Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Satt och rökte mellan 18-19.15?
God morgon, välkommen in i matchen. Det finns INGET alibi för den tidsspegeln.
FUP 1243 + 1244
Förhör med Okänd (Bileviciene, Irina); 2015-06-12 22:07
Vad gjorde du i söndags den 7 juni? Jag gick till fru Arne Jönsson och hjälpte till att laga mat för de skulle ha middag på kvällen. Hon kom hem kl 14.00 och då sov maken och brodern. Jag la mig i soffan först. Sen sa jag till min man att fixa ett fönsterbleck. Blecket passade inte så han fixade det. Han åkte iväg kl 16 för att hämta ett vinkeljärn. Han kom tillbaka ungefär 17.30. Jag satt vid dator först och skypade med min mamma. Ungefär kl 20.00 åkte Irina och hennes man till Källby för att handla lite mat.
Vad gjorde Nerijus mellan kl 18.00-18.30? Vi satt och tittade i datorn tillsammans förutom de gånger som vi är ute och röker på farstun
Röker både Irina och Nerijus Ja Vilket märke? Jag LM Menthol och Nerijus LM Blue.
FUP 1252
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-06-13 16:03
Vad gjorde Nerijus efter kl 14 Vi låg till kl 16 ungefär. Jönssons son bad om hjälp med ett fönsterbleck. Då sa jag till Nerijus att det fanns tid att nu göra det. Han satte sig i bilen och han behövde sax för att skära grejen och han ordnade det och var hemma efter kl 17. 20-30 ungefär. Vad gjorde Nerijus efter 17.30 Då kollade vi på film på datorn Vad såg ni på Ett spel som heter League of Angels. Filmen kommer jag inte ihåg Irena det har pratats mycket om denna kvällen, kommer du inte ihåg Nej vi ser på många olika och ser vad som passar. En serie som heter Under Cupolen ser vi på. Efter vad jag förstår på dig så har Nerijus varit hemma hela tiden mellan 17.20—30 och fram till dess att ni åker till affären. Ja
FRU IB FÖRHÖR
FUP 1312 + 1313
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-09-23 14:11
IRINAS UPPGIFTER OM NÄR NERIJUS KOM HEM DEN 7 JUNI
Niklas:
-Du har själv berättat att Nerijus kom hem på kvällen den 7 när Lisa försvann, strax innan ni åkte till handlaren i Källby.
Inte strax.
-Du har tidigare uppskattat att han var hemma minst 10 minuter och som längst 30 minuter.
Nej, Irian uppger att när hon tidigare sagt på det viset, så var hon förvirrad. Nu har hon återfått medvetandet. Hon säger att Nerijus pratade med sin mamma vid 19-tiden. Även Gustav har sett Nerijus vid 19-tiden. Därför måste Nerijus varit hemma redan kl 19:00.
Irina konfronteras med att hon tidigare berättat att Nerijus ringde till sin mamma, då han kommit hem. Innan han ringde satt han utanför och rökte. Det var det då som Irina såg att Nerijus var hemma. Irina berättar att det stämmer. Att hon gick ut och såg Nerijus. Även Gustav kan berätta att det stämmer. Gustav hälsade och körde förbi.
Irina tillfrågas om det stämmer, att Nerijus efter att han rökt gick in och tog av sig sina smutsiga byxor och bad Irina att tvätta byxorna. Att han sedan ringde till sin mamma. Irina uppger att byxorna bara var dammiga. Det var hon som sa att hon skulle tvätta byxorna. Irina bekräftar att det var enligt följande:
1. Hon upptäckte att Nerijus var hemma.
2. Hon gick ut till Nerijus.
3. Gustav åkte förbi och de hälsade på varandra.
4. De gick in och Nerijus byxor var smutsig
5. Irina startade en tvättmaskin med Nerijus byxor
6. Nerijus ringer till sin mamma via Skype
Irina uppger på fråga att det tog ca 40 minuter från det att hon upptäcker att Nerijus var utanför, till dess att han ringde till sin mamma*.
(Theforeigner
* dvs IB upptäckte att NB var hemma kl ca 18:50, han skypar kl ca 19:30 hur skulle NB kunnat mörda Lisa och sedan köra hennes kropp till Martorp ???)
Irina tillfrågas varför hon sagt på annat sätt vid tidigare förhör?
Hon säger att det var förhörsledaren som hade dåligt beteende.
Hon hade det mycket svårt. Hon hade inga skor, det var kallt.
Irina konfronteras med att tidigare förhör finns inspelade.
Att hon tidigare sagt att det som längst gått 30 minuter och som kortast 10 minuter från det att Nerijus kom hem till dess han och Irina åkte till Handlaren i Källby.
Irina tillfrågas igen varför hon nu säger annorlunda?
Hon säger att hon nu inte äter mediciner. Hon är inte så stressad nu. Hon hade störningar på nätterna och kunde inte sova, det var därför hon åt medicin tidigare.
© 2015 Microsoft Vilkår Beskyttelse af personlige oplysninger og cookies Udviklere Dansk