2015-11-12, 16:39
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Lägg av nu, dra inte alla människor över en kam! Glöm inte att det finns flyktingar som behöver vår, eller världens hjälp. Du hade lipat som en hare om du varit i syriernas skor, flyktingar som inte haft något hem på fyra år. Som levt på fyra spänn om dagen och tappat hoppet, som satte sig i en gummibåt och nu möter osorterad rasism och hat. Vi måste sköta oss lite bättre. De som behöver stöd, ska vi ge stöd. Även om Europa är som en jädra fågelholk. Det är direkt fel att sprida den ensidiga bilden som du ger.

Men snälla du, du har ju ingen aning om under vilka förutsättningar jag har vuxit upp. Mina förfäder växte upp bra mycket sämra än vad dom som kommer nu gör. Jag har rest runt halva jorden och sett det så kallade lidandet och jag gör följande värdering: Jag må tycka att dumsvensken förtjänar att lida, men om jag måste välja så låter jag hellre folk födda på andra sidan jorden lida.

De som "satt sig i en gummibåt" hade med lätthet fått stanna kvar i något annat land där det inte är krig. Dom kommer hit för att ta våra resurser.

Jag har också varit dumsvenne, och sagt saker i stil med vad Quisling Reinfeldt sade: "det finns hur mycket plats som helst", men har nu sett verkligheten som den är, och det för många år sedan, de flesta araber och negrer skiter fullständigt i oss dumsvenskar. Vi är idioter, vi är pengajuver och fuktiga knullhål. Inget annat. Speciellt inte en så dumsnäll kille eller tjej som dej (tyvärr, för du verkar ju ha hjärtat på rätt ställe, men det krävs hårda tag också).

Jag har varit utan bostad flera år på grund av massinvandringen. Jag och tusentals andra svenska män som fått bo inneboende eller i en jävla lokal.

Angående det fetade: Jag har varit utsatt för tillräckligt många vedervärdiga fysiska konflikter med arabjävlar/negrer till "män" i SVERIGE för att ha blivit tillräckligt härdad för att kunna springa till kusten och åka gummibåt till Grekland utan att lipa som en hare.

Håller du dig inte för god för personangrepp förresten?
Citera
2015-11-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Kan inte riktigt se problemet med det. Bara att gå till sig själv. Jag flyttar till en annan kontinent, folket ser inte ut som jag och jag som dom. Jag blir stoppad då och då för att polisen vill se vad jag
är för filur, jag ser ju inte ut som dom. Inget konstigt alls och inget att känna sig kränkt över. =)

Så resonerar jag också men antar att alla inte har förmågan att tänka logiskt.
Citera
2015-11-12, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av köttkvarnen
Äsch nu överdriver du väl? De kan väl få gapa och skrika så mycket dom vill ingen borde lyssna på dom ändå.

Om du blickar tillbaka i Svensk historia de senaste 15 åren så märker du att minoriteter som upplever sig "kränkta" har fått oproportionerligt mycket inflytande, då i synnerhet de med utländsk bakgrund. Tro mig, det blir en guldgruva för media och det kommer hållas otaliga debatter om hur rasistiskt polisen agerat vid gränsen.

Jag kan se det framför mig redan på svts debatt.
Citera
2015-11-12, 16:45
Medlem
DN skriver: "Fritt fram för flyktingar utan id på SJ:s tåg. SJ kommer inte begära legitimation av de resenärer som vill åka in i Sverige."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fritt-fram-for-flyktingar-utan-id-pa-sjs-tag/
Citera
2015-11-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Kan inte riktigt se problemet med det. Bara att gå till sig själv. Jag flyttar till en annan kontinent, folket ser inte ut som jag och jag som dom. Jag blir stoppad då och då för att polisen vill se vad jag
är för filur, jag ser ju inte ut som dom. Inget konstigt alls och inget att känna sig kränkt över. =)

Man åker till Japan och är blond och 190cm lång. Alla stirrar på en. Man ser inte ut som en "japan"..
Ingen skulle ifrågasätt detta faktum.

