2015-11-12, 10:33
Medlem
Madman77s avatar
Det vi vet är att Sverige vill veta vilka och hur många som kommer hit. Det är syftet med passkontrollen.

Inget om att minska strömmen av immigranter. Alla kan fortsättningsvis söka asyl. Detta kommer innebära att MÅNGA FLER kommer söka asyl här när möjligheten att åka vidare till Norge eller Finland är borta.

Det är säkert därför Danmark inte inför passkontroll i dagsläget. De behöver inte det, immigranterna åker ändå vidare till Sverige
Senast redigerad av Madman77 2015-11-12 kl. 10:37.
Citera
2015-11-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Legitimationskravet gäller inte för "barn" i sällskap med sina föräldrar. Ni kan tänka er vilka bilder jag såg för min inre syn när jag fick reda på det. Jag skrattade så jag grät. "Jag vet att min lille son ser ut att vara mycket äldre än jag själv, men i vår familj är det vanligt att man blir gråhårig när man fyllt 13."

"Jag vet att det är sjunde gången den här veckan jag åker över sundet med mina tio barn, och jag vet att barnen ser väldigt olika ut från gång till gång, men de pröjsar mig 500 euro för varje...öh, glöm det där sista snälla konstapeln."

Precis så. Snacka om att göra baaaaarn till en handelsvara
Citera
2015-11-12, 10:41
Medlem
bstinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Man har inte rätt att söka asyl en andra gång. Det är därför dom kommer hit och jobbar svart efter att dom blivit utvisade.

Ledsen att säga det men där har du fel. Utlänningslagen 12:22:
"Ett beslut om avvisning eller utvisning som inte har meddelats av allmän domstol upphör att gälla fyra år från det att beslutet vann laga kraft"

Så efter fyra år är det fritt att försöka igen.
Citera
2015-11-12, 10:42
Medlem
ReyhardPeipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
I en intervju med Assad i rysk media, pekade han speciellt ut Sverige som en fristad och grogrund för IS- anhängare. Den intervjun har SVT inte sänt. Jag undrar hur många slumrande terrorceller som finns här? Ett perfekt land att operera utifrån. Även banksystemet visar att det finns möjlighet att skicka pengar till stöd för islamistiska grupperingar.

Riktigt skrämmande. Jag gillar Assad för övrigt. Han verkar trevlig och välartikulerad. Tar fighten mot terrorismen på riktigt. Tar man bort honom går Syrien samma öde som Irak och Libyen. Gaddafi höll ju bort flyktingarna från Nordafrika/Afrika åt Europa på sin tid.
Citera
2015-11-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Var är Lena Melin, Jan Helin, Wolodarski, Greider och alla andra i svansen av överlöpare nu?
Var är fackeltågen mot rasism, manifestationerna mot stöveltrampen osv?
Och var har ARNSTAD tagit vägen?
Fy fan säger jag bara....

https://anonfiles.com/file/6f1b5603c08013301540ab0a5afeb647

/
Dom sitter och skriver på något där dom kan "pudla utan att behöva pudla". Hittar säker på någan att skylla allt på, SD, kapitalet, Assad m.m.
Citera
2015-11-12, 10:45
Medlem
Madman77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det är bra, ju fortare det brakar ihop fullständigt ju bättre!

Japp, lutar också mer och mer åt en fullständig kollaps. jag brukar se positivt i livet, men detta kommer inte sluta bra.
Citera
Avslutad
Öresundsbron har ca 35 000 fordon per dag, hur blir det då med polisens fikaraster?
Citera
Medlem
Vad ska alla ensamkommande flyktingbarn som råkat tappa sina pass i Medelhavet ta sig till är det tänkt?
De får väl spela att de är barn till någon. Barn i förälders sällskap behöver inte uppvisa ID.
Citera
2015-11-12, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bstinson
Ledsen att säga det men där har du fel. Utlänningslagen 12:22:
"Ett beslut om avvisning eller utvisning som inte har meddelats av allmän domstol upphör att gälla fyra år från det att beslutet vann laga kraft"

Så efter fyra år är det fritt att försöka igen.

Ja men under den tiden så kan dom jobba svart eller hur? Jag pratar bara av egen erfarenhet, det är vad mina kompisar gör. Då väntar man. Eller så provar man i ett annat land.
Senast redigerad av EnUngKvinna 2015-11-12 kl. 10:56.
Citera
2015-11-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Jag orkar inte läsa hela tråden, men jag säger detta:

Norge och Finland jublar förmodligen. Jag har tidigare varit emot denna typ av åtgärd på grund av den ökning av asylärenden som den kommer innebära när Norge och Finland inte längre kan avlasta, och när vi nu är så nära en systemkollaps på mottagningsfronten så torde problemet ha varit självreglerande, men jag tror nu att det kan ha en avskräckande effekt om de presumtiva asylsökarna redan vid gränsen informeras att om de inte vänder om så kommer de hamna på ett asylboende i Norrbottens inland (eller liknande).

Samtidigt tror jag att regeringen kan ha skrämts upp av SÄPOs och Migrationsverkets rapporter om det stora antalet förmodade jihadister (jag tvivlar på att IS skulle sända ut celler till Sverige, men det kan vara fanatiska sympatisörer som inte är officiellt affilierade) som vi på detta sätt åtminstone kan få utgallrade innan de begår ofantlig potentiell skada.
Jag ändrar mig. Eftersom färjorna inför ID-kontroller för att gå ombord, så kommer inflödestakten för dem utan pass (men som faktiskt fortfarande skulle kunna söka asyl om de hamnar på svensk mark) endast att kunna ta sig igenom Danmark och över Öresundsbron. Detta kommer leda till en kraftigt ökad flaskhals och en sänkt takt på asylmottagningen. Asylsökare till Norge och Finland kommer naturligtvis att upphöra helt. De borde ge oss betalt, speciellt Norge.
Citera
2015-11-12, 10:52
Medlem
Okej! Gränskontroller om cirkus en timme och det verkar som att det är total förvirring om hur detta ska gå till rent praktiskt och informationen till utförare lyser med sin frånvaro.

Ordning och reda Löven? Tjena...
Citera
2015-11-12, 10:52
Medlem
xhreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kanske kan hjälpa lite, men vad ska gränskontroller gör när dom endå kommer släppa igenom alla?

Dom kommer inte släppa igenom alla. Dom som inte söker asyl får åka tillbaks till det första registrerade land dom kom ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in