryggt, fint och bra. TUT-TA nu! Stoppa! Inte för att jag vill, utan för att våra politiker inte kan bygga bostäder, fixa jobb eller något utan smarta, begåvade ledare. Dessa individer finns i näringslivet. Sorry grabbar som leder Sverige! Ni fixar inte det här.

Jag hade sagt: Asylrätten är helig, alla flyktingars rätt gränslösa, om vi haft förmågan att ställa om, fixa det omöjliga. Vi har inte dessa ledare. Vi måste tagga ned på ambitionerna. Det bådar inte gott. Nu kommer steg 2, efter gränskontrollerna.

Politik är lite som musik. Genier växer inte på trän. Det är inte varje kull som har någon skarpsynt.

*Min fetning

Är det inte en sådan inställning som har satt oss i den här skiten från första början? Är man beredd att gå över lik och sälja ut välfärden bara för att asylrätten är det heligaste i universum så får man ju också stå sitt kast. Flyktingarnas rätt är på intet sätt gränslösa och asylrätten är icket helig!
Citera
2015-11-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det där med tokvänstern får du allt byta ut till tokcentern, de har offentliggjort att de är sveriges mest flykting/invandrarvänliga parti!
Det är konstigt att inte många inser det du hävdar. Kanske skulle man byta ut att definiera folket "det finns inga gränser" från tokvänster till tokhöger. Nej vänta, varför inte definiera dem gemensamt som vad de är - tokliberaler.
Citera
2015-11-13, 12:03
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fast han har i alla fall visat att han kunde klara av ett riktigt jobb, i den av de termodynamiska huvudsatserna begränsade världen. Mer än föregångarens CV som enbart hade sin egen fantasis föreställningsförmåga som gräns...

Ja, de öppna landskapen som sätter krokben för ett helt land. Psykot Reinfeldt njuter och drar upp en mellis i nya bostadsrätten. På den nivån är jag för ögonblicket. Red alert i en månad hos alla normaltänkande individer, men regeringen är experter på att möta pressen. Där slutar det. Då kollar vi några id-n nästa timme.
Citera
2015-11-13, 12:05
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Vad jag har hört i intervjuer av ministrar så har de gjort en "samlad bedömning" dvs en sammanfattning av bedömningarna från Polisen, Migrationsverket mfl och att de ständigt hållts uppdaterade om det rådande läget. Nu ansågs situationen blivit allvarlig nog för införandet. Du är inte ens uppdaterad nog för att veta att Centerpartiet var det enda partiet som var emot en gränskontroll.

NU JA! Sverigedemokraterna la in bromsen för flera år sedan. Moderaterna och Kristdemokraterna nu i veckan. De andra partierna gör ännu abruptare helomvändningar och försöker undvika hyckleristämpeln som vanligt genom att axla över ansvaret på myndigheterna.

Centerpartiet skall ha cred för att de inte hycklar i allafall.
Citera
2015-11-13, 12:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Det är konstigt att inte många inser det du hävdar. Kanske skulle man byta ut att definiera folket "det finns inga gränser" från tokvänster till tokhöger. Nej vänta, varför inte definiera dem gemensamt som vad de är - tokliberaler.

Den här gången i historien är de liberaler, tidigare har de varit kommunister eller trott på något annat Lyckorike, eller någon annan "historisk nödvändighet", som ligger alldeles runt hörnet.

Kalla dem utopister istället. Hyperrationalister. Frontallobsdementa. De kommer i många olika ideologiska lånekläder, men känns igen på gången och på hur framtidstron stoppar input från verkligheten.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2015-11-13 kl. 12:10.
Citera
2015-11-13, 12:08
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
*Min fetning

Är det inte en sådan inställning som har satt oss i den här skiten från första början? Är man beredd att gå över lik och sälja ut välfärden bara för att asylrätten är det heligaste i universum så får man ju också stå sitt kast. Flyktingarnas rätt är på intet sätt gränslösa och asylrätten är icket helig!

En principtanke behöver i det verkliga livet alltid åtföljas av handling och en praktisk syn på vad som behöver göras för att principen ska fungera. Det är inget fel på principtanken, om man haft koll på resten. Det har man inte. Då måste vi överge principerna. Det är här det glappar och har gjort i två månader, eller kanske tio år. Jag vet inte, jag vaknade nyss*. Som en stor del av svenskarna. Vi blir dock inte SD-are på kuppen, utan starkt fientliga till alla partier. Grattis Sverige!

*Har vetat, men vägrat tro det värsta… har tänkt att vid avgrunden så finns det någon som kliver fram och pekar ut en riktning, men icke. Ad hoc även när det är katastrofläge.
Senast redigerad av IQ130 2015-11-13 kl. 12:15.
Citera
2015-11-13, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av artid

Det spelar nog ingen roll vad jag och andra hävdar, vissa kommer ändå att skrika vänster, vänster , vänster om allt de inte gillar, likt en senil tvångspatient på äldreboende.
Citera
2015-11-13, 12:11
Medlem
BigDingDongs avatar
Hur fungerar kontrollen av bilar och bussar som kommer över Öresund? Någon som vet?
Citera
2015-11-13, 12:15
Bannlyst
Citat:
Det spelar nog ingen roll vad jag och andra hävdar, vissa kommer ändå att skrika vänster, vänster , vänster om allt de inte gillar, likt en senil tvångspatient på äldreboende.
Det är sant, det är lätt hänt att man går in i den tankefällan att allt ont är vänstern, även jag gör det klavertrampet titt som tätt. Jag ska försöka bättra mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in