2015-11-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nerijus advokat IR hade den och vad fick hon ut av den... absolut INGENTING vilket hon bevisade flera gånger om i rättegången! End of story!
Jo, men jag tycker att alla som misstror FUP:en borde förvissa sig själva m h a slasken och inte lita på Rönnbäckskan. För min del räcker FUP:en alldeles utmärkt.
2015-11-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inget av det du räknar upp motsäger min hypotes att NB hittade Lisa hängande i ladan och förlustade sig på hennes kropp. Ett avskyvärt brott, men inte hälften så avskyvärt som det som beskrivs i gärningsbeskrivningen.

Det är inte så svårt att hitta alternativa teorier när alla bevis ligger på bordet. Det är bland annat därför som man inte presenterar alla bevis innan förhören hålls, eftersom att det då ges en möjlighet att bygga upp en historia som passar in i vad som kan bevisas.
2015-11-13, 00:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vittnet har ganska många rätt så varför inte mattorna.
Han har en del fel också, bl.a. att en grön stövel skulle ha stått intill skiljeväggen, när det var en svart sådan, osv. - Vittnet var själv klarsynt nog att inte vilja utesluta att hans synintryck kan ha blandats ihop. – Inte någon gång nämner han den långa träbänken framför skåpen varför det inte kan uteslutas att han efter den hastiga titten i efterhand kommit att uppfatta denna som en trasmatta. Det förstärks också av att han inte utesluter att det stått en femlitersdunk på golvet framför ett av skåpen (det stod en tjugolitersdunk, till hälften dold av kläder, på träbänken intill det öppna skåpet). - En femlitersdunk återfanns alldeles t.h. om ytterdörren, under ett bord. - F.ö. borde (om kroppen placerats i skåpet efter vittnets titt) "trasmattorna" ha återfunnits i rishögen tillsammans med LH:s jacka, hjälm mm.
2015-11-13, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han har en del fel också, bl.a. att en grön stövel skulle ha stått intill skiljeväggen, när det var en svart sådan, osv. - Vittnet var själv klarsynt nog att inte vilja utesluta att hans synintryck kan ha blandats ihop. – Inte någon gång nämner han den långa träbänken framför skåpen varför det inte kan uteslutas att han efter den hastiga titten i efterhand kommit att uppfatta denna som en trasmatta. Det förstärks också av att han inte utesluter att det stått en femlitersdunk på golvet framför ett av skåpen (det stod en tjugolitersdunk, till hälften dold av kläder, på träbänken intill det öppna skåpet). - En femlitersdunk återfanns alldeles t.h. om ytterdörren, under ett bord. - F.ö. borde (om kroppen placerats i skåpet efter vittnets titt) "trasmattorna" ha återfunnits i rishögen tillsammans med LH:s jacka, hjälm mm.

BRA beskrivning av hur VITTEN kan fungera under förhör.
Disponent
2015-11-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fanns inga snören under trappan, och det var mer ostört inne i ladan. Respektlöst eller inte, det kan vara sant. Inget i den medicinska undersökningen motsäger självmord förutom en slutsats som en rättsläkare drar av andra orsaker än medicinska, och det finns heller inga vittnen eller andra tekniska bevis som motsäger självmord. Handsken och örhangen (3 st) kan hon ha tappat under hanteringen efter dödsfallet och skadan vid knävecket fick hon när teknikerna tog ut henne ur skåpet i byssan,vill jag minnas, men kan inte belägga det nu. Varför är det solklart att hon mördades?

