• 1
  • 2
2015-11-11, 16:47
Medlem
Dum som jag är så tackade jag ja till en förvaltare av mina PPM-fonder.
Det konstiga är att jag inte kunnat hitta vilket företag jag nu blivit kund hos. Han som ringde sa först "SE-fonder" Och sen "Svenska Fonder"
Har som sagt inte kunnat hitta. Har 14 dagars ångerrätt men nu efter nästan en vecka har inga papper kommit. Skulle inte förvåna mig ett skvatt om de väntar 14 dagar med att skicka ut, så att ångerrätten löpt ut..

Hur gör jag?
Citera
2015-11-11, 17:05
Medlem
Eftersom du måste skriva under ett avtal, så lär det komma med posten. Man kan inte överlåta sitt pensionssparande till en förvaltare genom ett godkännande per telefon. När det kommer, så ångra
dig direkt, de fonder som gått bäst de senaste tre åren, är de som inte haft någon privat förvaltare.
Citera
2015-11-11, 18:06
Medlem
Även om de spelade in samtalet?
Citera
2015-11-11, 18:23
Medlem
alienfins avatar
Hoppas du kan avböja skiten,kostar bara dyra pengar.
Citera
2015-11-11, 19:48
Medlem
Borde ju gå att hitta sk*ten. Har kontaktat Allra finans men där var jag inte kund. Finns ju inte så många förvaltare
Citera
2015-11-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Lancelot
Även om de spelade in samtalet?
Ja du har ångerrätt enligt lag. http://www.hallakonsument.se/klaga-a...ent/angerratt/
Citera
2015-11-11, 23:03
Medlem
Kalla mig gärna paranoid, men om de skickar ut fakturan etc EFTER att de där 14 dagarna gått, då är jag fast i ett års löptid?
Hur gör jag om jag inte vet vilket företag som jag tecknat avtal hos?
Han som ringde sa ju dels "Se Fonder" och även "Svenska Fonder". Dolt nummer ringde han från också Sen ringde han upp mig från 0220274990

Hur gör jag på bästa sätt för att slippa sk*ten?

Min tanke är kommunens konsumentvägledare?
Citera
2015-11-11, 23:12
Medlem
Ska ringa svensk pensionstjanst imorgon. Hoppas jag är kund där och kan avsluta direkt
Citera
2015-11-11, 23:18
Medlem
Citat:
Kalla mig gärna paranoid, men om de skickar ut fakturan etc EFTER att de där 14 dagarna gått, då är jag fast i ett års löptid?
Hur gör jag om jag inte vet vilket företag som jag tecknat avtal hos?
Han som ringde sa ju dels "Se Fonder" och även "Svenska Fonder". Dolt nummer ringde han från också Sen ringde han upp mig från 0220274990

Hur gör jag på bästa sätt för att slippa sk*ten?

Min tanke är kommunens konsumentvägledare?
Det står exakt vad som gäller i länken, testa att läs den kanske.
Citera
2015-11-11, 23:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Om det gäller Allra (tidigare svensk fondservice) är det ett bluffbolag man inte ska ha och göra med överhuvudtaget.

Säg upp skiten pronto!

Pensionsparandet kan man sköta själv och helt gratis med exempelvis avanza zero osv...

Ränta på ränta i dyra fonder och dessutom dyra kostnader för förvaltning gör dig bara fattig.
Citera
2015-11-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Det står exakt vad som gäller i länken, testa att läs den kanske.

Jag läste länken, men min fråga gällde hur jag går till väga när jag inte ens vet var jag blivit kund
Citera
2015-11-12, 09:36
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Dum som jag är så tackade jag ja till en förvaltare av mina PPM-fonder.
Det konstiga är att jag inte kunnat hitta vilket företag jag nu blivit kund hos. Han som ringde sa först "SE-fonder" Och sen "Svenska Fonder"
Har som sagt inte kunnat hitta. Har 14 dagars ångerrätt men nu efter nästan en vecka har inga papper kommit. Skulle inte förvåna mig ett skvatt om de väntar 14 dagar med att skicka ut, så att ångerrätten löpt ut..

Hur gör jag?
Enligt lagen har man 14 dagars ångerrätt från när avtalet ingicks. Då tjänster av den här typen kräver skriftligt blir det inte förrän man skrivit på och skickat in. Kommer det en räkning så bestrid den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in