2015-11-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Jag förstår faktiskt inte varför inte bara SD bara sitter still i båten. När de är ute och fiskar i skumma vatten får de mindre napp enligt mig.

JAg tror det är korkade hetsporrar till medlemmar. Vi ser ett antal sådana här...som t o m tycker det är bra att SD själva försöker minska invandringen. Naturligtvis kommer sådant att kosta opinionsmässigt....men hetsporrar fattar inte det....de tycker att det alltid är viktigt att göra något....även om det är nåt korkat.

Jag vill se ett SD som inte säger flasklock, inte kommer med några utspel eller initiativ förrän i nästa valrörelse. Låt de andra partierna skämma ut sig....de gör det så bra.
2015-11-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Det beror på hur snabbt debacklet med flygbladen blir bortglömt.
Flygbladen är knappast något som tilltalar en miljöpartist som fått nog av migrationen och vill byta parti.
Jag tror dessvärre att SD passerat sitt max..........man valde fel strategi...kanske p g a medlemstryck att göra något.
Naturligtvis är det bästa SD i nuläget kan göra är att gör inget alls och sitta stilla i båten och låta kaoset utveckla sig! Säg inget gör inget...låt bara de andra partierna dabba sig.

Det där är en långsiktig medveten SD strategi. Man låter de andra idioterna göra bort sig - helt och hållet sinsemellan - .

Det är guldläge för SD långsiktigt sett. Man har förklarat lösningen på problemet för ca 10-15 år sen.

Sveriges Stat väljer att skita i vad folket tycker, betyder att Sveriges Stat har en agenda som inte är helt uppenbar. Det är nu upp till Sveriges folk att upptäcka att de betalar skatt till en stat som vill se dem döda som folkgrupp.
2015-11-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilka skumma vatten? Grekiska vatten? Det är inte SD som tvingar migranterna iväg till Europa

Men..du brukar vara sansad och vettig....tror du verkligen flygbladen genererar nya sympatisörer/väljare?
2015-11-10, 20:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Men..du brukar vara sansad och vettig....tror du verkligen flygbladen genererar nya sympatisörer/väljare?

Men ni fattar ju faktiskt ingenting,eller då är det panikartat trollande?
Sd har gått ut med att dom ska informera de asylsökande om läget i Sverige. Check ,det har dom gjort med flygbladen.
Då börjar PK gnälla om vad som står på flygbladen vilket visar att PK vill inte minsann minska flyktinginvasionen ,har ingenting emot Halal slakt ,ingenting emot Burka.
Flygbladen ska alltså inte generera fler sympatisörer ,däremot hur övriga partier och regeringen bemöter flygbladen kommer att generera röster.
2015-11-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Men ni fattar ju faktiskt ingenting,eller då är det panikartat trollande?
Sd har gått ut med att dom ska informera de asylsökande om läget i Sverige. Check ,det har dom gjort med flygbladen.
Då börjar PK gnälla om vad som står på flygbladen vilket visar att PK vill inte minsann minska flyktinginvasionen ,har ingenting emot Halal slakt ,ingenting emot Burka.
Flygbladen ska alltså inte generera fler sympatisörer ,däremot hur övriga partier och regeringen bemöter flygbladen kommer att generera röster.

SD tvingar på så sätt 7-klövern att ha en politik överhuvudtaget, vilket de inte har haft hitintills.

Vi pratar om den största krisen i Sveriges Stat sen 2 vk. Och ingen i regeringen gör någonting. Det väller in 2500/araber/dag..........varje dag månad efter månad....
2015-11-10, 20:28
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilka skumma vatten? Grekiska vatten? Det är inte SD som tvingar migranterna iväg till Europa
Nja SD börjar visa sitt rätta ansikte och jag tror inte svenska folket håller med dem. Vi svenskar är faktiskt humana vilket SD inte verkar vara.
2015-11-10, 20:30
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Nja SD börjar visa sitt rätta ansikte och jag tror inte svenska folket håller med dem. Vi svenskar är faktiskt humana vilket SD inte verkar vara.

