Citat:
Ursprungligen postat av
everythingis
Våldtäkt där man tvingar sig till sex är ju lite mer förekommande än att man hänger upp människor och dödar dem... eller sticker ut ögonen eller biter av kroppsdelar, om du helt ärligt inte förstår skillnaden så beror det inte på sättet den vanligaste överfallsvåldtäkten benämndes som... dvs VANLIG VÅLDTÄKT. Visserligen är överfallsvåldtäkter inte lika vanliga som våldtäkter inomhus vid tex alkoholintag, fest eller tom våldtäkter på sin fru eller flickvän.
Jag vet inte, men har mycket svårt för att föreställa mig att en sjuttonårig tjej har ditt resonemang i sina tankebanor när hon har att göra med en äldre man med kniv som beordrar henna att lyda. Det är kniven som talar, inte tanken på att en
vanlig våldtäkt kan man ju bjuda på för att rädda sitt skinn.
Det finns ingenting som talar för att en
vanlig våldtäkt ens fanns på ritbordet i det här fallet, absolut ingenting, så varför skulle offret tänka sig att det förmodligen handlade om en vanlig våldtäkt och inte en annan typ av övergrepp.
Våld mot kvinnor är vanligt i olika former, långt mer vanligare än vanliga våldtäkter kan jag tänka mig.