I Sverige är det andra bullar. I Sverige är det inte TILLÅTET att ens säga att "svenskarna" inte ser ut som afghaner, eritreaner, indier, japaner etc. Här låtsas man att det "typiska svenska utseendet" ser ut lika hur som helst - eller är svårdefinierbart.

ÄNDÅ vid gränsen är det inte för den som VILL se skillnaden på svenskar, danskar och resten av gänget.. men det får man inte säga högt..

P.S. konstigt förresten när svenskarna själva påstår att de kan urskilja en finne från en mängd med svenskar… HUR skulle detta kunna vara möjligt?
Citera
2015-11-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Polisen borde kontrollera alla annars är det diskriminering.

Alla kontrolleras, så du kan lugna ner dig.
Citera
2015-11-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Om du blickar tillbaka i Svensk historia de senaste 15 åren så märker du att minoriteter som upplever sig "kränkta" har fått oproportionerligt mycket inflytande, då i synnerhet de med utländsk bakgrund. Tro mig, det blir en guldgruva för media och det kommer hållas otaliga debatter om hur rasistiskt polisen agerat vid gränsen.

Jag kan se det framför mig redan på svts debatt.

Du har nog rätt man ska inte underskatta mediernas kraft och inflytande på folket Som tur är så håller jag mej undan allt som har med media att göra. PC power är allt man behöver.
Citera
Medlem
SpoonyOnes avatar
Sverige är ett land med extrem apartheid.

Detta är inte ett strukturfel utan det handlar om att svenskar helt enkelt hatar araber. Se på Rosengård och Bergsjön. Blatteghetton skapas för att svenskar i allmänhet inte vill umgås med MENA.

Det är INGEN som vill ha dessa människor här förutom arbetslösa psykiskt sjuka rabiata vänstermänniskor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Alla kontrolleras, så du kan lugna ner dig.

Jag är lugn och nej alla kontrolleras inte.
Citera
2015-11-12, 16:54
Bannlyst
Folk som redan är oroliga blev säkert glada över nyheten om att man bara ska föra stickprov. Vem känner sig lugnare efter det här? Men jag antar att det är skitsnack. Vänstern blir förda bakom ljuset i skrivande stund va? Patetiskt hur som helst.

Annie Lööf tar dock priset, skjut idioten.
Senast redigerad av SASE1 2015-11-12 kl. 16:56.
Citera
2015-11-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpoonyOne
Sverige är ett land med extrem apartheid.

Detta är inte ett strukturfel utan det handlar om att svenskar helt enkelt hatar araber. Se på Rosengård och Bergsjön. Blatteghetton skapas för att svenskar i allmänhet inte vill umgås med MENA.

Det är INGEN som vill ha dessa människor här förutom arbetslösa psykiskt sjuka rabiata vänstermänniskor.

Möjligtvis de sistnämnda, men inga andra.

Vet ni hur det går till ex. på en byggarbetsplats låt oss säga i Rinkeby? Det är svårt att anställa folk, eftersom bygggubbarna stenas! Leverantörerna vägrar att leverera, eftersom de blir rånade när de kommer med lasten. Apoteken saknar leveranser. Posten vågar inte dela ut post. Brandbilarna behöver poliseskort. Poliser behöver förstärkning.

SVENSKARNA - som anser att vi behöver fler av samma sort inom landets gränser - sätter inte sin FOT i Rinkeby. Inte på de andra ställen heller som ockuperas av invandrare.

Om det kommer för många invandrarbarn till skolan - flyttar man på sin egen unge.

Man flyr till "vita områden", men officiellt är man FÖR invandring, flyktingar etc. Men bara så länge man själv slipper ha med dem att göra..
Citera
2015-11-12, 17:01
Medlem
Våra patetiska gränskontroller är: för lite och för sent!

https://www.youtube.com/watch?v=44vzMNG2fZc&feature=youtu.be

Någon får gärna spara klippet och placera det på en alt. sida på nätet!
Det är nog inte länge innan det är bortplockat från tuben...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in