2015-11-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narkomat
Tyskland har redan "stängt" sina gränser på samma sätt som Sverige nu ska göra, och det funkade ju jättebra.
Enda sättet är Ungerns.

Fast det har de väl endå inte gjort? Det har pratas om det men vad jag vet har inget sådant införts.
Gränskontroll menas att alla ska söka asyl i det landet och så är det ju inte i Tyskland! Än iaf.
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Skulle vara bra om man kunde påverka Danmark att införa gränskontroller också. Sen borde Tyskland utöka till minst några månader, halvår och år osv.

Nu skjuts det fler skarpa förslag.

Hanif Bali:
"70% av de som fått avslag på asyl i har gått under jorden och uppehåller sig illegalt här. Höj preskriptionstiden på asylbeslut till 12 år."

Halleluja.. kommer dock krävas gränskontroller på IKEA..
Senast redigerad av hashflash 2015-11-11 kl. 22:25.
Citera
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Det är ju du som saknar argument. Att slänga ur sig "SD är rasister", som du gjorde, är ju precis det agerande du själv senare kritiserar. Men det förstod du kanske inte??
Jag argumenterar väldigt mycket för solidaritet och repekt för människolivet här. Jag går in med en öppen attityd i varje debatt men det är ingen här som lyssnar. Här härskar hatet. "Antirasist är ett kodord för antivit" låter det och så genomförs karaktärsmord på debattmotståndare.

Demokratin är sjuk.
Citera
2015-11-11, 22:24
Medlem
Sunimods avatar
Det kommer mer. Detta är bara början då man snart inser att det inte håller.

SD kommer bara kamma hem poäng och Sverige förlorar på slappheten i det självklara.
Citera
2015-11-11, 22:24
Medlem
Ska bli intressant att se hur asylströmmarna påverkas under den närmsta veckan.
Citera
2015-11-11, 22:25
Medlem
Detta beslut spelar ingen roll eftersom det har kommit så många som aldrig kommer integrera sig och dessutom föröka sig samt permanent stanna oavsett hur dålig svensk ekonomi blir.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Varför inför man gränskontroller? Vad hände med Reinfeldts öppna era rövar? Jaha regeringen har blivit som SD men ingen kallar dem för nazister.

Portarna har inte stängts om du nu har fått för dig det. Gränskontroller innebär inte stängda gränser, det är viktigt att veta i sammanhanget
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Mycket bra att man äntligen infört gränskontroller pga migrantinvasionen, som annars skulle leda till systemkollaps enligt ledande politker över blockgränserna!!

Det är många som pendlar över Öresundsbron dagligen, pga arbete och annat. Är det krav nu på att pendlare ska ha med sig id-handling/pass på resan? Iofs har väl de flesta id-handling på sig när de reser, men om man inte har det - vad händer då? Icke inträde i landet men reser till, t ex om man ser "utländsk" ut? Någon som vet?

Då får man väl säga att man söker asyl.... Pass eller nationellt ID-kort behövs från 12:00 i morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narkomat
Detta är inte sant. Så fort en person säger att han vill ha asyl så kommer han släppas in. Kanske kommer han tvingas på chartrad buss till Mig-verkets mottagningscentral.

Har du källa på det?
Citera
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ska bli intressant att se hur asylströmmarna påverkas under den närmsta veckan.

Det får vi väl inte veta. Migrationsverket har ju slutat publicera statistiken om antalet asylsökande.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Lite mera ifrån Danmark, tydligen har Løkke och Löfven talats vid..

-- Det Stefan Löfven har forsikret mig om i dag er, at Sverige ikke lukker af. Man kan fortsat tage til Sverige og søge asyl, men man har et ønske om at få lidt bedre styr på, hvad der foregår. Og hvis det er det, så udløser det ikke nogen dansk reaktion, fordi sandheden er jo den, at hvis man laver grænsekontrol, risikerer at få flere og ikke færre asylansøgere, siger Lars Løkke Rasmussen.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/statsministeren-afviser-indfoere-dansk-graensekontrol

Tror detta är det, som gör att Løkke inte "pull the trigger" just nu.., iallafall. Om Löfven skulle ha sagt : nu är det stopp, skulle Danskarna ha följt efter..

Så tolkar jag detta iallafall. Men får nu se vad som sker i.o.m pressen ifrån "de blå" i Danmark
Citera
2015-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Jag argumenterar väldigt mycket för solidaritet och repekt för människolivet här. Jag går in med en öppen attityd i varje debatt men det är ingen här som lyssnar. Här härskar hatet. "Antirasist är ett kodord för antivit" låter det och så genomförs karaktärsmord på debattmotståndare.

Demokratin är sjuk.
Du försöker leka filantrop, dom flesta svenskar är hycklare och att inte inse det är idiotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in