Det här är nog mitt sista inlägg till dig, för jag upplever att du kommer med så mycket fantasifulla hypoteser, det blir bara absurt Xenia. Hur visste Lisa att det fanns snören i ladan, hon har blivit skjutsat, lämnad och hämtad varenda dag efter arbete, förutom hennes sista dag. Skulle hon då bestämt sig, efter att sms:at pappa att hon nu på väg hem, gått in i ladugårdsbyggnaden mittemot för att söka efter snören att hänga sig i. Sen så att Nerijus dykit upp strax efteråt och funnit Lisa, skurit ner henne, sen dragit henne genom HELA långa stalldelen så att hennes örhängen trillade av, sen har han ångrat sig, och dragit henne tillbaka till slaktrummet för att emballera henne och tranportera bort henne till Martorp. Det ser du att det inte håller.
2015-11-13, 00:40
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat och varningar utdelade. Tråden handlar inte om vad skribenter tycker om medskribenter. Chattande är heller inte att rekommendera. Detta är ett diskussionsforum, inte en chatt.

/Mod
2015-11-13, 00:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och det betyder att alla foliehattar och mördarkramarna i tråden kan lägga ner att Lisa placerades i skåpet senare. Hon blev placerad i skåpet samma kväll hon mördades enligt obduktionen!

Plus att den anordningen med kläderna och dunken framför skåpet såg han strax efter lunch på tisdagen, strax efter kl 13, och så såg det ut när Lisa hittades på fredagskvällen.
2015-11-13, 00:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Det här är nog mitt sista inlägg till dig, för jag upplever att du kommer med så mycket fantasifulla hypoteser, det blir bara absurt Xenia. Hur visste Lisa att det fanns snören i ladan, hon har blivit skjutsat, lämnad och hämtad varenda dag efter arbete, förutom hennes sista dag. Skulle hon då bestämt sig, efter att sms:at pappa att hon nu på väg hem, gått in i ladugårdsbyggnaden mittemot för att söka efter snören att hänga sig i. Sen så att Nerijus dykit upp strax efteråt och funnit Lisa, skurit ner henne, sen dragit henne genom HELA långa stalldelen så att hennes örhängen trillade av, sen har han ångrat sig, och dragit henne tillbaka till slaktrummet för att emballera henne och tranportera bort henne till Martorp. Det ser du att det inte håller.
Det låter som ett utmärkt tillfälle, då hon inte kommer att saknas på en timme. Hon kan ha varit inne i ladan tidigare och sett att det fanns balsnören där. Varför skulle NB dra henne fram och tillbaka? Det räcker med en gång för att tappa örhängen. Att NB dök upp strax efteråt är en ren tillfällighet. Det finns många tillfälligheter. En man vid namn Blomberg blev häromdagen misstänkt för mord i Katrineholm. Är det annat än en tillfällighet?
2015-11-13, 01:00
Bannlyst
Lite uppiggande och upplysande dialog;
förhör av Inger Rönnbäcks expertvittne Jan Olsson som uppenbarligen ej fått tillräckliga upplysningar om fallet.
Men, även dåliga svar kan vara bra svar.

Åklagaren ställer frågor till Jan Olsson
Citat:
Du uttalar dig om DNA, men när du var aktiv var nästan innan DNA:s tid?
- Jo det var inte riktigt på det sättet.

Du uttalar dig om 35-åringen som en dna-släppare, vad har du för grund till det?
- Det förefaller vara så eftersom det är så mycket dna som kommer från honom.
Det kan ju vara så att han är skyldig också?
- Visst , så kan det vara.

Citat:
Målsägarbiträdet undrar om Jan Olsson har någon teori om hur 35-åringens dna hamnat innanför Lisa Holms byxor.
- Ja, nej jag har ingen direkt teori om det. Det är väl vad det är.
2015-11-13, 01:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du får inte göra så där. Skrattar så jag gråter mitt i allt det groteska...

