Citat:
Ursprungligen postat av
ReyhardPeiper
Min innerliga önskan ör att du har rätt om detta.
Möjligen kan man nu avfärda de Afghanska män som nu kommer i massor då de som är över 18 egentligen inte har rätt att söka asyl. Med den historik Migrationsverket har i att beteckna vuxna män som barn blir det uddlöst? För syrier är det fortfarande fri passage?
Utveckla gärna hur detta tilltag ska stoppa flyktingströmmen in i landet. Du gör även min dag på köpet då.
På tåg och färjor tar man leg på de som kommer hit. Man måste visa att man har rätt att komma in i landet. Eftersom typ ingen av de som migrerar hit idag kan visa upp sådana handlingar får de inte komma in i landet. Tåg och färjeföretagen kommer inte ta med någon som inte kan visa upp sådana handlingar på sina turer eftersom de vet att migranterna kommer tvingas tillbaks samma väg de kom ifrån, vilket innebär att företagen måste köra dem gratis.
Jag vet inte hur det kommer funka med bilister på Öresundsbron, men tror inte särskilt många tar sig hit på det sättet
Många talar om att man fortfarande får söka asyl här. Ja, men först måste man ta sig in i landet, vilket man inte kan.
Skulle gärna skriva mer utförligt, men jag jobbar :P