2015-11-11, 23:07
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskander
Det lär inte komma något gott ur detta. Om man mot förmodan börjar avvisa folk vid gränsen så är man mer än lovligt naiv om man tror att invällarna kommer att acceptera det. Det blir högljudda protester så fort de hamnar på ett boende som ligger för långt från Stockholm eller Malmö. Vad blir då reaktionen när de inte ens får komma in i landet? Dessa människor kommer inte hit för att de behöver skydd. De kommer för att parasitera på vårat samhälle och de förväntar sig att de har full rätt att göra det. Troligtvis anser de sig ha rätt att bruka våld för att få utöva sitt parasiterande. Jag förväntar mig inget annat än kaos. Och ärligt talat så är det väl lika bra. Vi förlorade det här kriget innan folket ens förstod att det hade börjat.

Nu har vi vatten runt stora delar av Sverige och Öresundsbron tror jag med lätthet går att kontrollera, stänga av ifall det behövs. Färjorna som anländer till kuststäderna tror jag också går kontrollera, vilka passagerare som går ombord. Det skulle vara gränsen mot Finland som blir svår, men kylan kommer sätta stopp där.

Sen verkar flera nationer i Europa införa gränskontroller så jag tror flyktingströmmen kommer stoppas inom ganska kort tid.
Citera
2015-11-11, 23:07
Medlem
Sperssons avatar
.
Regeringen tvingas nu gå SD till mötes och införa gränskontroller.

Detta hade aldrig genomförts om inte SD stått i ena ringhörnan, tro mig.
Citera
2015-11-11, 23:09
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
varför skulle en rom söka asyl?

Utan giltigt ID vid gränskontrollen har du två alternativ.
1. Dra åt helvete, samma väg som du kom.
2. Sök asyl

Alltså kommer vi få ett gäng Romer som söker asyl eller så kommer nyanlända Romer ha ID och pass.
Dessutom kommer vi kunna ha koll på hur länge dom faktiskt varit här.
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ja, men att vara förutseende är inte helt korrelerat med intelligens. Inte heller att vara informerad. Eller att ha förmågan att kunna ändra sig.

Det är sällan de intelligentaste som tidigt uppmärksammar problem. Eller ändrar sig.

Vad anser du krävs för att vara förutseende? Många gör läxan, förstår ändå inte. Att se mönster, dvs. att se samband och kunna förutse och tänka sig olika scenarion, är starkt förknippat med intelligens. Nu blir det sidospår, men många lär söka svar på denna senfärdighet vi sett.
Senast redigerad av IQ130 2015-11-11 kl. 23:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Regeringen tvingas nu gå SD till mötes och införa gränskontroller.

Detta hade aldrig genomförts om inte SD stått i ena ringhörnan, tro mig.

Förmodligen hade man gjort det tidigare då.
Citera
Medlem
Ivar Arpi har en del roliga retweets på sitt twitter ibland.

https://pbs.twimg.com/media/CTjzfREWUAAhbhB.jpg:large
Citera
Medlem
Japp!
Kaoz i vid färjorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Hur menar du?... Färjeföretaget har ansvaret enligt "Transportöransvaret". De kommer inte att släppa på flyktingar..
Citera
2015-11-11, 23:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej vad som skulle behövas är punkt 1 Sverige lämnar omedelbart EU samarbetet efter att andra länder dels brutit mot Dublinreglerna och sedan inte visat Sverige någon som helst hjälpande hand. Punkt 2 total gränskontroll och Sverige befinner sig härmed i kris snäppet under öppet krig och det kommer enbart bli ett varningsskott innan skarp eldgivning. Öresundsbron är numera stängd och ska demoleras. För att skydda gränsen har allmän värnplikt med beredskastjänstgöring tagits beslut om vilket ska vara operativt senast om 1 månad.

Lite sådant hade varit att ta saken på det allvar som krävs.
Citera
2015-11-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det är långt mellan Tyskland och Sverige. För långt för gummiflottar i alla fall.
Har ju förekommit att danskar kört över champagne-flyktingarna i motorbåt. Antingen håller vi koll på våra gränser helt eller så kapitulerar vi villkorslöst. Den här mjäkiga svenska byråkratin förintar oss.
Citera
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Tror du det är så illa? Ja, ordern kom ju från Miv.
Jag vet inte faktiskt, man kan ju hoppas att jag har fel så klart. Jag vill nog ha någon garanti från min regering att de tar min oro på allvar, några mer beständiga beslut för att bli nöjd.
Citat:
tror att motivera att ta bort den sen för att öka inflödet igen blir VÄLDIGT svårt
Tror du? Tror Du inte att de bara säger att de har fått bättre ordning och att nu kan vi ta bort gränskontrollerna igen i humanismens och medmänsklighetens namn? Alltså samma tugg som innan fast då har de minsann visat att de minsann tar krisen på allvar...
Citera
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Utan giltigt ID vid gränskontrollen har du två alternativ.
1. Dra åt helvete, samma väg som du kom.
2. Sök asyl

Alltså kommer vi få ett gäng Romer som söker asyl eller så kommer nyanlända Romer ha ID och pass.
Dessutom kommer vi kunna ha koll på hur länge dom faktiskt varit här.
Men EU migranter får bosätta sig inom EU, vet inte om dessa nya gränskontroller förbjuder det...ID ja visst sen är det bara att åka in
Citera
Medlem
Citat:
varför skulle en rom söka asyl?

Varför frågar du mig det?... Läs på istället.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/ungerska-romer-soker-asyl-forgaves/
http://qet.se/2015/11/07/romska-barn-borjar-soka-asyl-som-ensamkommande-flyktingbarn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in