2015-11-12, 10:05
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReyhardPeiper
Min innerliga önskan ör att du har rätt om detta.

Möjligen kan man nu avfärda de Afghanska män som nu kommer i massor då de som är över 18 egentligen inte har rätt att söka asyl. Med den historik Migrationsverket har i att beteckna vuxna män som barn blir det uddlöst? För syrier är det fortfarande fri passage?

Utveckla gärna hur detta tilltag ska stoppa flyktingströmmen in i landet. Du gör även min dag på köpet då.
På tåg och färjor tar man leg på de som kommer hit. Man måste visa att man har rätt att komma in i landet. Eftersom typ ingen av de som migrerar hit idag kan visa upp sådana handlingar får de inte komma in i landet. Tåg och färjeföretagen kommer inte ta med någon som inte kan visa upp sådana handlingar på sina turer eftersom de vet att migranterna kommer tvingas tillbaks samma väg de kom ifrån, vilket innebär att företagen måste köra dem gratis.

Jag vet inte hur det kommer funka med bilister på Öresundsbron, men tror inte särskilt många tar sig hit på det sättet

Många talar om att man fortfarande får söka asyl här. Ja, men först måste man ta sig in i landet, vilket man inte kan.

Skulle gärna skriva mer utförligt, men jag jobbar :P
Citera
2015-11-12, 10:07
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Det är redigt många som kommer till Malmö. https://www.youtube.com/watch?v=cQ-zrw8OtRk

Vi har uppenbarligen en ny syn på vad som klassas som barn. Kan vi seriöst hitta exempel på ett enda ensamkommande barn som vi på fullt allvar ens kan TRO är under 14?

Dessa bilderna är väldigt representativa och visar tydligt att 90% är starka friska män +-30 år.

När vi nu snart visar hur vi totalt misslyckas med även gränskontrollerna skickar vi signaler om hur effektivt vårt rättsväsende är.

Är ni inte oroliga för vad dessa unga starka män kommer att ta sig till när vi inte kommer att vara i närheten av att möta deras förväntningar?
Citera
2015-11-12, 10:10
Bannlyst
Det skulle kunna snabb utbildad hemvärnet till att göra passkontroller. Sedan låta hemvärnsmän med en polisman som befäl få patrullera tåg för stickprovs kontroll.

Att man fotografera utlänningar som saknar riktiga id handlingar plus ta fingeravtryck lägger upp dem i en databas.
Senast redigerad av 53280 2015-11-12 kl. 10:13.
Citera
2015-11-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Baktanken var lönedumpning
Att fylla samhället med arbetskraft så att människor blir desperata och slåss om jobben.
Resultatet av en sådan desperstion är mumma för "näringslivet"

Precis! Först hade man nog hoppats på 50 miljoner från Ukraina. Man försökte skapa oro och instabilitet. Men sen gick det inte som man tänkt, det gick också för sakta. Även Turkiets inträde gick för trögt. Nu finns hundra tusentals flyktingar till arbetsmarknadens förfogande. Lönerna dumpas. Fackliga avtal kan åsidosättas. Vi kommer att få massarbetslöshet i EU. Vi sviker den unga generationen. Några kommer förstås att tjäna pengar i och med ökade vinster. Problemet som alla bör tänka på är: EU är desperata. EU kan inte konkurrera på världsmarknaden. Vi har för höga löner, fackliga avtal och dyr energi! Tänk på det när ni analyserar situationen, krisen som pågår!
Citera
2015-11-12, 10:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Oerhört många snackepellar i det offentliga som gömmer sig bakom floskler. Misslyckade individer, som fick in en fot och sen gör allt för att inte släppa in andra åsikter än de egna.

Huvudman för det offentliga är valda politiker. Dessvärre gynnar det politiska systemet människor utan konsekventänkande.

Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
När det bränner till på Miv, ja, då vill folk sluta. De söker andra jobb nu! Hört att man gör så i näringslivet? Nej, där spänner man bågarna och tycker att det är intressant att leverera något.

