Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Mig veterligen har det aldrig tidigare hänt att ett partis sympatier skiljer 10 procent mellan olika institut.
Anledningen till det har flitigt diskuterats i tråden.
Där jag skulle vilja lägga till en grupp. De som inte erkänner att de röstar på SD. Knappt inför sig själva. Och då självklart inte ens inför Sentio.
Detta mörkertal kan då inte mätas. Det blir en felfaktor i sig. Och då menar jag inte de som ger felaktiga uppgifter p.g.a. rädslan för att bli registrerad som SDare eller i allmänhet vill jävlas.
Har själv läst trovärdiga beskrivningar av moderata kommunpolitiker som röstar SD i riksdagsvalet.
Vilket de naturligtvis inte skulle stoltsera med i någon OU eller inför någon annan.
Har själv träffat på ett antal genom åren som vägrar berätta vilka de röstar på. Redan innan SD fanns.
när man räknar med "inkompetensfaktorn" som tex Macarthur här i tråden brukar räkna fram regelbundet ser man att skillnaden inte är så stor trots allt ,och senaste Sentio var intressant i det fallet att både KD och MP låg under spärren när man tog hänsyn till Sentios "medvetna" fel. mp tex 3,99 ,kd kring 2,7 och sedan FI på kanske 2 procent det innebär att SD skulle behöva ca 46% för att få egen majoritet