2015-11-11, 23:11
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Hur menar du?... Färjeföretaget har ansvaret enligt "Transportöransvaret". De kommer inte att släppa på flyktingar..

Jo, men enbart flyktingar med Id/pass.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Regeringen tvingas nu gå SD till mötes och införa gränskontroller.

Detta hade aldrig genomförts om inte SD stått i ena ringhörnan, tro mig.

I helvete att de går tillmötes. De kommer inte ens ta SD i sin mun utan låter dumsvensken tro att det var deras initiativ.

Jävla hycklare.

Jaha förväntas det protester vid gränserna av vänstern?
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
varför skulle en rom söka asyl?
Seriöst, läser inte folk som skriver här annat än Flashback? Tidningar, eller så?
http://www.svd.se/stoppa-avvisningen-av-romer
http://www.sydsvenskan.se/sverige/ungerska-romer-soker-asyl-forgaves/
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4675935#

tl;dr
de söker asyl för att de tror att de ska få pengar, och få stanna, precis som alla andra asylsökande.

Cheezus
Citera
2015-11-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Detta stoppar ju romer till Sverige i alla fall

Hur menar du nu? Varför stoppar det dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Lite så jag resonerar också. Har till och med Såssarna och Borgarpacket börjat praktisera brun politik, då är det tamejfan allvar.

I synnerhet som MP och V förefaller vara med på tåget....om än inte med nån större entuiasm.......men........även MP och V driver officiellt brun SD-politik idag! Sträck på er vänsterpartiser och miljöpartister......lita på att Jimmie är litet avundsjuk på er.
Citera
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Jag vet inte faktiskt, man kan ju hoppas att jag har fel så klart. Jag vill nog ha någon garanti från min regering att de tar min oro på allvar, några mer beständiga beslut för att bli nöjd.

Tror du? Tror Du inte att de bara säger att de har fått bättre ordning och att nu kan vi ta bort gränskontrollerna igen i humanismens och medmänsklighetens namn? Alltså samma tugg som innan fast då har de minsann visat att de minsann tar krisen på allvar...
Nej för det tror ingen på...kommuner, landsting och samhället som jobbar dagligen med detta ser ju att inget är löst..det går inte att lura folk genom falska nyheter längre
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Fast det innebär ju också att man inte kan ljuga om sitt ursprung när man väl är här.
Ja.. för ljug tar man ju verkligen seriöst på i Sverige.

ASYLANT: "It is not mine...Turkish man made it"
ASYLARBETARE: "ok it is not you on the ID?"
ASYLANT: "No"
ASYLARBETARE: "Ok..It says you are 34 years old?"
ASYLANT: "Its false, I am 14!"
ASYLARBETARE: "Ohhh a flyktingbarn.. prio 1, Wellkåmen, to the left is the tents"
Citera
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Hur menar du?... Färjeföretaget har ansvaret enligt "Transportöransvaret". De kommer inte att släppa på flyktingar..
Va? Jag undrade hur många det är som kommer utan ID-handlingar till Sverige, vilket såklart är svårt att veta utan att man haft gränskontroller tills kl. 12 imorgon.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Men EU migranter får bosätta sig inom EU, vet inte om dessa nya gränskontroller förbjuder det...ID ja visst sen är det bara att åka in

Krav på bostad och försörjning.
Citera
2015-11-11, 23:13
Bannlyst
Citat:
Rumänien är inom EU.. Vilka bidrag anser du hon borde få?.. Om och när hon blev Svensk medborgare så kan hon säkert ansöka om bostadsbidrag, föräldraförsäkring, socialbidrag ect.. men annars förstår jag inte hur du tänker..

Det är synd att du inte förstår hur jag tänker. Varför ska en flykting från MENA länder som syrien, irak, somalia få alla bidrag som finns att få cirka 20tusen i månaden medan andra nationaliteter inte får en krona utan måste bli försörjd av sin partner

En från syrien kommer hit frivilligt samma som min flickvän kom frivilligt från rumänien. Flyktingen har paserat 5 EU länder innan sverige så varför de vill hit är för att få bidrag, gratis bostad m.m.
Citera
2015-11-11, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Regeringen tvingas nu gå SD till mötes och införa gränskontroller.

Detta hade aldrig genomförts om inte SD stått i ena ringhörnan, tro mig.

Lägg till AKB i moderaterna och EBT i Kd också. Vi ser en framtida regering växa fram här SD+M+KD med Jimmie som våran nya statsminister och AKB som vice statsminister. Kanske finns ett hopp om att rädda landet trots allt. Se om vårat eget folk först och främst och att dom som nu är här integreras bättre än idag.

Det är slutlekt för vänster, miljömuppar och Centerpartister nu
Citera
2015-11-11, 23:14
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej vad som skulle behövas är punkt 1 Sverige lämnar omedelbart EU samarbetet efter att andra länder dels brutit mot Dublinreglerna och sedan inte visat Sverige någon som helst hjälpande hand. Punkt 2 total gränskontroll och Sverige befinner sig härmed i kris snäppet under öppet krig och det kommer enbart bli ett varningsskott innan skarp eldgivning. Öresundsbron är numera stängd och ska demoleras. För att skydda gränsen har allmän värnplikt med beredskastjänstgöring tagits beslut om vilket ska vara operativt senast om 1 månad.

Lite sådant hade varit att ta saken på det allvar som krävs.

Njet. Njet. Njet. Även om ryske ledaren vill spränga EU och att Sverige ska lämna EU kommer Sverige att stå fast vid sitt medlemskap. Det kan du hoppa upp och sätta dig på. Alla svenskar är välinformerade tack vare att vi har fri press. Du får nog rekommendera att vi stänger de svenska mediahusen i stället. Eller först. Hetsa gärna, men vi andra tar det lugnt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in