2015-11-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då föreslår jag att du går och lägger dig nu så att du orkar ta dig ur sängen tio minuter tidigare imorgon. Du slipper att stressa upp dig för en bagatell i ditt ordnade svenssonliv och dessutom så bidrar du med att rädda Sverige ifrån sönderfall, låter inte det som en bra lösning på ditt världsproblem?
Fint att du inte bryr dig. Frågan är dock varför du är I tråden om du tror att sömn kan bota flyktingkaoset.
Citera
2015-11-12, 23:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ober-sturm-bahn-fuhrer
Polisen kollar inte efter brottslingar.
Däremot måste ALLA visa pass/ID, inte ens när man landar på Arlanda efter semestern behöver man visa pass. man går och hämtar sin väska och går ut..

Jo om du kommer från ett land utanför Schengen / Nordiska passunionen så måste du alltid visa pass. Detta sker vid den första flygplats du kommer till inom området, ex om du åker från Thailand via Köpenhamn till Stockholm så får du garanterat visa pass i Köpenhamn.
Citera
2015-11-12, 23:11
Medlem
retepm.s avatar
Ingen verkar ifrågasätta varför vi har araber i Sverige?
Citera
2015-11-12, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
de väljer att agera som flyktingvärdar istället för at bekämpa brott. De sviker mig som medborgare.

Någon måste ju utföra gränskontrollen?
Citera
2015-11-12, 23:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Ingen verkar ifrågasätta varför vi har araber i Sverige?

Jo, många. 26,8% av svenska folket enligt senaste mätningen som kom idag.

Observera: En och annan duktig arab som anpassar sig till våra svenska förhållanden har jag och SD inget problem med. Men när de börjar bli väldigt många, och inte anpassar sig, utan vill leva sina arabiska seder och bruk i Sverige, då blir det problem. Det tycker nog de flesta.
Citera
2015-11-12, 23:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fint att du inte bryr dig. Frågan är dock varför du är I tråden om du tror att sömn kan bota flyktingkaoset.

Jag bryr mig, och jag är övertygad om att om du somnar lite tidigare ikväll istället för att hänga här i tråden och spy galla över polisen så orkar du gå upp lite tidigare imorgon så hinner du visa din ID för polisen även om sju andra kostymklädda personer står i kö för att visa legitimation. Du hinner med ditt tåg och Sverige räddas ifrån några som inte ska vara här.
Citera
2015-11-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Någon måste ju utföra gränskontrollen?
Du menar hjälpa flyktingar utan ID att få transport till migrationsverket för att där söka asyl I Sverige? För det är det poliserna gör.
Citera
2015-11-12, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Vadå vår inkompetenta poliskår som inte ens kan hantera stenkastande slödder?

Ursäkta om man avviker lite från ämnet men hur ska stenkastande slödder hanteras enligt dig?

Vem ska annars göra gränskontrollen?
Citera
2015-11-12, 23:16
Medlem
Citat:

Sluta gnäll, synd att gränskontrollerna bara gäller i 10 dagar, skulle vara för evigt.
Citera
2015-11-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag bryr mig, och jag är övertygad om att om du somnar lite tidigare ikväll istället för att hänga här i tråden och spy galla över polisen så orkar du gå upp lite tidigare imorgon så hinner du visa din ID för polisen även om sju andra kostymklädda personer står i kö för att visa legitimation. Du hinner med ditt tåg och Sverige räddas ifrån några som inte ska vara här.
Hur?

Förklara hur Sverige räddas ifrån några som inte ska vara här. Alla som vill söka asyl I Sverige hjälper polisen till migrationsverket så att de snarast kan få information om sina rättigheter. Hur räddas Sverige?
Citera
2015-11-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Sluta gnäll, synd att gränskontrollerna bara gäller i 10 dagar, skulle vara för evigt.
Så att ännu fler kan söka asyl I Sverige?! Varför hatar du Sverige?
Citera
2015-11-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Alla resurser går nu till fuskasylanter: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/norrbotten/polisen-vi-hinner-inte-med-vart-jobb-langre

Fast det där har ju ingenting att göra med dagens gränskontroller. Det där handlar om att man inte är villig att betala polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in