Citat:
Ursprungligen postat av
SatansBalkong
Min första tanke när jag läste detta var det obligatoriska "för sent och för lite! Jag tror att de flesta av oss kan se hur detta riskerar att bli ännu ett utspel som rinner ut i sanden, glaset är inte en halvfullt, det är möjligen någon slags kondens på insidan av glaset, men det räcker inte.
Sedan tog jag en kopp kaffe, lugnade ner mig lite, och tänkte från att glaset varit torrt som fnöske så börjar dropparna så smått falla i, och även en liten seger är en seger. Att sedan median så smått börjar ta bladet från munnen, även om man gärna lägger orden i andras munnar är likaså det en liten seger.
Tanken om att 100.000 svenskar skulle stå på barrikaderna beväpnade till tänderna och beredda att göra processsen kort med folkförrädarna imorgon blir inget mer än något som torkas av på en testosteronstinn nationalists tubsocka, utan låt oss istället visa vårt stöd för varje handling som stärker vår sak, istället för det syrliga "SD var först" eller "Jävla kappvändare" meddelandena. Låt oss försöka stödja var sak som gagnar våra syften, oavsett avsändare.
Jag förstår till fullo den frustration som ligger och pr hos många nu, men för varje steg de etablerade tar mot en åtstramning, ju mer kan vi flytta fram våra positioner utan att Svensson sätter kaffet i halsen.
Precis, många vill ha förändringar och ja, konkreta förändringar som just denna, men likförbannat så är det fel när de får som de vill.
Dock räddar inte det här regeringens anseende det minsta utan det har gjorts för mycket fel (eller gjorts inget alls) sen tillträdelsen och regeringen har varit alltför ignoranta, att de ens skulle ha en minsta lilla möjlighet att få sitta kvar.
Nej, fortsätt fatta liknande beslut nu och styr upp det här men avgå sedan direkt, eller avgå nu och lämna till annan att styra upp det här.