Det finns inget intellektuellt alls i förhören med Nerijus om man nu inte anser att det är väldigt smart att sitta och säga... jag vet inte... det var inte jag... jag har inte en aning... jag förstår inte.
Intellektuelle Nero...jo, jag tackar jag.
Hans begåvningsnivå torde vara närmast jämförbar med Anders Eklunds skulle jag kunna tänka
mig.
Undrar om de två förresten får mötas framöver? Kanske tvångsonanisten Nero hamnar ihop med
honom? Eklund fick ordentligt med smörj förra året av arga medinterner - som förvisso
begått avskyvärda sexbrott själva och förtjänar nog med stryk de också om det nu ska
delas ut dylikt på våra kåkar - och balten lär vara i riskzonen för att åka på en och
annan propp han också.
Störst "chans" att få däng är det ju förstås om hejdlöse spermaskvättaren placeras ihop med
mera "vanligt" bus, "vanliga" mördare och annat klientel, där det fortfarande finns så mycket
mänsklighet kvar att ett utstuderat brutalt lustmord på en tonårsflicka väcker omedelbar
avsky och en vilja ger sig till känna att märka ett sånt slags svin på ett resolut sätt.
Förr eller senare. Helst förr förstås.
Senast redigerad av Grandioso 2015-11-13 kl. 02:19.
2015-11-13, 01:45
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskrygg
Då tycker jag verkligen att du ska komma med en egen VETTIG förklaring till hur
du har lyckats komma fram till den lysande ekvationen för ingen här mer än du
och resten av alternativteoretikerna kan se någon sådan möjlighet.
Ge gärna exempel på när han gjorde ett INTELLEKTUELLT intryck i förhören.
Vi är faktiskt väldigt nyfikna på dina motiv att kalla honom VETTIG.
Ett stressat och adrenalinspäckat Litauersvin kan säkert göra dessa misstag.
Spermaskvättarna i lampkupan var väl de sista hjärncellerna som kom ut.

Han ger ju inte intryck av att vara dum på något sätt i alla fall. Han är med på noterna och uppmärksammar när förhörsledarna påstår saker som inte kan stämma tidsmässigt osv. Yttrandet från arbetsgivaren tyder också på att han är hyfsat begåvad. Det går inte ihop med att han skulle ha agerat så sanslöst klantigt vid mordet. Man behöver inte vara Einstein för att fatta att man inte begår ett mord på sin egen arbetsplats som kryllar av ens eget DNA och där man t.o.m. har onanerat. Och inte heller krävs det något mastermind för att gräva en grop i förväg där man dumpar den döda kroppen med tillhörigheter om man inte vill att den ska hittas. Om NB har gjort det här framstår det närmast som att han velat åka fast och därmed blir det väldigt svårt att förstå hans ihärdiga nekande.
2015-11-13, 02:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Han ger ju inte intryck av att vara dum på något sätt i alla fall. Han är med på noterna och uppmärksammar när förhörsledarna påstår saker som inte kan stämma tidsmässigt osv. Yttrandet från arbetsgivaren tyder också på att han är hyfsat begåvad. Det går inte ihop med att han skulle ha agerat så sanslöst klantigt vid mordet. Man behöver inte vara Einstein för att fatta att man inte begår ett mord på sin egen arbetsplats som kryllar av ens eget DNA och där man t.o.m. har onanerat. Och inte heller krävs det något mastermind för att gräva en grop i förväg där man dumpar den döda kroppen med tillhörigheter om man inte vill att den ska hittas. Om NB har gjort det här framstår det närmast som att han velat åka fast och därmed blir det väldigt svårt att förstå hans ihärdiga nekande.
Tydligen var han inte smart nog i alla fall att inse den saken ty fakta talar sitt överjävligt
tydliga språk: han och ingen annan mördade Lisa. Vilket alldeles snart blir fastställt
i en rättslig dom och längre fram fastställt ytterligare gång eftersom väl hans ihärdiga
advokat vill driva målet vidare till hovrätten också. Till ingen som helst nytta.

En läxa har väl balten lärt sig av det här: det är rätt osmart att döda. Bättre att låta bli.
Tygla drifterna, bemästra den inneboende ondskan ty det går aldrig väl i slutändan.
Spara människoliv. Värna om sitt eget bästa.
Och att mörda för en sketen utlösnings skull, hur jävla korkat är inte det?
Senast redigerad av Grandioso 2015-11-13 kl. 02:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in