I det privata straffas företagsledare som saknar konsekvenstänkande. Och skulle medarbetare vara missnöjda och tror sig veta bättre kan de starta konkurrerande, bättre, verksamheter. I det offentliga sitter de felrekryterade ledarna kvar. Den som sannolikt förstår jobbet och situationen bäst, alltså finns på golvet, är den som har minst möjlighet att påverka inom det offentliga. Jag förstår att människor då helt enkelt slutar.
Citera
2015-11-12, 10:23
Medlem
Inga rapporter överhuvudtaget ?
Vad göra alla journalister, twittrare ?
Citera
2015-11-12, 10:27
Bannlyst
Man har inte rätt att söka asyl en andra gång. Det är därför dom kommer hit och jobbar svart efter att dom blivit utvisade.
Citera
2015-11-12, 10:28
Avslutad
Ja nu blir det "ordning och reda" som moderaterna brukar säga!
Citera
2015-11-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReyhardPeiper
Med den historik Migrationsverket har i att beteckna vuxna män som barn blir det uddlöst? För syrier är det fortfarande fri passage?

Legitimationskravet gäller inte för "barn" i sällskap med sina föräldrar. Ni kan tänka er vilka bilder jag såg för min inre syn när jag fick reda på det. Jag skrattade så jag grät. "Jag vet att min lille son ser ut att vara mycket äldre än jag själv, men i vår familj är det vanligt att man blir gråhårig när man fyllt 13."

"Jag vet att det är sjunde gången den här veckan jag åker över sundet med mina tio barn, och jag vet att barnen ser väldigt olika ut från gång till gång, men de pröjsar mig 500 euro för varje...öh, glöm det där sista snälla konstapeln."
Senast redigerad av LasseHansson 2015-11-12 kl. 10:33.
Citera
2015-11-12, 10:31
Medlem
Var är Lena Melin, Jan Helin, Wolodarski, Greider och alla andra i svansen av överlöpare nu?
Var är fackeltågen mot rasism, manifestationerna mot stöveltrampen osv?
Och var har ARNSTAD tagit vägen?
Fy fan säger jag bara....

https://anonfiles.com/file/6f1b5603c08013301540ab0a5afeb647

/
Citera
2015-11-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Alltid roligt med folk som är optimister. Tyvärr så måste jag nog grusa din optimism något...

Förr eller senare är "projektet" slut och då sinar flyktingströmmarna. Antingen genom att det inte längre finns ekonomiska incitament att invandra till Sverige eftersom jämvikt har uppstått eller genom att restriktiv invandring genomförs.

Extrapolerar man historiska siffror så förstår man att det bara har funnits de två alternativen hela tiden för de som förstod. Immigrationen var aldrig tänkt att pågå i en evighet.

När projektet väl är genomfört så återstår den stora assimilationen.
Senast redigerad av Anflabeten 2015-11-12 kl. 10:37.
Citera
2015-11-12, 10:33
Medlem
Jag orkar inte läsa hela tråden, men jag säger detta:

Norge och Finland jublar förmodligen. Jag har tidigare varit emot denna typ av åtgärd på grund av den ökning av asylärenden som den kommer innebära när Norge och Finland inte längre kan avlasta, och när vi nu är så nära en systemkollaps på mottagningsfronten så torde problemet ha varit självreglerande, men jag tror nu att det kan ha en avskräckande effekt om de presumtiva asylsökarna redan vid gränsen informeras att om de inte vänder om så kommer de hamna på ett asylboende i Norrbottens inland (eller liknande).

Samtidigt tror jag att regeringen kan ha skrämts upp av SÄPOs och Migrationsverkets rapporter om det stora antalet förmodade jihadister (jag tvivlar på att IS skulle sända ut celler till Sverige, men det kan vara fanatiska sympatisörer som inte är officiellt affilierade) som vi på detta sätt åtminstone kan få utgallrade innan de begår ofantlig potentiell skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in