Jag är svensk och jag är inte human, prata för dig själv. SD ökar, gilla eller inte!
2015-11-10, 20:31
Medlem
Citat:

Flygbladen är en vansinnig idé. Jag är oerhört besviken på SD:s ledning att de tappade fattningen och blev så frustrerade i samband med flyktingöverenskommelsen.
SD:s tre absolut främsta styrkor (utöver positioneringen i invandringspolitiken) mellan valet 2014 och fram tills för en månad sedan har varit:

1 Att de haft den enda partiledningen som har utstrålat en känsla av att man vet vad man håller på med.
2.Att de alltid använt logiska argument som är helt sanningsenliga istället för känslosås och osanningar.
3.Att de lyckats trycka tillbaka de värsta tokstollarna i partiet så att antalet galenskaper som kommit ut varit minimalt med SD:s mått mätt.

På en månad har de lyckats rasera en hel del av det förtroende som hade byggts upp för en säker 30%-are i Sentio eller Yougov.

Under de två sista månaderna så har:

*Antalet SD-idioter som kläckt ur sig grodor på twitter, facebook och övrig media nått nya höjder.

* Man haft en högtravande presskonferens där 4 normalt sett oerhört förtroendeingivande individer framstod som dramaqueens och som gav meningsmotståndarna öppet mål när det gäller kritik för utomparlamentarism och brist på statsbärande egenskaper.

*Man delat ut helt meningslösa flygblad utomlands som dessutom innehållit en hel del osanningar.

Man skulle hållit huvudet kallt och fortsatt det parlamentariska arbetet och koncentrerat alla sina krafter på att driva frågan om folkomröstning om migrationspolitiken. All information som skulle distribueras ut till det svenska folket skulle vara strikt faktabaserad och koncentrerad till ett innehåll som SD vet att Nisse i Hökarängen är omedveten om men som de också vet skulle få honom närmare SD Ifall han hade den informationen. I min bekantskapskrets så har jag gett många aha-upplevelser genom att bara berätta sådant som vi här inne betraktar som basic knowledge. Svensken i allmänhet vet relativt lite om mottagning per capita, dublinförordningen e.t.c.

Ovanstående ihop med Bradleyeffekten, DÖ, FÖ och ett ovanligt effektivt svartmålande av SD har tyvärr stannat upp SD:s opinionstillväxt helt i onödan. Såvida inte M gör slag i saken så kommer naturligtvis ökningen att sätta fart igen men det är tre oerhört kostsamma månader som är förlorade till en kostnad av 120 000 extra asylsökare som har hunnit slinka igenom.
2015-11-10, 20:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
OnT: Får vi Yougov i morgon då kanske? Förra kom onsdag 14:e oktober. Sentio kom fredag 9:e oktober. Inget verkar hugget i sten men kanske är veckodag viktigare än datum.
Jag svarade på Yougov för ett par dagar sen så det kommer säkert att ta en vecka till iaf. Verkar ju som att svenskarna hellre ser att Sverige utplånas framför deras egna ögon än att erkänna att man hade fel och rösta på SD, tyvärr. Men blir ändå lite spännande att se om några till kan vakna upp och inse att invandringen måste strypas ordentligt innann det är helt för sent.
2015-11-10, 20:34
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
JAg tror det är korkade hetsporrar till medlemmar. Vi ser ett antal sådana här...som t o m tycker det är bra att SD själva försöker minska invandringen. Naturligtvis kommer sådant att kosta opinionsmässigt....men hetsporrar fattar inte det....de tycker att det alltid är viktigt att göra något....även om det är nåt korkat.

Jag vill se ett SD som inte säger flasklock, inte kommer med några utspel eller initiativ förrän i nästa valrörelse. Låt de andra partierna skämma ut sig....de gör det så bra.
Fel
Senast redigerad av exceptional 2015-11-10 kl. 20:38.
2015-11-10, 20:35
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Jag är svensk och jag är inte human, prata för dig själv. SD ökar, gilla eller inte!
Det får framtiden utvisa.
2015-11-10, 20:38
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Nu kan tycka samma om strategi men jag är inte SD.

Nu är ju inte din partitillhörighet ämnet, utan SD i OU.

Jag tror att SD kommer att placera sig som största parti innan årsskiftet hos Yougov eller Inizio

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in