Citat:
Ursprungligen postat av
klasAndersson198
som jag tyder TeliaSoneras svar på sidan 30 så slogs den av mellan 18.39 och 19.59
kan inte tro dom skrivit fel i ett svar på en fråga från polisen ....?
avstängningen kan då skett 18.40 ? men lika gärna 19.58 ?
Dom vekar inte kunna precisera bättre, den var på 18.39 men inte 19.59
Jag har tittat lite på det där med position update. För att spara batteri ska inte dessa ske oftare än nödvändigt. Vet inte hur en iphone är programmerad, men eftersom den har GPS så antar jag att denna används för att minimera antalet position update då mobilens sändare, den mest energislukande delen av mobilen, är aktiv.
Antagligen säger de fel tid i förhören (förhören innehåller väldigt många fel) och att den rätta tiderna ska vara:
18:39:39 - sista position update
19:59 - obesvarad paging när föräldrarna ringde
Men mobilens läge bör då ha förändrats något 18:39:39 eftersom energisparprogrammet då lät sända ut position update.
Frågan är hur stor lägesförändringen var, om telefonen då fördes bort från platsen eller om den då fördes in i ladan? I det första fallet kan man anta att mobilen då var på väg till Martorp och i det andra fallet att en eventuell upphängning i slaktrummet ännu inte ägt rum.
I det första fallet hade NB kunnat hinna gömma kroppen i Martorp innan pizzaköpet , men mycket tveksamt i andra fallet eftersom han sågs röka tillsammans med de andra utanför huset kl 19:15, strax innan han bytte kläder, skypade med sin mamma och åkte iväg med sin fru.
I det första fallet antar jag att mobilen förstördes i (eller på väg till) Martorp och i det andra fallet i eller nära ladan, eftersom exakt
en position update gjordes.
Apple borde veta de exakta villkoren för position update. Då klargörs kanske exakt var mobilen var 18:39:39.